2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
بیوگرافی آوا کاوری ، بازیگر نقش سارا در سریال دختر گمشده

بیوگرافی آوا کاوری ، بازیگر نقش سارا در سریال دختر گمشده

سریال گمشده نخستین تجربه جدی بازیگری آوا است که البته کارگردانی این سریال را پدر او یعنی احمد کاوری برعهده دارد.

دوات آنلاین-شخصیت سارا در سریال دختر گمشده شخصیتی کلیدی است که دختری جوان به نام آوا کاوری نقش آن را بازی می‌کند. آوا کاوری جوان‌تر از آن است که بتوان بیوگرافی مفصلی برای او نوشت اما جزییاتی از زندگی او را بخوانید:

 

آوا کاوری سال ۱۳۷۸ در تهران به دنیا آمد البته او اصالتا خوزستانی است. او برادری کوچک‌تر از خودش به نام ایلیا دارد.

سریال گمشده نخستین تجربه جدی بازیگری آوا است که البته کارگردانی این سریال را پدر او یعنی احمد کاوری برعهده دارد.

آوا در این سریال نقش دختری سرکش را بازی می‌کند که تحت تاثیر شرایط دوران نوجوانی است و با پدر خود اختلافاتی دارد. او از زندگی در خانه پدری ناراضی است و در جست‌وجوی راهی برای نجات دست به کارهای پرخطری می‌زند.

آوا کاوری که هنوز مشغول تحصیل است قبل از بازی در این سریال در چند تئاتر نقش هایی را به عهده داشت و نشان داد می‌تواند به‌زودی بازیگری مطرح شود به ویژه آن‌که تحت نظر پدرش آموزش‌های لازم را دریافت می‌کند.

احمد کاوری پدر آوا از کارگردانان خوب سینما و تلویزیون است. او متولد ۱۳۴۴ در  خوزستان است که کار خود را در سال ۶۴ با تئاتر آغاز کرد.

 

او تا سال ۷۰ چند مستند کوتاه از جمله "'دار عاشقان'" و "'دایره معیوب'" را کارگردانی کرد. در نگارش فیلم نامه‌های مردی از جنس بلور و قاصدک همکاری داشته‌است و با بازی در چند فیلم نظیر ارتفاع پست بازیگری را نیز تجربه کرده ‌است.

 

دو فیلم سینمایی نفوذی و خودزنی از فیلم‌های مطرح او است و وی به‌خاطر فیلم نفوذی در سال 88 این جوایز را دریافت کرد:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول 

 

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم از بخش نگاه نو

 

دیپلم افتخار بهترین نویسندگی برای فیلم‌نامه

 

کاندید سیمرغ بهترین فیلم‌نامه

 

حالا باید منتظر ماند و دید دختر این کارگردان خوش‌نام هم می‌تواند در دنیای هنر بدرخشد یا این‌که خیلی زود ترجیح می‌دهد سختی‌های این کار را رها کند و سراغ شغل و رشته‌ای دیگر برود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.