2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
مدل بینی نیمه فانتزی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

مدل بینی نیمه فانتزی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

مدل بینی نیمه فانتزی یکی از انواع مدل های محبوب و پرطرفدار است، که افراد از طریق آن می‌خواهند؛ زیبایی بینی و چهره خود را دوچندان کنند. انجام این عمل، نه تنها تقویت و بهبود زیبایی صورت کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند مشکلات تنفسی مرتبط با ناهنجاری‌های بینی را نیز درمان نماید.

مدل بینی نیمه فانتزی یکی از انواع مدل های محبوب و پرطرفدار است، که افراد از طریق آن می‌خواهند؛ زیبایی بینی و چهره خود را دوچندان کنند. انجام این عمل، نه تنها تقویت و بهبود زیبایی صورت کمک می‌کند؛ بلکه می‌تواند مشکلات تنفسی مرتبط با ناهنجاری‌های بینی را نیز درمان نماید.

 

از آنجا که در عمل بینی نیمه فانتزی، بینی نسبت به حالت استاندارد و طبیعی کمی کوچک باریک می‌شود، بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا مدل بینی نیمه فانتزی به صورت آنها می‌آید یا خیر، در واقع این یکی از پرتکرارترین سوالات در مورد عمل بینی نیمه فانتزی است. قبل از هر چیز باید بدانید که نه تنها بینی، بلکه تناسب آن با سایر اجزای صورت، نقش موثری در انتخاب تکنیک و مدل جراحی دارد.

 

پزشکان حاذق و با تجربه پس از بررسی کامل آناتومی بینی و ساختار صورت فرد، در مورد انتخاب بهترین مدل برای بیماری زیباجو تصمیم گیری می‌نمایند. به طور معمول این نوع از تکنیک جراحی، برای افرادی توصیه می‌شود، که فرم کلی صورت و سایر اجزای چهره‌شان ظریف و کوچک است. انجام عمل بینی نیمه فانتزی در این افراد نتایج زیبایی بهتری به همراه دارد.

 

اگر در مورد انتخاب مدل بینی نیمه فانتزی، دچار تردید هستید یا می‌خواهید بدانید که این مدل بینی برای شما مناسب است یا خیر، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. در این مقاله به طور گسترده در مورد مدل بینی نیمه فانتزی، صحبت شده و به شما خواهیم گفت چه کسانی کاندیدای خوبی برای انجام این جراحی هستند.

 

عمل نیمه فانتزی بینی، بیشتر بین زنان محبوبیت دارد و به دلیل تعادلی، که بین زیبایی و حالت عادی آناتومی بینی ایجاد می‌کند؛ مورد توجه قرار گرفته است. به‌طور کلی، میزان انجام عمل های پلاستیک بینی، بخصوص مدل بینی نیمه فانتزی و فانتزی یا عروسکی، هرساله در حال افزایش هست! این سبک از جراحی، به جای کاهش بافت بینی که در گذشته رایج بود؛ بر روی حفظ و تقویت ساختار طبیعی بینی تمرکز دارد.

 

به گفته دکتر Jason Roostaeian، استادیار دانشگاه UCLA و جراح پلاستیک، تکنیک‌های جدید جراحی بینی نیمه فانتزی، نتیجه‌ای پایدار و قابل پیش‌بینی که در برابر گذر زمان مقاوم است؛ به وجود می آورند. این رویکرد نوین، نتیجه‌ای هماهنگ‌تر با نسبت‌های صورت فرد، به ارمغان می‌آورد و احتمال نیاز به جراحی‌های ترمیمی پیچیده را کاهش می‌دهد.

 

عمل بینی نیمه فانتزی چیست؟

عمل بینی نیمه فانتزی در واقع ترکیبی از جراحی بینی فانتزی و طبیعی است. به این معنا که تغییرات ایجاد شده به اندازه عمل بینی فانتزی، محسوس و چشمگیر نیستند. با استفاده از این تکنیک سعی می‌شود تا ضمن رفع مشکلات و ناهماهنگی‌های روی بینی، مانند عدم تقارن سوراخ‌های بینی، قوز یا برجستگی روی تیغه بینی و کجی دیواره بینی، نوک بینی نسبت به حالت طبیعی کمی بالا برده شده و شیب بسیار جزئی روی تیغه بینی ایجاد شود. این تغییرات به شکلی اجرا می‌شوند که بینی در هماهنگی و تعادل کامل با سایر اجزای صورت باشد و تنها تغییرات جزئی در نوک و تیغه بینی ایجاد شوند.

مدل عمل بینی نیمه فانتزی

در جراحی بینی نیمه فانتزی قوس و انحنای زیادی روی تیغه بینی مشاهده نمی‌شود. در واقع هنگامی که فرد از نیمرخ به آینه نگاه می‌کند؛ شیب اغراق‌آمیزی روی تیغه بینی مشاهده نخواهد شد. در این تکنیک، برخلاف بینی فانتزی، سوراخ‌های بینی خیلی کوچک نخواهند شد. انتخاب این مدل از بینی باعث می‌شود، تا چهره فرد خیلی غیر طبیعی و مصنوعی به نظر نرسد.

 

عمل بینی نیمه فانتزی به چه کسانی توصیه می‌شود؟

انجام هر نوع عمل زیبایی، نباید تنها با تقلید و پیروی کورکورانه از افراد و چهره‌های مشهور انجام شود. شما قبل از هر چیز باید، ویژگی‌های صورت خود را در نظر داشته و تغییرات را متناسب با آنها ایجاد کنید. این کار نیاز به یک تشخیص حرفه‌ای و دقیق دارد، که توسط پزشکان ماهر و متخصص جراحی زیبایی انجام می‌شود. با این وجود یک استانداردهای کلی، برای انتخاب عمل بینی نیمه فانتزی وجود دارد. در کل پزشکان متخصص جراحی زیبایی بینی، مدل بینی نیمه فانتزی را برای افراد زیر توصیه می‌کنند:

 

  1. افرادی که دارای پوست بینی نازک هستند؛ از آنجا که در این نوع تکنیک جراحی زیبایی بینی، تغییرات روی نوک و کناره‌های بینی بیشتر است، داشتن پوست ظریف و نازک باعث می‌شود، تا علاوه بر فرم‌دهی بهتر نوک بینی جای زخم و اسکار کمتری روی صورت فرد باقی بماند.
  2. افرادی که دارای بینی استخوانی هستند؛ عمل بینی نیمه فانتزی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در افرادی که دارای بینی استخوانی با غضروف‌های قوی و پوست ظریف هستند؛ بهتر انجام می‌شود. داشتن غضروف‌های مستحکم باعث می‌شود، تا زیاد نیاز به پیوند گرافت یا غضروفی نباشد. از طرفی به دلیل نازکی و ظرافت پوست، همپوشانی آن بعد از جراحی، با چالش‌های کمتری مواجه خواهد بود.
  3. افرادی که چهره ظریف و کوچک دارند؛ تغییرات روی بینی باید متناسب با فرم کلی صورت باشد. بینی به عنوان عضو مرکزی صورت، می‌تواند نقش چشمگیری در متعادل نشان دادن صورت داشته باشد. کوچک کردن بینی برای صورت‌های درشت، نتایج زیبایی عکس به همراه دارد. به همین دلیل عمل بینی نیمه فانتزی، برای افرادی توصیه می‌شود که چهره کوچک و ظریفی دارند.
  4. افرادی که انتظارات واقع بینانه از نتایج جراحی دارند؛ جراحی بینی به شکل نیمه فانتزی، تنها یکی از جراحی‌های زیبایی محسوب می‌شود، که می‌تواند تعادل و هارمونی خوبی در صورت شما ایجاد کند. برای بهبود زیبایی کلی صورت، علاوه بر ایجاد تغییرات در شکل و فرم بینی، باید اصلاح سایر نواقص صورت را نیز، مورد توجه قرار داد. اصلاح فک، رفع افتادگی پلک، اصلاح ناهنجاری‌های چانه، برجسته کردن گونه‌ها و… همگی از انواع جراحی زیبایی صورت هستند، که می‌توانند شما را به ایده‌آل‌های زیبایی مورد نظر نزدیک کنند و اهداف کلی زیبایی شما را محقق سازند.

عمل بینی نیمه فانتزی

اگر می‌خواهید ویژگی‌های زیبایی صورت شما، بیشتر نمایان شوند؛ علاوه بر جراحی بینی باید مشکلات مربوط به فرد گونه، فک‌ها، لب‌ها، چانه و… را نیز درمان کنید.

 

عمل بینی نیمه فانتزی به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

افراد زیر کاندیدای خوبی برای انجام جراحی بینی نیمه فانتزی محسوب نمی‌شوند:

 

  • افرادی که دارای بینی گوشتی حجیم با پوست ضخیم هستند؛ در بینی‌های گوشتی به دلیل غضروف‌های ریز و ظریف، به خوبی نمی‌توان فرم و مدل دلخواه مورد انتظار در بینی نیمه فانتزی را اجرایی کرد. برای رسیدن به اهداف ممکن است، نیاز به برش غضروفی یا پیوند غضروفی باشد. در بینی‌های گوشتی، به دلیل وجود غدد چربی و ضخامت پوست بینی ممکن است؛ نیاز به برش لایه زیرین پوست باشد. برش لایه‌های زیرین پوست، علاوه‌بر جای زخم و اسکار بیشتر، دوره نقاهت و بهبودی را طولانی‌تر خواهد کرد.
  • جراحی بینی نیمه فانتزی برای آقایان گزینه خوبی نیست؛ بینی مردان نسبت به بینی زنان، از حجم و ضخامت بیشتری برخوردار است. در واقع بینی آقایان نسبت به خانم‌ها، درشت و بزرگ‌تر دیده می‌شود. اجرای تکنیک‌های ظریف بینی نیمه فانتزی در آقایان، می‌تواند چهره آنها را مصنوعی و غیرطبیعی نشان دهد.
  • افرادی که از مشکلات سلامتی خاص رنج می‌برند؛ انجام جراحی بینی نیمه فانتزی، مانند سایر تکنیک‌های جراحی تهاجمی برای افرادی که از مشکلات سلامتی، مانند بیماری‌ هموفیلی، بیماری‌های قلبی، مشکلات انعقاد خون و… رنج می‌برند، گزینه مناسبی نیست و می‌تواند عوارض و خطراتی برای سلامتی آنها به همراه داشته باشد.

 

مزایای انجام عمل بینی نیمه فانتزی

انجام جراحی زیبایی نیمه فانتزی، می‌تواند مزایای متعددی برای فرد به همراه داشته باشد. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. بهبود زیبایی بینی و چهره؛ عمل بینی نیمه فانتزی کمک می‌کند، تا برجستگی‌های روی بینی، ناهماهنگی سوراخ‌های بینی، حجم و پهنای زیادی بینی و سایر مشکلات ظاهری بینی، اصلاح و ترمیم شوند.
  2. درمان مشکلات تنفسی؛ انجام رینوپلاستی نیمه فانتزی، علاوه بر بهبود و تقویت زیبایی صورت، می‌تواند به رفع مشکلاتی که باعث تنفس دهانی و بد می‌شوند، کمک کند. با انجام این جراحی می‌توان انحراف تیغه بینی و کج شدن دیواره بینی را درمان نمود.

مزایای انجام عمل بینی نیمه فانتزی

انحراف تیغه بینی، باعث باریک شدن راه‌های هوایی بینی در یک طرف می‌شود. با انجام عمل بینی نیمه فانتزی، می‌توان این مشکل را حل نمود تا بیمار تنفس بهتری داشته باشد.

 

عوارض عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی، مانند سایر تکنیک‌های جراحی بینی، در صورت عدم مراقبت‌های اصولی و عدم مهارت پزشک هنگام جراحی، می‌تواند عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد. تورم و کبودی بعد از عمل، یکی از عوارض شایع جراحی بینی نیمه فانتزی هستند. کبودی به مرور در هفته‌ ابتدایی پس از عمل، از بین خواهد رفت؛ اما ورم بینی به زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد. ورم بینی به مرور در ماه‌های ابتدایی پس از عمل، کمتر خواهد شد. نتایج اولیه در همان دو ماه اول بعد از عمل بینی فانتزی، قابل مشاهده هستند؛ اما برای دیدن نتایج نهایی حداقل به مدت یک سال باید صبر کرد.

 

عمل بینی نیمه فانتزی یکی از تکنیک‌های جراحی زیبایی بینی است،

که همزمان اهداف عمل بینی طبیعی و فانتزی را، محقق می‌سازد. در این روش، بینی کوچک شده و نوک بینی کمی به سمت بالا برده می‌شود؛ طوری که هارمونی و تعادل بینی با سایر اجزای صورت، به خوبی حفظ شود. انجام این جراحی به افرادی توصیه می‌شود، که ساختار کلی چهره آنها ظریف و کوچک باشد. ظریف بودن پوست بینی نیز، تاثیر بسیار مثبتی در نتایج نهایی عمل دارد. انجام این جراحی، به افراد دارای بینی گوشتی و ضخیم و همچنین آقایان، توصیه نمی‌شود.

 

منبع

کلینیک جراحی بینی تهران | tehransurgeryclinic.com

 

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.