2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
ارز دیجیتال آوه (Aave) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال آوه (Aave) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال aAve در ابتدا با نام ETHLend مشغول به فعالیت شد و پس از آن با نام aAve به ادامه ی کار پرداخت. توکن اختصاصی این شبکه LEND نام دارد ولی هنوز بعضی از افراد این ارزدیجیتال را با نام قدیمی ETHLend می شناسند.

معرفی توکن ارز دیجیتال آوه

ارز دیجیتال aAve در ابتدا با نام ETHLend مشغول به فعالیت شد و پس از آن با نام aAve  به ادامه ی کار پرداخت. توکن اختصاصی این شبکه LEND نام دارد ولی هنوز بعضی از افراد این ارزدیجیتال را با نام قدیمی ETHLend می شناسند.

 

ارز دیجیتال آوه (Aave) با هدف وام دادن و وام گرفتن از طریق ارزهای دیجیتال تلاش می کند تا با ایجاد یک زیرساخت شفاف و منبع باز بتواند خدمات جامعی را به کاربران خود ارائه دهد.

 

آوه یک پروتکل امور مالی غیر متمرکز است و از طریق سیستم عملکردش وام دهندگان، دارایی و سرمایه های دیجیتال خود را در شبکه نقدینگی واریز کرده و به این ترتیب سود کسب می کنند.

 

از سوی دیگر وام گیرندگان شبکه نیز با دریافت وام از این سیستم و شبکه به دریافت وجه وام می پردازند و رمزارز خود را به عنوان وثیقه قرار می دهند.

 

نحوه پیدایش آوه

جالب است بدانید که آوه یک لغت فنلاندی به معنی ” شبح ” می باشد.

 

این نام را با توجه به این موضوع انتخاب کردند که هدف آوه ایجاد زیر ساختی مناسب و شفاف برای دیفای است.

 

تیم پروژه از مدیرانی بسیار کارآمد، مهندس هایی ماهر و اعضایی بسیار حرفه ای تشکیل شده است که همین موضوع موجب ارائه خدمات عالی توسط تیم این گروه به کاربران می شود.

 

Stani Kulechov و Lazaro Gustave از زمان پروژه ETHLend در تیم Aave حضور و فعالیت دارند و موجب پیشرفت شبکه آوه شده اند.

 

ویژگی های آوه

آوه پلتفرمی بر بستر بلاکچین است که شامل 3 دسته وام دهندگان، وام گیرندگان و تامین کنندگان موجودی می باشد.

 

روش دریافت وام وثیقه گذاشتن رمز ارز و یا دریافت سود با وام دادن ارزهای دیجیتال یک سیستمی وام دهی همتا به همتا می باشد.

 

این شرکت یک بستر بزرگ و یک فضای جامع از نقدینگی فراهم کرده تا افراد بتوانند به ارائه وام و یا دریافت وام بپردازند و سود خود را از شبکه دریافت کنند.

 

پروتکل آوه چه ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند؟

 

Aave  از ارزهای دیجیتال مختلفی پشتیبانی می کند از جمله دای (DAI)، اتریوم (ETH)، رپد بیت کوین (WBTC)، یرن فایننس (YFI)، تتر (USDT)و …

 

نحوه استفاده از ارز دیجیتال آوه

ماهیت سودآوری این پلتفرم در سودی است که از طریق وام دادن یا وام گرفتن بدست می اورید.

 

پس بهتر است قبل از هرچیزی تصمیم بگیرید که شما به عنوان یک کاربر برای کسب سود خودتان می خواهید از چه راهی اقدام کنید؟

 

بعد از آن مرحله ی بعدی این است که یک حساب باز کنید که برای این کار می توانید از کیف پول های مختلفی استفاده کنید از جمله کیف پول های لجر (Ledger)، مای اتر والت (MyEtherWallet)، کوین بیس والت (CoinbaseWallet)، متامسک (Metamask).

 

در مرحله ی بعدی کیف پول را به شبکه  Aave متصل کنید.

 

مشهورترین کیف پول موجود برای ارز دیجیتال Aave کیف پول متامسک (Metamask) می باشد که در ادامه به ویژگی های این کیف پول اشاره خواهیم کرد.

 

 بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟

 

نحوه استفاده از آوه با کیف پول متامسک

متامسک کیف پول اختصاصی بلاکچین اتریوم است که به شما اجازه می دهد دارایی های دیجیتال خود را مدیریت کنید. این کیف پول بصورت یک افزونه کروم می باشد و اگر می خواهید از آن استفاده کنید حتما به یکی از مرورگرهای کروم و یا فایرفکس متصل شوید. اگر می‌خواهید از آوه استفاده کنید می‌توانید به راحتی کیف پول متامسک خود را به پلتفرم متصل کنید:

 

مطمئن شوید که آخرین نسخه متامسک را در مرورگر خود نصب کرده اید.

 

به وب سایت آوه بروید و روی گزینه “Connect to AAVE” کلیک کنید. پس از آن پنجره جدیدی باز می شود که در آن می توانید کیف پول اتریوم را که می خواهید برای اتصال به AAVE استفاده کنید، انتخاب کنید. متامسک را انتخاب کنید و روی “Connect” کلیک کنید.

 

از شما خواسته می شود تا اتصال را در افزونه متامسک خود تأیید کنید. برای ادامه روی “Connect” کلیک کنید.

 

هنگامی که کیف پول متامسک خود را به آوه متصل کردید، می‌توانید از آوه برای قرض گرفتن یا قرض دادن ارزهای دیجیتال یا کسب سود از طریق دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید.

 

برای قرض گرفتن ارز دیجیتال، روی تب “Borrow” کلیک کنید و دارایی مورد نظر خود را برای قرض گرفتن انتخاب کنید. برای قرض گرفتن دارایی باید وثیقه در کیف پول متامسک خود داشته باشید. نسبت وثیقه (ارزش وثیقه نسبت به ارزش دارایی قرض شده) نمایش داده می شود و باید اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی بالا است تا حداقل نیاز را برآورده کند.

 

برای وام دادن روی گزینه “Earn” کلیک کنید و دارایی مورد نظر خود را برای قرض دادن انتخاب کنید. برای وام دادن باید دارایی را در کیف پول متامسک خود داشته باشید. آوه نرخ بهره فعلی دارایی و همچنین حداقل و حداکثر مقدار وام را نمایش می دهد.

 

برای کسب سود از طریق دارایی‌های دیجیتال خود، می‌توانید از گزینه‌های «Stablecoins» یا «Token Savings» در بخش «Earn» نیز استفاده کنید. این گزینه ها به شما این امکان را می دهد که با واریز آنها به یک قرارداد هوشمند، نرخ بهره ثابتی از دارایی های خود کسب کنید.

 

استفاده از آوه با متامسک یک راه ساده و راحت برای دسترسی به پلتفرم DeFi و مدیریت دارایی‌های دیجیتال شما است.

 

همان طوری که می دانید امروزه کلاهبرداران زیادی هستند که به ساخت کیف پول های تقلبی می پردازند. پس توجه به این نکته بسیار مهم است که از کیف پول هایی استفاده کنید که اعتبار بسیار زیادی داشته باشند.

 

از هرکیف پولی که استفاده می کنید، بعد از اتصال ایمن می‌توانید به جامعه آوه متصل شوید.

 

 همچنین بدانید>> بررسی صرافی های ارز دیجیتال در ایران 1403

 

چگونه می شود مبلغی را جهت وام دادن به شبکه آوه واریز کرد؟

اگر قصد این را دارید که با ارائه وام به شبکه aAVe از سود های معاملات خود بهره مند شوید می توانید با استفاده از گزینه Deposit  لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را انتخاب کنید و کوین مورد نظر خودتان را جهت سرمایه گذاری انتخاب کنید.

 

اگر بخواهیم از شبکه aAve وام دریافت کنیم باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

 

اینکار نیازمند این است که در اپلیکیشن aAve وارد شوید. سپس از گزینه Borrow  استفاده کنید و ارز دیجیتال مورد نظر خودتان را انتخاب کنید تا بتوانید از آن شبکه وام دریافت کنید.

 

مبلغ وامی که دریافت می کنید دقیقا با مقدار سرمایه و دارائی دیجیتالی شما در این شبکه ارتباط مستقیم دارد.

 

معرفی توکن ارز دیجیتال آوه

ارز دیجیتال آوه در ابتدا با نام ETHLend مشغول به فعالیت شد و پس از آن با نام aAve  به ادامه ی کار پرداخت.

 

نتیجه گیری

ارز دیجیتال aAve  همواره سعی دارد تا بستری را آماده کند که افراد بتوانند در زمینه دیفای فعالیت کنند و با ارائه وام و با دریافت وام به سودهای بالایی از این معاملات دست پیدا کنند.

 

توکن اختصاصی این شبکه LEND نام دارد ولی هنوز بعضی از افراد این ارزدیجیتال را با نام قدیمی ETHLend می شناسند.

 

نام این شبکه در سال 2018 به نام کنونی آن یعنی aAve تغییر پیدا کرد.

 

 منبع خبر: https://nipoto.com/mag/what-is-aave

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.