2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
هر آنچه که باید در مورد ویتامین C بدانید

هر آنچه که باید در مورد ویتامین C بدانید

زایای سرم ویتامین C بر روی پوست می‌توان به روشن‌کردن تغییر رنگ پوست، تحریک کلاژن، محافظت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و نرم کردن خطوط و چین و چروک‌ها اشاره کرد.

ویتامین C ماده ارگانیکی است که به آب پرتقال قدرت فوق العاده می دهد و هنگامی که احساس می کنید سرماخوردگی شروع می شود، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند. بنابراین، ویتامین C برای صورت شما چه می کند؟ ما از دکتر اشلی ماگوورن، دکتر اشلی ماگوورن، متخصص پوست و مدیر پزشکی درمستور، متخصص پوست تایید شده توسط هیئت مدیره پرسیدیم:

 

اگر یک ماده مراقبت از پوست وجود دارد که سزاوار یک نقطه دائمی در روتین مراقبت از پوست شما باشد، آن ویتامین C است. این ماده قدرتمند غنی از آنتی اکسیدان به همان اندازه که برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما برای ارسال سرماخوردگی عمل می کند، روی پوست نیز موثر است. مهم نیست که چگونه ویتامین C را در برنامه روزانه خود قرار می دهید، خواه کرم، سرم، ماسک یا چیز دیگری باشد، این ویتامین به سختی کار می کند. از مزایای  سرم ویتامین C بر روی پوست می‌توان به روشن‌کردن تغییر رنگ پوست، تحریک کلاژن، محافظت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد و نرم کردن خطوط و چین و چروک‌ها اشاره کرد. با این حال، پیمایش در دنیای ویتامین C می تواند دشوار باشد زیرا اشکال و غلظت های زیادی از این ماده وجود دارد. به همین دلیل است که ما این کار را برای شما انجام دادیم، نحوه استفاده از ویتامین C، فواید آن، و نحوه یافتن بهترین محصولات مراقبت از پوست با ویتامین C را توضیح دادیم تا پوست شما بتواند از تمام مزایای آن بهره مند شود.

 

مزایای استفاده از ویتامین C برای صورت شما چیست؟

ویتامین C یکی از اجزای مراقبت از پوست است که ظاهراً همه کارها را انجام می دهد.

 

فرقی نمی‌کند نوع پوست شما (استفاده از آن برای اکثر انواع پوست بی‌خطر است) یا سن، فواید ویتامین C بر روی پوست آنقدر خوب است که دلیلی وجود ندارد که ویتامین C جزء اصلی برنامه‌های مراقبت از پوست شما نباشد. بنابراین، ویتامین C دقیقا چه کاری انجام می دهد؟ در حالی که همه افراد به دلایل مختلف ترکیب مواد را انتخاب می کنند، اینها مهمترین فواید ویتامین C بر روی پوست هستند که آن را بارها و بارها مورد علاقه قرار می دهد.

 

ویتامین C یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است که می تواند طیف وسیعی از فواید را به پوست برساند. برخی از این موارد عبارتند از:

 

دکتر ماگوورن می گوید: «ویتامین C یک بلوک ساختمانی مهم برای سنتز کلاژن در پوست شما است. او توضیح می دهد که اگر آن درس زیستی را از دست داده اید، کلاژن یک پروتئین ساختاری است که خود پوست را می سازد و به استحکام و ضخامت آن کمک می کند. با افزایش سن، کلاژن را از دست می دهیم که به سستی و ایجاد چین و چروک های ظریف کمک می کند. او می‌گوید: «تشویق پوست به ساخت کلاژن بیشتر، سنگ بنای هر کاری است که متخصصان پوست برای مبارزه با علائم پیری انجام می‌دهند. "و محصولاتی که در خانه استفاده می کنید تفاوت زیادی ایجاد می کنند."

 

پوست را روشن می کند و هیپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد: یکی از دلایل بسیاری که طرفداران ویتامین C این ماده را دوست دارند این است که به روشن شدن تغییر رنگ کمک می کند و به پوست درخشندگی سالم و طبیعی می بخشد. ویتامین C با کاهش تیرگی پوست، رنگ یکنواخت تری به پوست می دهد. همچنین ویتامین C به کنترل تولید ملانین کمک می کند که به پوست رنگ می دهد. ویتامین C با مهار ملانین به محو شدن لکه های تیره، پیری و لکه های خورشیدی، اسکارهای آکنه و ملاسما برای داشتن پوستی روشن تر کمک می کند.

پوست را آبرسانی می کند: استفاده موضعی از کرم آبرسان و روغن هسته هلو + ویتامین C روی پوست باعث افزایش رطوبت برای پوست سالم تر و آبرسان تر می شود زیرا به کاهش از دست دادن آب از طریق پوست کمک می کند.

پیشگیری و درمان چین و چروک: ویتامین C به دلیل خواص ضد پیری و کاهش چین و چروک آن به خوبی شناخته شده است. استفاده از ویتامین C برای صورت از نظر بالینی برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک و زبری پوست به دلیل افزایش تولید کلاژن ثابت شده است.

فواید ضد التهابی دارد: التهاب یک عامل پیری پوست شناخته شده است، اما استفاده از یک ماده ضد التهابی روی پوست، مانند ویتامین C، می تواند به محدود کردن اثرات التهابی برای کاهش قرمزی و پف کردن پوست کمک کند. ویتامین C با عمل به عنوان یک ضد التهاب از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

این می تواند ظاهر زیر چشم های خسته، تیره و پف کرده را بهبود بخشد: یکی از بهترین کاربردهای ویتامین C برای تقویت چشم های خسته است. این ماده می تواند ناحیه چشم را حجیم و آبرسانی کند تا به کاهش ظاهر حلقه های زیر چشم و تیرگی کمک کند.

کلاژن را تقویت می کند: کلاژن سنگ بنای پوست سالم است، اما با افزایش سن به طور طبیعی شروع به کاهش می کند. ویتامین C برای صورت شما دارای خواص کلاژن سازی برای کاهش ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست است.

محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش: ویتامین C می تواند از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت کند، به ویژه هنگامی که با ضد آفتاب استفاده می شود، یکپارچگی پوست را دست نخورده نگه می دارد تا تحت تأثیر اشعه UV یا آلودگی محیطی قرار نگیرد.

این یک آنتی اکسیدان است: ویتامین C یک آنتی اکسیدان است، بنابراین به محافظت از سلول های پوست کمک می کند و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می کند.

بهبود پوست و زخم: پزشکان ویتامین C را روی پوست توصیه می کنند تا به بهبود کلی زخم، کاهش التهاب، عفونت و جای زخم کمک کند. کمبود ویتامین C می تواند روند بهبودی را طولانی تر کند.

قرمزی را کاهش می دهد: به لطف خواص ضد التهابی ویتامین C، می تواند اکسیدات را محدود کند

 

استرس و آسیب را کاهش می دهد و التهاب را فرو می نشاند و به کاهش قرمزی پوست کمک می کند.

ضد پیری: ویتامین C یکی از بهترین مواد برای استفاده از مزایای ضد پیری است. نه تنها از پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، بلکه پوست کدر را بهبود می‌بخشد و چین و چروک‌ها و خطوط ریز را برای پوستی جوان‌تر صاف می‌کند. ویتامین C همچنین برای سنتز کلاژن حیاتی است و باعث حمایت و ساختار پوست می شود.

اسید ال اسکوربیک 101

انواع مختلفی از ویتامین C در مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد، و در حالی که هر کدام به طور مثبت بر روی پوست و سلامت کلی آن تاثیر می گذارند، اسید ال اسکوربیک کیک را به عنوان قوی ترین گزینه از این دسته می داند. استفاده از اسید ال اسکوربیک به صورت موضعی روی پوست می تواند مهم ترین تفاوت را در رنگ، بافت و سلامت پوست شما ایجاد کند و دلیل آن در اینجا آمده است.

 

برای اینکه ویتامین C بر روی پوست تاثیر بگذارد، غلظت و نوع ویتامین C باید مناسب باشد تا موثر باشد. اسید ال اسکوربیک، یک ترکیب آلی طبیعی مشتق شده از میوه ها و سبزیجات، اغلب به عنوان قوی ترین و موثرترین نوع ویتامین C در نظر گرفته می شود و می تواند در غلظت های 10 تا 20 درصد استفاده شود که می تواند بر روی پوست تأثیر بگذارد. اسید ال اسکوربیک نیز به خوبی با سایر مواد جفت می شود، به همین دلیل است که معمولاً با کرم آبرسان و مرطوب کننده روغن آلوئه ورا + ویتامین E، اسید فرولیک و گلوتاتیون استفاده می شود. بعلاوه، اسید ال اسکوربیک به رفع خطوط ریز و چین و چروک، لکه های تیره، اسکار آکنه و هایپرپیگمانتاسیون کمک می کند.

 

برای اطمینان از اینکه کرم یا سرم ویتامین C شما حاوی مقدار کافی اسید ال اسکوربیک است، به برچسب مواد تشکیل دهنده نگاه کنید و مطمئن شوید که در بالای لیست قرار می گیرد، ترجیحاً در پنج ماده اول لیست قرار می گیرد. بطری را برگردانید و مطمئن شوید که محصول حاوی 10 تا 20 درصد اسید ال اسکوربیک برای اثربخشی بهینه است. هر چیزی بیش از 20٪ می تواند منجر به تحریک پوست شود، بنابراین ماندن در زیر این آستانه مهم است.

 

همه انواع ویتامین C یکسان ایجاد نمی شوند، اما اسید ال اسکوربیک فعال و زیستی است. نیازی به تبدیل ندارد زیرا به طور طبیعی در پوست یافت می شود و آن را به یک ماده مراقبت از پوست قابل اعتماد تبدیل می کند. با این حال، می تواند ناپایدار باشد و به طور بالقوه اکسید شود، بنابراین مهم است که همیشه آن را در یک منطقه تاریک ذخیره کنید.

 

چگونه بهترین محصولات ویتامین C را برای پوست خود انتخاب کنید

گزینه های محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر ویتامین C طیف وسیعی از سرم ها و کرم ها تا لوسیون ها، مرطوب کننده ها و ماسک ها را شامل می شود. اما قبل از اینکه چیزی حاوی ویتامین C را روی پوست خود بمالید، باید محصولاتی با غلظت مناسب برای نوع پوست خود پیدا کنید.

 

افراد تازه کار ویتامین C همیشه باید کم و آهسته با محصولاتی با غلظت حدود 10 درصد شروع کنند. سپس با عادت کردن پوست به ویتامین، می توانید غلظت آن را به 15% و سپس 20% افزایش دهید.

 

اکثر انواع پوست، از جمله چرب و مستعد آکنه، با اسید ال اسکوربیک خوب عمل می کنند. با این حال، اگر پوست شما حساس و خشک است، ممکن است بخواهید به دنبال یک فرم محلول در آب از ویتامین C باشید (این ویتامین اغلب توسط آسکوربیل فسفات منیزیم روی عرشه مواد تشکیل می‌شود، که ممکن است برای این نوع پوست‌ها مناسب‌تر باشد).

 

بیشتر محصولات ویتامین C سرم هایی هستند که به راحتی در روتین مراقبت از پوست گنجانده می شوند و به خوبی با سایر محصولات لایه بندی می شوند. بعلاوه، سرم‌ها نسبت به سایر فرمت‌ها کمی پایدارتر از ویتامین C هستند و به مواد اجازه می‌دهند همانطور که در نظر گرفته شده‌اند به پوست نفوذ کنند. شما همچنین می‌خواهید یک محصول مراقبت از پوست ویتامین C با ویتامین E انتخاب کنید، که به C کمک می‌کند تا کارآمدتر عمل کند (همچنین در صورت جفت شدن با هم فواید آنتی‌اکسیدانی بیشتری ارائه می‌دهد).

 

نحوه استفاده از ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

در یک روال مراقبت از پوست چند مرحله ای، دکتر ماگوورن توصیه می کند ابتدا از نازک ترین محصولات استفاده کنید و به ضخیم ترین آنها بروید. سرم ویتامین C معمولاً در دسته اول قرار می گیرد. او می‌گوید: «من عاشق استفاده از سرم زیر مرطوب‌کننده هستم، به‌ویژه هنگام معرفی یک سرم جدید به پوست. به هر حال، اگر پوست شما خشک یا ملتهب است، هر محصول جدیدی می تواند باعث تحریک شود. در حالی که اغلب می توانید ویتامین C را به شکل غیر سرم پیدا کنید، کارشناسان می گویند که استفاده از خالص ترین شکل ممکن (که اغلب یک سرم است) به حداکثر رساندن اثربخشی ویتامین C در روتین مراقبت از پوست شما کمک می کند.

 

ترکیب سایر محصولات با ویتامین C می تواند به رفع چندین نگرانی پوستی به طور همزمان کمک کند. به عنوان مثال، استفاده از یک محصول ویتامین C در زیر SPF روزانه، اثربخشی ضد آفتاب را افزایش می دهد و از پوست شما بیشتر از استفاده از SPF به تنهایی محافظت می کند.

 

به دنبال راه های بیشتری برای ترکیب ویتامین C با محصولات مورد علاقه خود هستید؟ وبلاگ ما را در مورد مواد مراقبت از پوست که می توانید با ویتامین C استفاده کنید بخوانید.

 

چند بار باید از سرم ویتامین C استفاده کرد؟

به گفته دکتر ماگوورن، از آنجایی که ویتامین C برخی از استرس اکسیداتیو و آسیب رادیکال های آزاد را که در طول روز روی می دهد معکوس می کند، استفاده از آن در شب هنگام بازسازی پوست منطقی است. "من دوست دارم با استفاده از سرم حاوی ویتامین C به پوست فشار بیشتری بدهم.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.