2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
کلاهبرداری گسترده به بهانه پرداخت وام

کلاهبرداری گسترده به بهانه پرداخت وام

دوات آنلاین-زن و شوهری که با تأسیس شرکتی کاغذی اقدام به کلاهبرداری چند صد میلیون تومانی کرده بودند، دستگیر شدند .

به گزارش خبرنگار ما در پی شکایت‌های مشابه از شرکتی تحت عنوان شرکت "مشاوران کلید مهر" و تشکیل پرونده‌ای با موضوع "کلاهبرداری" ، بررسی موضوع در دستور کار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

بررسی اظهارات و شکایت مالباختگان نشان داد یک زن و شوهری تحت پوشش شرکتی تحت عنوان "مشاوران کلید مهر" و تأسیس دفتر شرکت در منطقه پونک – مجتمع تجاری و اداری بوستان ، اقدام به انتشار آگهی با موضوع پرداخت تسهیلات مالی (وام) در روزنامه‌های کثیرالانتشار کرده و در ادامه با سوء‌استفاده از ضمانت‌نامه‌های ارائه‌شده از سوی متقاضیان دریافت وام اقدام به دریافت مبالغ چند ده میلیون تومانی از شعب بانکی کرده و سپس از محل شرکت متواری شده‌اند .

یکی از مالباختگان در این خصوص به کارآگاهان گفت : " به دلیل مشکلات شدید مالی و نداشتن ضامن معتبر ، از طریق آگهی روزنامه با شرکت مشاوران کلید مهر که متعلق به شخصی به نام رضا . ش است ، آشنا شدم. پس از مراجعه به دفتر شرکت در منطقه پونک با ارائه سند مالکیت واحد مسکونی خود اقدام به دریافت وام 50 میلیون تومانی کردم و مقرر شد تا سند خانه‌ام به عنوان ضمانت ، تا زمان تسویه کامل وام در اختیار شرکت قرار داشته باشد . پس از تسویه وام ، برای دریافت سند منزل به دفتر شرکت مراجعه کردم و متوجه شدم که شرکت تعطیل شده است  مدت کوتاهی از این ماجرا گذشته بود که با آمدن اخطاریه از بانک شعبه فرحزادی اطلاع پیدا کردم که رضا با استفاده از سند مالکیتی من اقدام به دریافت وام 150 میلیون تومانی کرده و متواری شده است " .

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در بررسی سوابق شرکت مشاوران کلید مهر اطلاع پیدا کردند که صاحبان آن با تأسیس این شرکت کاغذی و صرفا با ثبت شرکت و بدون اخذ هرگونه مجوز قانونی از بانک مرکزی برای انجام فعالیت مالی در خصوص پرداخت وام اقدام به انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و در ادامه اخذ وام‌های بانکی با استفاده از اسناد قانونی متعلق به افراد دیگر کردند. همچنین در بررسی حساب‌های بانکی متعلق به متهم اصلی پرونده که از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی در زمینه کلاهبرداری است و آخرین بار در سال 1394 از زندان آزاد شده مشخص شد او و همسرش پیش از متواری‌شدن اقدام به برداشت کامل پول‌ها از حساب های بانکی خود کرده‌اند.

متهمان پرونده پس از متواری‌شدن از مخفیگاهشان در منطقه پونک و با اطلاع داشتن از شکایت مالباختگان زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کردند و هر بار در کمترین زمان ممکن نسبت به جابجایی مخفیگاه‌شان اقدام می‌کردند. با وجود این شرایط ، کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی آخرین مخفیگاه این زن و شوهر کلاهبردار در شهرک شهید باقری شدند و در ساعت 7 صبح روز جمعه گذشته و در شرایطی که قصد داشتند در همین روز نسبت به جابجایی مجدد مخفیگاهشان اقدام کنند ، آنها را دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت : " در حال حاضر تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شده‌اند و از دیگر مالباختگانی که با این شیوه و شگرد از سوی شرکت مشاوران کلید مهر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند " .  

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران به شهروندان هشدار داد : صرف ثبت شرکت به منزله قانونی‌بودن فعالیت آن نیست و شرکت‌ها برای آغاز فعالیت قانونی ملزم به اخذ مجوز قانونی - به تناسب نوع فعالیت شرکت - هستند  .

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.