2024/05/04
۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست؟ دانستنی های جالب

دلیل نامگذاری جزایر قناری چیست؟ دانستنی های جالب

همه ما تاکنون بارها درباره سواحل و جزایر زیبای قناری، چیزهای زیادی شنیده ایم و احتمالا دلیل نامگذاری جزایر قناری از اولین مواردی بوده که درباره آن کنجکاو شده یا اطلاعات اشتباهی داشته ایم.

دوات آنلاین -همه ما تاکنون بارها درباره سواحل و جزایر زیبای قناری، چیزهای زیادی شنیده ایم و احتمالا دلیل نامگذاری جزایر قناری از اولین مواردی بوده که درباره آن کنجکاو شده یا اطلاعات اشتباهی داشته ایم. پیش از هر چیز باید بگوییم که این سواحل بی نظیر از دسته جاذبه های توریستی و گردشگری کشور اسپانیا هستند که نه تنها در این کشور، بلکه در تمام دنیا شهرت دارند و هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن ها، با تور مسافرتی به این جزایر سفر می کنند. بنابراین اگر شما هم بار سفر بسته اید و یا به دانستن حقایق جالب درباره جزایر قناری علاقه دارید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

موقعیت قرارگیری جزایر قناری

همانطور که گفته شد، سواحل زیبای قناری از دسته جزایر اسپانیا به شمار می روند که به دلیل ویژگی های دیدنی شان حسابی در دنیا طرفدار دارند! از نظر موقعیت جغرافیایی، جزایر قناری در شمال غرب سواحل آفریقا، بخش شمالی اقیانوس اطلس، جنوب غرب کشور اسپانیا و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مراکش واقع شده اند.

 

هر چند که این جزایر با توجه به موقعیت شان از جزایر قاره آفریقا محسوب می شوند، اما شرایط سیاسی و اقتصادی آن ها باعث شده تا سواحل قناری جزو جزایر اروپایی باشند. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت ویژه جزایر قناری همین موقعیت جغرافیایی خاص و دسترسی آن به قاره اروپا و آمریکاست که بر جذابیت های آن به عنوان یک مقصد گردشگری افزوده است.

 

آشنایی با دلیل نامگذاری جزایر قناری

آشنایی با دلیل نامگذاری جزایر قناری

بسیاری از ما زمانی که به دلیل نامگذاری جزایر قناری فکر می کنیم، احتمال می دهیم که پرنده هایی به همین نام دلیل اصلی اش بوده اند، اما بد نیست بگوییم که قضیه کاملا برعکس تصور ماست و این سواحل قناری هستند که باعث نامگذاری این نوع خاص از پرنده ها شده اند! به طور کلی جزایر قناری در لغت به معنی "جزایر سگ ها" می باشند و شاید دانستن این حقیقت که نام این سواحل از حیوان سگ گرفته شده کمی برای تان عجیب باشد. اما دلیل نامگذاری جزایر قناری با این اسم تئوری های متفاوتی دارد.

 

طبق یکی از این تئوری ها ساکنین قدیمی این سواحل، خدایی مصری با عنوان آنوبیس را می پرستیده اند که طبق افسانه ها و خیالات، سری مانند سگ و بدنی به شکل انسان داشته و همین موضوع باعث شده تا نام این جزیره از حیوان سگ گرفته شود.

 

در کنار این تئوری داستان دیگری بیان می کند که به هنگام کشف جزایر قناری توسط مردم شمال آفریقا، سگ های بزرگی در آن زندگی می کرده اند که در نهایت دلیل نامگذاری آن شده اند. برخی مردم نیز اعتقاد دارند که فک های دریایی این منطقه دلیل اسم خاصش هستند، زیرا فک ها در زبان لاتین با عنوان سگ های دریایی معروف اند. در کل دلیل نامگذاری جزایر قناری هر چه هم که باشد از زیبایی های خاص آن کم نمی کند، بنابراین اگر شما هم علاقه دارید که خاطراتی بینظیر از یک مکان رویایی ثبت کنید، با رزرو تور جزایر قناری ۱۴۰۱ به این رویا جان ببخشید!

 

دانستی هایی جذاب درباره جزایر زیبای قناری

بهتر است بدانید که حقایق جذاب این سواحل تنها به نحوه نامگذاری اش بر نمی گردد و موارد زیر نیز از دانستنی هایی هستند که ممکن است برای تان جذاب باشد:

 

  • در مجمع الجزایر قناری دو شهر بزرگ به نام های "لا پالماس د گرن کاناریا" و "سانتاکروز د تنریف" وجود دارد که هر دو آن ها باهم به عنوان پایتخت این منطقه انتخاب شده اند!
  • جزایر قناری با اینکه از نظر جغرافیایی به کشور اسپانیا تعلق دارند، اما در نزدیکی قاره آفریقا قرار گرفته اند و از دسته جزایر آتشفشانی منطقه به شمار می روند.
  • آب و هوای این سواحل در تمامی سال آفتابی و تا حدی گرم است، به طوریکه زمستان های جزایر قناری برخلاف خنک بودن، همچنان آب و هوایی خاص و آفتابی دارد.
  • جزایر قناری علاوه بر دیدنی های فوق العاده، با غذاهای بسیار خوشمزه نیز معروف است که یکی از جذاب ترین های آن ها سسی طعم دار به نام "موخو" می باشد که از ادویه جات مختلف و سیر تهیه می شود.

جذاب ترین دیدنی های جزایر قناری

جذاب ترین دیدنی های جزایر قناری

هرچند که جزایر قناری خودشان به تنهایی از محبوب ترین مکان های دیدنی دنیا هستند، اما در دل شان جاذبه های دیگری را نیز جای داده اند که تمامی آن ها سفر به این منطقه را به یک ماجراجویی شگفت انگیز تبدیل کرده است. در همین زمینه از بهترین دیدنی های سواحل قناری می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • تنریفه واقع در پارک ملی تیده
  • لانزاروته واقع در پارک ملی تیمانفایا
  • آثار سزار مانریک واقع در لانزاروته
  • سواحل زیبای گرن کاناریا
  • لاس پالماس
  • سواحل دیدنی فوئرتونتورا
  • پارک لورو واقع در تنریفه
  • پارک ملی گاراخونای واقع در لا گومرا
  • لا اوراتاوا واقع در تنریفه

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید، دلیل نامگذاری جزایر قناری تئوری های مختلفی دارد که همگی آن ها به اندازه خود جزیره ها، جذاب و خاص هستند! در این منطقه تفریحات و مکان های دیدنی محبوبی وجود دارد که پیشنهاد می کنیم حتما در سفرتان به آن ها سری بزنید. علاوه بر تمام این جذابیت ها، دسترسی به سواحل زیبا، غذاهای خوشمزه، سوغاتی اسپانیا، چشم اندازهای بی نظیر و.. نیز از دیگر مواردی هستند که سفر شما به این مجمع الجزایر معروف را، به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل می کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.