2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
 عروسی‌های لاکچری چگونه است
مریم مباشری، طراح تشریفات توضیح داد:

عروسی‌های لاکچری چگونه است

زیباترین مد امسال وسایل برنز است، ظروف برنز برای سرو غذا بسیار زیبا و مجلل هستند. البته نحوه چیدمان این ظروف بسیار مهم است...

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید یک مراسم عروسی لاکچری داشته‌ باشید یادتان باشد تنوع غذایی نمی‌تواند شما را خاص کند چرا که تقریبا هیچ غذایی نیست که کسی در مراسم عروسی از آن استفاده نکرده‌ باشد و شما اولین باشید. حالا سوال اینجاست که برای یک مراسم عروسی لاکچری چه باید کرد؟

 

مریم مباشری طراح تشریفات درباره آخرین متد عروسی‌های لاکچری در ایران می‌گوید: آنچه در حال حاضر می‌تواند یک عروسی را لوکس و خاص کند تنوع غذایی نیست بلکه وسایلی است که برای پذیرایی از مهمانها استفاده می‌شود.

زیباترین مد امسال وسایل برنز است، ظروف برنز برای سرو غذا بسیار زیبا و مجلل هستند. البته نحوه چیدمان این ظروف بسیار مهم است، اول اینکه در مراسم‌ لاکچری جدید دیگر غذای سرو سرویس ارایه نمی‌شود بلکه گارسون‌ها برای هر مهمان بر اساس آموزش‌هایی که دیده‌اند غذا سرو می‌کنند. باید توجه داشت که سرو غذا باید از غذای سبک مانند سوپ شروع شده و به سمت غذای اصلی برود.تنوع غذایی در میز شام عروسی قطعا باید وجود داشته‌ باشد اما اینکه هر مهمان خودش برای خودش غذا سرو کند در یک مراسم لاکچری نباید اتفاق بیفتد.

ظروفی که برای مهمان استفاده می‌شود شامل بشقاب‌های چینی دورطلا یا برنز‌های لعاب خورده ، قاشق، چنگال و کارد برنز و دستمال سفره است که البته در قابهای مخصوص قرار می‌گیرد و باید با تزئین کلی مراسم هم‌خوانی داشته‌ باشد. لیوان‌ها نیز باید کریستال یا بلوری دورطلا یا برنز باشد، برای بشقاب‌ها از گل‌هایی که در طراحی کلی مراسم استفاده شده یا برگ‌های خاص و زیبا می توان استفاده کرد. شمع و گل روی میز مهمان بسیار بسیار مهم است حتما باید از آن استفاده و میزها را با شمع و گل تزئین کرد.

ظروفی که برای غذا استفاده می‌شود باید از ظروف برنزی باشد که بتوان زیر آن شعله قرار داد و غذا را گرم نگه‌ داشت  تا هنگام سرو آن غذا کاملا گرم و تازه باشد.

بجز شام، خوراکی‌های مغذی‌ دیگر مانند میوه و انواع شیرینی هم باید به شکل خاص سرو شود. میوه‌ها به صورت درسته روی میز یا بشقاب قرار نمی‌گیرد. میوه‌ها را قاچ می کنند یا در اشکال مختلف خرد می کنند و در خلال های مخصوص می گذارند و سپس در دیس‌های مخصوص برای مهمان ها سرو می‌کنند. ضمن این که در این نوع عروسی ها، میوه‌ها به صورت کوکتل هم سرو می‌شود.

البته میوه‌هایی که استفاده می‌شود خیلی متنوع نیست. بیشتر میوه‌های استوایی که در حال حاضر در کشور ما زیاد است مانند آناناس و آوکادو و یک نوع میوه روتین به همان شکل که توضیح دادم سرو خواهد شد.

شیرینی‌ها هم به همین ترتیب سرو می‌شود و گارسن‌ها آن را سرو می‌کنند.

شربت در گیلاس‌هایی با نوار برنز در اختیار مهمان ها قرار می‌گیرند و معمولا یک نوع شربت میان مهمان ها سرو نمی‌شود بلکه شربت های رنگی و در طعم های مختلف ارایه می‌شوند.

میزهایی که برای دورهمی مهمانها استفاده می‌شود میزهایی با پایه بلند و رومیزی سفید رنگ و نوار رنگی برای محکم کردن رومیزی است. رنگ نوار بسته به رنگ گل ها و دیزاین مجلس تعیین می‌شود.

میز شام هم با دو نوع غذای اصلی اما با دیزاین خاص و غذاهای رنگی دیگربه صورت تزئین شده استفاده می‌شود برای رنگ دادن به میز شام پیشنهاد ما این است که حتما یکی از غذاهای اصلی مرصع پلو باشد که در آن از مغزهای رنگی و متنوع استفاده می‌شود . فلفل دلمه‌ای های رنگی نیز در فواصل مختلف می‌تواند زیبایی خاصی به میز شام بدهد.

انواع دسر یا ژله میوه هم برای زیبایی میز شام بسیار مناسب است.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.