2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
هشدار! این قارچ‌ها را نخورید

هشدار! این قارچ‌ها را نخورید

برخی به دلیل بیکاری این قارچ‌ها را به حاشیه شهرها و خیابان‌های کشور می‌آورند و به عنوان "قارچ‌های کوهستانی" و "ارگانیک" به مردم می فروشند که باید گفت بسیار خطرناک است.

دوات آنلاین- قارچ‌های سمی همچنان در شهرهای مختلف افرادی را روانه بیمارستان می‌کند. بنا به آمار رسمی تاکنون 11 نفر به دلیل مصرف این قارچ‌ها جان باخته و تعداد زیادی مسموم شده‌اند البته رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی اطمینان می‌دهد این مسمومیت‌ها هیچ ربطی به قارچ‌های خوراکی ندارد.

محمدحسن افشار  در این‌باره گفت: نژاد و سویه قارچ‌های خوراکی بر اساس آزمایشگاه‌های معتبر بین المللی جداسازی شده و بذر آن برای تولید و تکثیر در اختیار صنعت تولیدکنندگان قارچ قرار می گیرد و هیچ مشکلی در قارچ‌های خوراکی برای مصرف وجود ندارد و اینکه بعضی از سایت‌ها و رسانه‌ها به اشتباه علت مرگ و میر و مسمومیت را در برخی از استان‌های کشور مصرف قارچ عنوان کرده‌اند، به هیچ وجه صحت ندارد و تکذیب می شود.

 

وی افزود: به دلیل افزایش بارش‌ها طی ماه‌های اخیر رشد انواع قارچ‌های سمی و خوراکی در مراتع و جنگل‌های کشور چشمگیر و قابل توجه بوده است و همین عامل سبب شده مردم که به مراتع و جنگل‌ها می روند، به اشتباه از این قارچ‌ها استفاده کنند یا آنکه برخی به دلیل بیکاری این قارچ‌ها را به حاشیه شهرها و خیابان‌های کشور می‌آورند و به عنوان "قارچ‌های کوهستانی" و "ارگانیک" به مردم می فروشند که باید گفت بسیار خطرناک است و هیچ کسی نباید این قارچ‌ها را خریداری کند، چراکه مردم به هیچ وجه نمی توانند سمی یا غیر سمی بودن قارچ را تشخیص دهند.

 

افشار ادامه داد: به مردم توصیه می شود که به هیچ وجه به قارچ‌های خودرو که در مراتع و جنگل‌ها می بینند دست نزنند و آن را لمس نکنند. از سوی دیگر به هیچ وجه قارچ‌هایی که به صورت فله ای و به عنوان "قارچ کوهستانی و ارگانیک" عرضه و فروخته می شود را نخرند.

 

                                                                در همین رابطه: چه قارچ‌هایی خوردنی است؟

 

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان قارچ‌های خوراکی تاکید کرد: حتی‌الامکان مردم باید توجه کنند که قارچ را از فروشگاه‌های معتبر و به صورت برچسب‌دار تهیه کنند تا تولیدکننده آن مشخص باشد و حتی اگر قارچ فله‌ای را از این فروشگاه‌ها خریداری می کنند باید توجه‌ کنند که محصول کجا تولید شده است و دستگاه‌های نظارتی نیز باید تایید کننده آن باشند که در آن صورت هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید.

 

منبع: ایسنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.