2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پیشنهاد بیشرمانه تعمیرکار موبایل

پیشنهاد بیشرمانه تعمیرکار موبایل

تعمیرکار موبایل وقتی با پاسخ رد دختر جوان در برابر پیشنهاد غیراخلاقی‌اش مواجه شد دست به انتقام‌گیری زد.

دوات آنلاین-تعمیرکار موبایل وقتی با پاسخ رد دختر جوان در برابر پیشنهاد غیراخلاقی‌اش مواجه شد دست به انتقام‌گیری زد.

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ ‌علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در تشریح این خبر گفت: دختر جوانی در حالی که به‌ شدت گریه می‌کرد به پلیس فتا مراجعه کرد و ادعا داشت تصاویر خصوصیش در شبکه‌اجتماعی تلگرام منتشر شده و این موضوع باعث انگشت‌نما شدن وی در بین دوستان و آشنایان شده است.

 

وی افزود: دختر جوان پس از این‌که کمی آرام شد در گفت‌وگو با کارشناسان پلیس فتا یادآور شد مدتی قبل گوشی تلفن‌ همراهش خراب شده و آن را جهت تعمیر به یک تعمیرکار تلفن‌ همراه سپرده که پس از مدتی آن شخص به وی پیشنهاد غیراخلاقی داده است که جواب رد شنیده و به همین دلیل تصاویر موجود در گوشی را در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر کرده است؛ با توجه به اهمیت موضوع سریعاً پرونده تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

 

این مقام انتظامی با بیان اینکه با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به این پلیس فرا خوانده شد، ادامه داد: متهم پس از حضور در این پلیس ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مواجهه با ادله موجود به جرمش اقرارکرد.

 

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در خصوص امنیت تلفن‌همراه گفت: امروزه تلفن‌های همراه تنها برای برقراری تماس صوتی نیست، بلکه برای تصویربرداری، ذخیره اطلاعات محرمانه و ... تبدیل شده است. لذا در صورت هرگونه آسیب این وسیله، سپردن آن به افراد بدون صلاحیت زیان‌های بسیاری را به بار خواهد آورد.

 

سرهنگ کریمی ضمن بیان این‌که نباید گوشی تلفن همراه را به هرکسی سپرد، یادآور شد: هنگام مراجعه به تعمیرکاران، اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را پاک کنید اما به یاد داشته باشد آن‌را به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت مجاری قانونی بسپارید زیرا حتی اگر شما حافظه گوشی خود را پاک کنید بازهم با استفاده از بعضی از نرم افزارها می‌توان اطلاعات درون آن از جمله فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی را به دست آورد.

 

وی در ادامه گفت: گوشی تلفن‌همراه محل مناسبی برای ذخیره تصاویر و اطلاعات محرمانه نیست و زیرا در صورت سرقت، گم شدن، فروختن و یا خراب شدن افراد دیگر به محتوای داخل آن دسترسی کامل پیدا کرده و ممکن است دست به سوءاستفاده بزنند.

 

سرهنگ کریمی اشاره کرد: عده‌ای تصور می‌کنند نرم‌افزارهای قفل‌کننده و رمزنگار امنیت بالایی دارند، اما با نصب و به کارگیری این‌گونه برنامه‌ها فقط می‌توان جلوی دسترسی مجرمین مبتدی را گرفت و افراد با دانش و تخصص بالا به راحتی به اطلاعات قربانیان خود دسترسی پیدا می‌کنند لذا فقط به داشتن این‌گونه برنامه‌ها اکتفا نکنید و اطلاعات خود را در بازه‌های زمانی مختلف به سیستم‌های امن منتقل کنید.

 

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه در پایان یاد آورد شد: همیشه به یاد داشته باشید قبل از مراجعه به هرتعمیرکاری برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی خود را  حذف، سیم‌کارت و حافظه جانبی گوشی را درآورده و شماره‌های تلفن را نیز پاک کنید؛ همچنین پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice @ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی  با ما در میان بگذارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.