2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
همکاری مشترک آمیتاب ‌باچان و عامرخان در «قاتلان هندوستان» رکوردشکن خواهد شد؟

همکاری مشترک آمیتاب ‌باچان و عامرخان در «قاتلان هندوستان» رکوردشکن خواهد شد؟

آیا «قاتلان هندوستان» با یک رکوردشکنی تازه، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند را از آن خود خواهد کرد؟ آیا با فروشی بالای 500 کرور، نام آمیتاب باچان هم به فهرست بازیگران باشگاه چندصد کروری‌های بالیوود خواهد پیوست؟

دوات آنلاین-آیا «قاتلان هندوستان» با یک رکوردشکنی تازه، لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای هند را از آن خود خواهد کرد؟ آیا با فروشی بالای 500 کرور، نام آمیتاب باچان هم به فهرست بازیگران باشگاه چندصد کروری‌های بالیوود خواهد پیوست؟ آیا این اکشن ماجراجویانه و فانتزی تاریخی را باید فیلم آمیتاب دانست یا عامرخان؟ آیا این محصول پرخرج شرکت قدیمی فیلمسازی یاش راج فیلمز، نسخه هندی شده مجموعه اکشن و ماجراجویانه «دزدان دریایی کارائیب» است؟ رسانه‌های گروهی هند این روزها پر از پرسش‌هایی است که در رابطه با قاتلان هندوستان مطرح می‌شود. این آیاها و آیاهای زیاد دیگری هم هست، که فعلا بی‌جواب است.

 

پخش تیزر تبلیغاتی سه دقیقه‌ای فیلم، بر ابهامات موجود افزود و خود، پرسش‌های تازه‌ای را ایجاد کرد. البته این تیزر در روز اول پخش در یوتیوب، با 30 میلیون بیننده تبدیل به پربیننده‌ترین تیزر تبلیغاتی یک فیلم هندی شد. در شبکه‌های اجتماعی هم، این تیزر در اولین روز پخش 32 میلیون بیننده داشت. سایت اینترنتی بالیوود هنگاما، نگاهی به ماجراهای قاتلان هندوستان انداخته و تلاش کرده پاسخی برای پرسش‌ها و ابهامات موجود پیدا کند.

 

آمیتاب باچان که هفته قبل 76‌سالگی‌اش را جشن گرفت، در قاتلان هندوستان در قالب شخصیت رزم‌آوری سلحشور به نام خدابخش آزاد (آزاد نام پسر واقعی عامرخان است!) ظاهر می‌شود. او رهبر گروهی از شورشیان است که در هند سال‌های 1795، علیه استعمار بریتانیا و کمپانی هند شرقی قد علم می‌کند. در مقابل او، عامرخان در نقش جوانی سبک عقل به نام آواد یا فیرانجی بازی می‌کند. آواد که راهی هم به مقر انگلیس‌ها دارد، بزودی به جمع انقلابیون می‌پیوندد. او در حقیقت برای جاسوسی نزد انقلابیون فرستاده می‌شود و در ادامه راه، در مقابل نیروهای استعمارگر قرار می‌گیرد. در تیزر تبلیغاتی فیلم، تاکید بیشتری روی کاراکتر باچان است. اما طرفداران دوآتشه عامر می‌گویند اهمیت نقش هر دو بازیگر به یک اندازه است. اما منتقدان توانایی فیزیکی باچان پیرمرد در سکانس‌های اکشن و تحرکات و جست و خیزهایش را تحسین کرده‌اند. البته باچان در طول فیلمبرداری صحنه‌های اکشن، چند بار از ناحیه گردن و کمر آسیب دید. او اصرار داشت بدل کاری‌های فیلم را خودش انجام دهد و همین نکته، باعث نگرانی تهیه‌کنندگان شده بود.

 

هزینه نامعلوم کلان

درباره رقم هزینه‌های تولید فیلم، حرف‌های زیادی شنیده می‌شود. رسانه‌ها از رقم 20 تا 40 میلیون دلار صحبت می‌کنند. تهیه‌کنندگان فیلم از آن به عنوان گران‌ترین و پرخرج‌ترین محصول تاریخ سینمای هند تا این لحظه اسم می‌برند. بخش مهمی از داستان فیلم، اختصاص به نبرد کشتی‌های عظیم‌الجثه با هم دارد. این سکانس‌ها که یادآور سکانس‌های مشابهی در دزدان دریایی کارائیب است، هنرمندانه به تصویر کشیده شده‌اند. کار فیلمبرداری این صحنه‌ها حدود سه هفته طول کشید و آخرین صحنه‌هایی بودند که جلوی دوربین رفتند. جزایر مالت، تایلند و ایالت راجستان هند، لوکیشن‌های اصلی قاتلان هندوستان بودند.

 

شکستن طلسم

شرکت یاش راج فیلمز سپتامبر 2016 خبر تولید قاتلان هندوستان را اعلام کرد. بلافاصله بعد از اعلام این خبر، پیش‌تولید فیلم شروع شد. تعجب اهل فن از سرعت کار تهیه‌کنندگان تمام نشده بود، که با خبر تعجب‌برانگیز دیگری روبه‌رو شدند. آمیتاب و عامر در این فیلم، در مقابل هم بازی می‌کردند! برعکس دو خان بزرگ دیگر بالیوود (شاهرخ و سلمان) که در چند فیلم مشترک با باچان همبازی بودند، خبرها حکایت از عدم علاقه عامر برای همکاری مشترک با باچان می‌کرد. ظاهرا عامر فقط به دنبال فیلم‌هایی تک قهرمانه است که با حضور در آنها، بتواند یکه تازی کند. اما طلسم عدم همکاری باچان و عامر بالاخره شکست.

 

هریتیک چه شد؟!

از داخل شرکت یاش راج فیلمز شنیده می‌شود که هریتیک روشن گزینه اول آنها برای ایفای نقش قهرمان جوان داستان بود. اما هریتیک روشن بعد از مطالعه فیلمنامه، خواستار ایجاد تغییراتی در آن شده بود. از قرار معلوم، میزان تغییرات آن قدر زیاد بوده که تهیه‌کنندگان از خیر همکاری با او گذشته‌اند. عامر در ابتدای کار ایرادی به فیلمنامه نگرفت. اما اواسط کار، او هم خواهان ایجاد تغییراتی در متن فیلمنامه شد. طبیعی است که تهیه‌کنندگان، با درخواست عامر موافقت نکردند. اما این مساله برای مدتی کار فیلمبرداری فیلم را متوقف کرد. زمان پیش‌تولید فیلم، بازیگرانی چون جکی شروف، آلیا بهات و دیپیکا پادکونه هم دعوت به همکاری شدند. نتیجه بحث‌ها برای حضور این سه بازیگر در فیلم، به نتیجه مثبتی نرسید. کاترینا کیف و فاطیما شیخ سنا، نقش دو بازیگر اصلی زن فیلم را به عهده گرفتند.

 

رکوردشکنی تازه؟

ویجی کریشنا آچاریا کارگردان فیلم، 5 سال قبل سومین قسمت «دوم/ انفجار» را برای شرکت یاش راج فیلمز کارگردانی کرد. این فیلم با فروشی 284 کروری، تا به امروز پرفروش‌ترین محصول سینمایی این شرکت فیلمسازی به حساب می‌آید. در این فیلم هم، عامر نقش اصلی را بازی کرده است. قاتلان هندوستان به شیوه سه‌بعدی ساخته شده و در سینماهای آیمکسی هم به نمایش درمی آید. برای زمان اکران عمومی فیلم، 8 نوامبر سال جاری میلادی در نظر گرفته شد. در این ایام، هندی‌ها به مدت یک هفته جشن بزرگ دیوالی را برگزار می‌کنند.

 

پرفروش های امروز گیشه هند

تا به امروز قسمت دوم «باهوبالی» و «دانگل/ کشتی» با فروش‌هایی 511 و 387 کروی، صدرنشین جدول گیشه نمایش تاریخ سینمای هند هستند. باهوبالی 2 درامی تاریخی با بازی پرابهام است، که تماشاگران را به دورانی بسیار دور از تاریخ هند می برد و مبارزه دو برادر برای نشستن بر تخت شاهی را به تصویر می کشد. دانگل هم با بازی عامر خان، داستان شرح حال گونه پدری روستایی را به نمایش می گذارد، که مربی دو فرزند خود شده و آنها را تا قهرمانی بین‌المللی کشتی می برد. این فیلم توانست در جدول گیشه نمایش سینماهای چین، به فروش کلان و دور از انتظار 180 میلیون دلاری دست پیدا کند.

 

آشنایی چینی ها با باچان

تهیه‌کنندگان قاتلان هندوستان، برنامه گسترده‌ای هم برای اکران عمومی آن در کشور چین دارند. چین این روزها به صورت یک بازار مطمئن برای محصولات بالیوودی درآمده و تماشاگران و جوانان چینی، استقبال بسیار بالایی از فیلم‌های هندی می‌کنند. عامر خان محبوبیت بسیار زیادی در بین چینی‌ها دارد. از قرار معلوم، قاتلان هندوستان به صورت همزمان در چین و هند به روی پرده سینماها می‌رود. با اکران عمومی فیلم در چین، تماشاگران این کشور با آمیتاب باچان هم آشنا می شوند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
محمدحسین میرزایی 1397/12/20
بله
محمدحسین میرزایی 1397/12/17
بله

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.