2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
اخاذی و تجاوز به بهانه مدلینگ

اخاذی و تجاوز به بهانه مدلینگ

گفت هیچ مدلینگی در كار نیست و تهدیدم كرد اگر می‌خواهی عكس‌هایت را در شبكه‌های اجتماعی منتشر نكنم، باید با من دوستی پنهانی داشته باشی و چند میلیون تومان نیز از من درخواست كرد.

دوات آنلاین-دانشگاه رفته باشی یا سوادت در حد خواندن و نوشتن باشد، توفیری نمی‌كند. ته خواسته‌شان در چشم‌های درشت و رنگی و ابروی‌كمان و موی كمند و لوندی دختران باربی اندامی خلاصه می‌شود كه این‌روزها بسیاری از آنها به پوشیدن هر نوع لباس وگرفتن هر ژستی تن می‌دهند تا نان‌شان در دیگ روغن‌كلاهبردارانی بیفتد كه ازكنار سادگی آنها، حسابی سوداگری می‌كنند.

 

تعداد دختران جویای نام و مال كم نیست. تا بخواهید شركت و سایت اینترنتی، تبلیغ مدلینگ می‌كنند و وعده‌های رنگارنگ می‌دهند. كمی در شبكه‌های اجتماعی بچرخید، سرتان از دیدن آن همه آگهی و پیشنهادهای مالی عجیب و غریب، كلی گیج می‌خورد. دستمزدهایی از صد هزار تومان تا روزی سه میلیون تومان، آنقدر ذهن دختران عشق مدل شدن را قلقك می‌دهد كه هیچ رقم به صاحبان مدلینگ نه نگویند. شاهنامه اما، همیشه آخرش خوش نیست و اغلب اوقات، این دختران به دام كلاهبردارانی می‌افتند كه هم چوب حراج به شرف وآبروی‌شان می‌زنند و هم مال‌شان را به آتش می‌كشند.

 

 فریب به بهانه مدلینگ

 شكار این دختران هم چندان كار سختی نیست. آنقدر راحت است كه مدتی پیش، یك دانشجوی انصرافی با راه‌اندازی یك سایت اینترنتی برای جذب مدلینگ، دختران جوان را در تله شیطانی خود گرفتار كرد. ماجرای فعالیت‌های تبهكارانه این دانشجو از 9 ماه پیش و با شكایت دختری جوان در دستور كار پلیس فتای استان خراسان رضوی قرار گرفت.

 

دختر جوان دراظهاراتش گفت: «خیلی دلم می‌خواست مدل شوم و در خارج از كشور فعالیت كنم. بعد از چند ماه جست‌وجو در شبكه‌های اینترنتی با شركتی آشنا شدم كه نشان می‌داد با كشورهای اروپایی در ارتباط است و می‌تواند آموزش مدلینگ و مقدمات كار جوانان به‌عنوان مدل را در كشورهای دیگر فراهم كند و حقوق ماهانه مدل‌ها در این كشورها هم 2000 دلار است. با این تصور كه می‌توانم در مدت كوتاهی تبدیل به مدل شده و به كشورهای اروپایی سفر كنم، فریب تبلیغات آن شركت را خوردم. با شماره تلفنی كه ثبت شده بود، تماس گرفتم و پس از گفت‌وگو با مدیر آن، به یكی از محله‌های مشهد رفتم. بعد از صحبت كردن با او قرار شد چند ماه آموزش ببینم تا برای آموزش در خارج از كشور آماده شوم.»

 

او ادامه داد: «روزهای اول، چند عكس معمولی گرفت و گفت آنها را به شركت‌های مدلینگ اروپایی ارسال كرده، اما عكس‌ها را نپذیرفته‌اند و باید به‌گونه‌ای عكس بگیرم كه بدنم را مورد بررسی قرار دهند تا شبیه مدل‌های خارجی باشم. با این ادعا، حرف‌هایش را باور كردم و اجازه دادم عكس‌های دیگری از من بگیرد. یك ماه بعد گفت شركت اروپایی عكس‌هایم را پسندیده و به‌زودی عازم اروپا خواهم شد. در حالی‌كه منتظر اعزام به اروپا بودم، یك روز تماس‌گرفت و گفت هیچ مدلینگی در كار نیست و تهدیدم كرد اگر می‌خواهی عكس‌هایت را در شبكه‌های اجتماعی منتشر نكنم، باید با من دوستی پنهانی داشته باشی و چند میلیون تومان نیز از من درخواست كرد. از ترس به خواسته شیطانی او پاسخ مثبت دادم؛ اما چون نتوانستم پول درخواستی را فراهم كنم، تصمیم گرفتم به پلیس فتا شكایت كنم.»

 

بعد از ثبت شكایت او، سه دختر دیگر نیز در شكایت‌های مشابهی همین موضوع را مطرح كردند. در حالی كه جست‌وجو برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت و او تصمیم می‌گیرد  دفتر شركت را به محل دیگری منتقل كند، شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از انتقال به پلیس فتا و در حضور شاكیان پرونده به جرمش اعتراف كرد و گفت با فریب دختران جوان، نقشه خود را عملی می‌كرده است.

 

 سریال شیادی و فساد

دو سال قبل هم دختر 16 ساله‌ای به‌نام مریم با مراجعه به پلیس فتای شیراز گزارش داد مدتی است در فضای مجازی توسط فردی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و مرد متهم از او اخاذی كرده است. ماجرا از این قرار بود كه دختر نوجوان كه علاقه فراوانی به كار مدلینگ داشته، عضو یك كانال تلگرامی مدلینگ شده و پس از چند روز از او دعوت به كار می‌شود.

 

 مدیر كانال با طرح این ادعا كه با شبكه‌های مدل در خارج از كشور ارتباط دارد به دختر نوجوان گفت چهره جذابی دارد و می‌تواند در این كار موفق شود و درآمد خوبی نیز  داشته باشد.

 

 مریم دور از چشم والدینش، با مرد ارتباط پنهانی برقرار و عكس‌های مختلفی از خود در حالی‌كه لباس‌های نامناسبی به تن داشت برای متهم ارسال كرد.

 

با ارسال عكس‌ها، متهم شروع به اخاذی از دختر نوجوان كرد وگفت عكس‌هایت در اختیار من است و اگر پول ندهی، آنها را در فضای مجازی منتشر می‌كنم. مریم نیز به‌دلیل ترس از والدینش، بخشی از طلاهایش را فروخت و پول آن را به مرد شیاد داد. اما موضوع به همین‌جا ختم نشد و سریال اخاذی‌های او همچنان ادامه پیدا كرد. در نهایت، دختر نوجوان كه توان پرداخت اخاذی‌های متهم را نداشت به پلیس فتای شیراز مراجعه و شكایت كرد. متهم نیز در حالی‌كه قصد اجرای دومین مرحله از اخاذی‌های خود را داشت، توسط ماموران شناسایی و دستگیر شد.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.