کد خبر : 114922 تاریخ : ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۶ مهر - 07:21
بیوگرافی کامل هانیه توسلی هانیه توسلی چهار خواهر دارد و سالها پیش پدرش را از دست داده‌ است. پدر او بازنشسته ژاندارمری بود.

دوات آنلاین-هانیه توسلی متولد هفدهم خردادماه ۱۳۵۸ در شهر همدان  و از بازیگران مشهور این سالهای سینما و تلویزیون است.

 

هانیه ب چهار خواهر  دارد و سالها پیش پدرش را از دست داده‌ است. پدر او بازنشسته ژاندارمری بود.

 

هانیه دیپلمش را در رشته تجربی گرفته  و در ادامه تحصیلات آکادمیک خود را در رشته ادبیات و فیلمنامه نویسی در دانشگاه آزاد اسلامی تهران به پایان رسانده است.

 

خواهر بزرگش  هما توسلی مترجم است. خواهر دیگرش  مهسا توسلی جراح مغز است و خواهر بعدی به نام هدیه در آمریکا زندگی می کند. خواهر کوچکش هم در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

هانیه توسلی کار هنری را با بازی در تئاتر آغاز کرد و وقتی در نمایش پدر دوست داشتنی در تبریز بازی کرد توسط عبدالله قادری که داور جشنواره بود برای بازی در نمایش پدر انتخاب شد.

 

پس از آن در یک فیلم کوتاه به نام جاده نمناک بازی کرد. سپس برای بازی در سریال غریبه انتخاب شد. پس از بازی در این سریال نقش مهمی در فیلم شام آخر به دست آورد و به شهرت رسید. در این فیلم با محمدرضا گلزار و کتایون ریاحی همبازی بود.

هانیه توسلی مانند بازیگران دیگر حاشیه های زیادی در مورد ازدواجش داشته است. به صورتی که چند بار شایعه شده  که ازدواج کرده است. البته او تا به حال ازدواج نکرده است و تمامی این شایعات کذب هستند.

 

او مدتی قبل در یک برنامه اینترنتی به نام ۳۵ آنلاین حضور پیدا کرده بود که مجری این برنامه فریدون جیرانی کارگردان مطرح سینما است

 

جیرانی از او پرسید چرا ازدواج نمی کنی ؟ توسلی پاسخ داد: به نظرم ازدواج به شدت پیچیده است!

 

توسلی در این باره می‌گوید: ازدواج یه خرده پیچیده است. سخته.  راستش وقتی جوان و کم سن بودم خیلی دوست داشتم بچه دار بشوم. این تو ذهن من همیشه بود و تحت تاثیر رمان جان شیفته بودم. چقدر رابطه آن زن با بچه عجیب است. من هم در سن شانزده سالگی و هفده سالگی همیشه تو ذهنم .... الان احساس می کنم سی و هفت ساله هستم و خیلی بعید می دانم (ازدواج کنم) چون خیلی پیچیده است. اتفاقا خانم ... یکی از همکلاسی های من در دانشگاه بودند. وقتی تئاتر می خواندیم دیدم یک بچه را به سرپرستی قبول کرده است. خودش و دخترش را دیدم . نمی دونم ... شایدم یک روزی این کار را بکنم. شاید آنقدر روی خودم کار کنم که بتونم مسئولیت یک انسان را قبول کنم.

 

البته مدتی بعد خبرهایی درباره اینکه او سرپرستی کودکی را قبول کرده‌است منتشر شد که هانیه بعد از مدتی آن را تایید کرد.

 

او می‌گوید حضانت کودکی را در بهزیستی اردبیل قبول کرده و همه هزینه‌های او را تامین می‌کند. هانیه توسلی می‌گوید: ما از راه دور با هم درارتباط هستیم او در بهزیستی اردبیل نگهداری می‌شود و من هزینه‌های زندگی او را پرداخت می‌کنم تا بتواند زندگی خوبی داشته‌ باشد و درس بخواند. هر 6 ماه یکبار گزارشی درباره زندگی او به من داده می‌شود. البته مناسبت هایی مانند روز تولد و نوروز و ... برای من اهمیت زیادی دارد و حتما تماس می‌گیرم و با او صحبت می‌کنم.

هانیه توسلی گاه بسیار ناامید صحبت می‌کند : فکر می کنم من به سالهای پیری نمی رسم .... ان شاءا... اگر خدا بخواهد .... به هر حال ببینید آدم ازدواج کند بچه داشته باشد نوه داشته باشد یک خوبی هایی دارد برای آدمی مدل من یک بدی‌هایی هم دارد من خیلی حوصله جمعیت و شلوغی ندارم. من همیشه از تنهایی لذت می برم. اگر هم یک جایی بودم که فامیلان و دوستانم بودند سریع کتابم را برمی‌دارم. خیلی وقت‌ها دوست دارم تنها باشم و از جمع گریزانم . تضادی بین حرفه ای که انتخاب کردم و حالی که دارم وجود دارد. از اول ابتدایی وقتی مدرسه رفتم همین مدلی بودم. مدرسه هم که رفتم دوست صمیمی نداشتم . همیشه از تنهایی لذت بردم.

 

هانیه توسلی طرفدار حقوق حیوانات است و به گفته خودش شش گربه دارد. چندی پیش ابراز ناراحتی که بابت مرگ گربه‌اش در صفحه اینستاگرامش داشت واکنش‌های فراوانی را برانگیخت و او با الفاظ نامناسبی مورد حمله برخی افراد قرار گرفت اما حتی این حملات هم باعث نشد که او از علاقه شخصی‌اش به حیوانات کم کند.

هانیه توسلی یکی از خوش‌پوش‌ترین‌های سینمای ایران هم هست. لباسهایی که او می‌پوشد همیشه مورد توجه دختران جوان قرار می‌گیرد. توسلی معمولا لباسهایی با رنگ‌های تیره استفاده می‌کند، لباس‌های او برش‌های ساده و عمودی دارد. آرایش صورت او نیز نه خیلی شدید و نه خیلی کم رنگ است.

 

او معمولا لباس‌های تیره را با رنگی شارپ ست می‌کند که همین جلوه خاصی به تیپ‌اش می‌دهد. چکمه‌های چرم خانم بازیگر در واقع امضای اوست و همیشه سر زبان‌هاست.

 

هانیه توسلی رفت و آمد زیادی با بازیگران ندارد اما باران کوثری و سحر دولتشاهی از دوستان نزدیک او هستند.

12jav.net