2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
چه خوراکی‌هایی برای پوست خوب است؟

چه خوراکی‌هایی برای پوست خوب است؟

اغلب مواد غذایی که به پوست نفع می‌رسانند در خود اسید چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان دارند.

دوات آنلاین-بعضی خوراکی‌ها به ما کمک می‌کنند تا پوست زیبا و سالم داشته باشیم. اغلب مواد غذایی که به پوست نفع می‌رسانند در خود اسید چرب امگا 3، امگا 6، ویتامین E و آنتی‌اکسیدان دارند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد این مواد مغذی و ترکیبات خاص آن می‌تواند در پوست نفوذ کرده و موجب بشاش شدن و باطراوت شدن پوست شود. درواقع رژیم غذایی نقش مستقیمی در تغذیه پوست و حفظ سلامتی آن دارد.

 

1-     ماهی‌های آب سرد شامل شاه‌ماهی، ساردین و قزل‌آلا منبع فراوان اسید چرب امگا 3 بوده و به‌خوبی به پوست نفوذ می‌کنند. همچنین خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهند. ماهی چرب ویتامین E و آنتی‌اکسیدان بدن را نیز تأمین می‌کند.

 

2-     گردو همان مزایای ماهی چرب را دارد که به رژیم غذایی گیاهخواران نیز کمک می‌کند.گردو منبع اشباع‌نشده امگا 3 و امگا 6 است. البته زیاده‌روی در خوردن گردو باعث التهاب پوستی، خارش و اگزما می‌شود.

 

3-     بادام غنی از اسید چرب اشباع‌نشده بوده و منبع غنی ویتامین E است. به حفظ پوست کمک می‌کند.

 

4-     تخمه آفتابگردان  مقدار زیادی روی و ویتامین E دارد و از سلول‌های پوست محافظت می‌کند.

 

5-     دانه کتان غنی ازنوعی امگا 3 به نام اسید آلفالینولنیک/ ALA است. افزودن آن به سالاد کمک زیادی به سلامت پوست می‌کند. مصرف روغن مخصوص آن برای 12 هفته زبری و خشکی پوست را از بین می‌برد.

 

6-     توفوی ساخته‌شده از سویا قابلیت ارتجاعی پوست را زیاد می‌کند.سویا ایزوفلاون دارد که نقش مهمی در حفاظت از پوست بازی می‌کند.

 

7-     آواکادو حاوی ترکیبات لویتین و زاکسنتین، غنی از چربی‌های سالم و ویتامین E است.

 

8-     روغن‌زیتون برای سلامتی پوست مفید است. اسکوالن موجود در روغن‌زیتون جلوی خشکی پوست را می‌گیرد.

 

9-     چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام کاتچین است که جریان خون به پوست را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود سلول‌های پوستی به‌طور مرتب اکسیژن تازه دریافت کنند. همچنین با اشعه مضر UV مقابله می‌کند.

 

10-  شکلات تیره با کاکائوی بالا می‌تواند از پوست محافظت کند. اثر ضدالتهابی نیز دارد.

 

11-  نوشیدن آب سالم بیشتر، ساده‌ترین راه برای حفظ سلامت پوست است.

 

12-  کاروتن و بتاکاروتن و آنتی‌اکسیدانی به نام کاروتنوئیدها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و ماندن زیاد زیر آفتاب عمل می‌کند. میوه‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز و اغلب سبزیجات منبع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و به افزایش کاروتنوئید منجر می‌شود.

 

در کنار این توصیه‌ها باید از مصرف بیش‌ازحد کافئین که موجب خشکی پوست می‌شود، اجتناب کرد. مواد شیمیایی، زدن عطر روی پوست، غذاهای تصفیه‌شده و حاوی قند زیاد، روند پیری پوست را زیاد می‌کند.

 

منبع: خبر آنلاین

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.