2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای کامل سفر به کلاردشت + مکان‌های دیدنی

راهنمای کامل سفر به کلاردشت + مکان‌های دیدنی

کلاردشت چه جاهای دیدنی دارد و چگونه باید به این مناطق برویم؟ راهنمای کامل سفر به این شهر استان مازندران را بخوانید.

دوات آنلاین-کلاردشت واقع در استان مازندران یکی از بهترین شهرها برای سفرهای دو سه روزه است که می‌توانید حسابی از منظره زیبا و هوای پاک آن لذت ببرید. این شهر در ۴۸ کیلومتری شهر چالوس قرار دارد و فاصله‌اش با تهران۱۷۰ کیلومتر است. البته اگر هدف‌تان از سفر به مازندران رفتن به دریا است کلاردشت دریا ندارد اما طبیعت بکر آن برای هر فردی جذاب است.

 

جنگل‌های انبوه، رودخانه، کوهستان و جاده‌های سرسبز کلاردشت در انتظار شما است.

کلاردشت چه جاهای دیدنی دارد

جاده کلاردشت به عباس آباد

با سفر به کلاردشت می‌توانید یکی از زیباترین جاده‌های ایران را که همان جاده کلاردشت به عباس آباد است تماشا کنید و حظ ببرید.

 

در طول این جاده پر است از استراحتگاه که می‌توانید توقف کنید و چای بنوشید یا غذایی بخورید. مخصوصا این‌که مواد غذایی به ویژه گوشت در آنجا تازه است و کباب‌هایشان بسیار خوشمزه.

 

رودخانه سردآبرود از جاهای دیدنی کلاردشت

اگر از آن دست افرادی هستید که تماشای آب جاری و صدای حرکت آن حال‌تان را خوب می‌کند می‌توانید سری به روخانه سردآبرود بزنید. این رود از کوه‌های تخت سلیمان سرچشمه می‌گیرد و وارد کلاردشت می‌شود. سپس راه خود را تا دریای خزر ادامه می‌دهد. باور کنید ایستادن کنار این رود حسی به آدم می‌دهد که در جایی دیگر نمی‌توانید آن را تجربه کنید البته این رود برای آبتنی اصلا مناسب نیست.

 

دریاچه ولشت بسیار تماشایی است

یکی از نقاط دیدنی کلاردشت که مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند دریاچه ولشت است. شاید نام این دریاچه را شنیده باشید. پس بگذارید این را هم اضافه کنیم که وقتی به سمت آن می‌روید از جاده ای زیبا عبور خواهید کرد که درختان کاج به آن منظره‌ای بدیع بخشیده‌اند.

 

اگر با خودتان وسایل کمپ زدن ببرید می‌توانید در حاشیه دریاچه بساط کنید و غذایی هم بخورید. فضا برای آب‌تنی هم مناسب است البته اگر دوست نداشتید می‌توانید ماهی‌گیری کنید یا این‌که سوار بر قایق‌ها ساعتی متفاوت را پشت سر بگذارید.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تنگه دار نوشهر

 

علم کوه و تخت سلیمان در کلاردشت

اگر اهل کوهنوردی هستید علم کوه و کوه‌های تخت سلیمان در انتاظر شما است. علم کوه همان‌طور که می‌دانید بعد از دماوند بلندترین قله ایران است و در 20 کیلومتری جنوب غربی کلاردشت قرار دارد.

 

کوه تخت سلیمان یکی از قلل مرتفع منطقه علم کوه است که در منطقه کوهستانی البرز مرکزی و در استان مازندران، شهرستان کلاردشت واقع شده ‌است. رایج‌ترین مسیر صعود به آن جبهه جنوبی است که از منطقه علم‌چال و گردنه شانه‌کوه عبور می‌کند.

راهنمای سفر به کلاردشت را بخوانید

منطقه تخت سلیمان با تعداد زیادی قله بالای ۴۰۰۰ متر، یکی از بلندترین ناحیه‌های البرز مرکزی است که از شمال به چالوس، تنکابن و سلمانشهر، از غرب به دره سه هزار، از جنوب به طالقان و الموت و از شرق محدود به دره چالوس است.

 

روستای هریجان؛ از دیدنی های کلاردشت

یکی دیگر از مناطق دیدنی کلاردشت روستای هریجان است که علاوه بر آب و هوای خوش طبیعتی بکر نیز دارد و می‌توانید علفزاری وسیع را در آنجا تماا کنید و کمی هم کنار آبشار آن بمانید.

کلاردشت جاهای دیدنی زیادی دارد

دهکده مازیچال؛ جاذبه گردشگری کلاردشت

اگر تا کلاردشت رفتید می توانید سری هم به روستای مازیچال بزنید. از شهر تا آنجا فقط 20 کیلومتر راه است.

سفر به کلاردشت بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود

در عوض روستایی را می‌بیند که دریایی از ابر در آن در حرکت است. منظره‌ای واقعا بی نظیر که به دلیل قرار گرفتن روستا در ارتفاع 2 هزار و 600 متری به وجود می‌آید شما را تحریک می‌کند تا جایی که می‌ةوانید سلفی بگیرید و در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

 

به روستای کردیچال بروید

یکی دیگر از روستاهای دیدنی کلاردشت کردیچال نام دارد. باز هم در آنجا شاهد طبیعتی بی‌نظیر خواهید بود. فراموش نکنید به این روستای زیبا لقب مروارید کلاردشت داده‌آند. اگر از حضور در این روستا لذت بردید یادی هم از ما بکنید و به یاد داشته باشید دوات آنلاین شما را به این سفر رویایی ترغیب کرد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.