2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای کامل سفر به چمخاله در استان گیلان + نقشه و گزارش تصویری

راهنمای کامل سفر به چمخاله در استان گیلان + نقشه و گزارش تصویری

این منطقه زیبا، نزدیکترین ساحل به لنگرود است و یکی از نقاط توریستی گیلان به شمار می آید.

دوات آنلاین-چاف و چمخاله، منطقه ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان است. این منطقه در حدود 10 کیلومتری شرق لنگرود 20 کیلومتری شرق لاهیجان و 39 کیلومتری غرب رودسر قرار دارد.

 

دیدنی های چمخاله در استان گیلان

این منطقه زیبا، نزدیکترین ساحل به لنگرود است و یکی از نقاط توریستی گیلان به شمار می آید.

حتما به چمخاله استان گیلان سفر کنید

در مورد پیشینه تاریخی این شهر می‌توان گفت، ۲۷۷ سال پیش در زمان پادشاهی نادر شاه افشار، مردمان چمخاله از کرمانشاه برای جنگیدن و دور بودن کردها نسبت به همدیگر، به سرزمین باتلاقی و خالی از سکنه و بسیار خوش آب و هوایی رسیدند که بعدها بنام چمخاله معروف شد.

چمخاله جاهای دیدنی زیادی دارد

اکثر ساکنان چمخاله از لک های جلالوند و جاف استان کرمانشاه هستند که گویش آنان لکی است. شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و صیادی و محصول کشاورزی این منطقه برنج و هندوانه است.

چمخاله یک شهر توریستی بی نظیر است

از مهم ترین ویژگی های شهر توریستی چاف و چمخاله ، استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دریاست که بدان جلوه ای خاص و بدیع داده است. این شهر از دیر باز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می رفته است.

 

بیشتر بخوانید: چرا و چگونه به سوباتان سفر کنیم؟

 

ساحل چمخاله یکی از زیباترین و مجهزترین و همچنین کم خطرترین ساحل های موجود در کشور است که در سال 1390 نیز از جانب وزارت کشور به عنوان بهترین ساحل استان انتخاب شد.

از گشت و گذار در شهر چمخاله لذت ببرید

یکی دیگر از عوامل معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن است که یکی از پرآب ترین رودهای کشور است که از وسط شهر می گذرد. این رودخانه در گذشته محل عبور و مرور کشتی های ایرانی و روسی بوده. عمق این رودخانه در بعضی از قسمت ها به 6 متر هم می رسد و در زمان های نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتی های روسی و ایرانی بوده است.

 

از دیگر مراکز سیاحتی چمخاله می توان تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر آن را نام برد. می‌توانید در این مرداب قایق سواری هم بکنید.

در شهر چمخاله به کجاها برویم

کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور هم وجود دارد که در ایام نوروز با زیبایی منحصر به فرد خود می تواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.

 

روستای سلیم چاف در چمخاله

اگر به چمخاله رفتید یادتان باشد سری هم به روستای سلیم چاف بزنید. آنجا  روستایی کوچک با حدود ۱۰۰ خانوار جمعیت است.

 

راهنمای سفر: زیباترین روستاها و جاهای دیدنی سیاهکل و دیلمان

 

این روستا در کنار دریای خزر واقع شده و به دلیل داشتن رودخانه و نی زار بسیار زیبا و دیدنی است.

با مکان های تفریحی شهر چمخاله آشنا شوید

از جادبه های دیگر این روستا جاده ساحلی مابین رود خانه و دریاست که از میان شالیزار های سرسبز رد می شود.

 

پل چوبی، نیزار و رودخانه، جاده خاکی دریا، محل اتصال رودخانه به دریا، ساحل ماسه ای و… از مناطق دیدنی آن هستند .

روستاهای اطراف چمخاله بسیار تماشایی است

این روستای در ۳ کیلومتری دستک واقع شده است که محل فروش ماهی به قیمت مناسب است .ضمنا تا خود روستا جاده آسفالت است، ولی از روستا تا دریا حدود یک کیلومتر جاده خاکی است.

 

چگونه به چمخاله برویم

اگر قصد سفر با با خودروی شخصی دارید، می‌توانید در مسیر جاده‌ی کناره از شرق به غرب و بعد از پشت سر گذاشتن چالوس و رامسر و ورود به استان گیلان به سمت لنگرود برانید. در 10 کیلومتری شرق لنگرود به چمخاله می‌رسید.

نقشه چمخاله را ببینید

اگر هم از سمت غرب به چمخاله می‌روید، بعد از گذشتن از رشت و رسیدن به لاهیجان کافی است که ۲۵ کیلومتر به سمت شرق برانید تا به چمخاله برسید.

 

بهترین فصل برای سفر به چمخاله

در تمام فصول سال، چمخاله زیبایی‌هایی برای عرضه به مسافرانش دارد؛ اما خب نیمه‌ی دوم بهار و تابستان، ایام بهتری برای شنا هستند؛ اما تفرج و گردش، در هر ساعت و هر روزی که باشد لذت‌بخش خواهد بود.

چمخاله شهری با مکان های گردشگری متعدد است

در حال حاضر این شهر دارای ۵ هتل و تعدادی مهمان پذیر است که هر ساله بازدید کنندگان بسیاری از این شهر بازدید می کنند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.