2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
پیشنهاد سفر به روستای فیلبند،؛ سرزمین ابرها + آدرس

پیشنهاد سفر به روستای فیلبند،؛ سرزمین ابرها + آدرس

دوات آنلاین-سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران است. این سرزمین سرسبز از مرتفع ترین ییلاق های استان مازندران، روستای فیلبند است که در جنوب بابل در بخش بندپی غربی، واقع شده است.

 

تابستان، بهترین فرصت برای سفر به مناطق خوش آب‌وهوای شمال کشور است. تنوع منظر طبیعی در جای‌جای نوار سبز هیرکانی در حاشیه دریای کاسپین به حدی است که نمی‌توان به همه‌ جای آن سفر کرد. ارتفاع این ییلاق رویایی بیش از 2300 متر از سطح دریا می باشد و اکثر مواقع ابرها در زیر پای شماست. در این روستا، در فصل‌های بهار و پاییز امکان اینکه شما در یک نیم روز، بیشتر پدیده های جوی از قبیل: ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای آفتابی را مشاهده کنید وجود دارد.

زمستان در سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران زود شروع شده و نزدیک به هفت ماه از سال همه جا پوشیده از برف می شود به طوری که راه های ارتباطی مسدود می شود و تقریبا این روستا خالی از سکنه می شود. در بهار با جاری شدن رودخانه ها روستا جانی دوباره میگیرد و گردشگران به این ییلاق سفر می کنند.

 

سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران از چندین چشمه آب معدنی برخوردار است که برخی از آنها بسیار کوچکند. چشمه لار یکی از چشمه‌های کوچک این روستا به حساب می‌آیدکه دارای املاح معدنی بسیار خوبی برای بر‌طرف‌کردن درد‌های کلیه است.

 

ببینید: اقیانوس ابر در روستای فیلبند

 

جاذبه‌های دیدنی فیلبند

در فیلبند اتفاقات متنوعی به وقوع می‌پیوندد، علاوه بر پدیده اقیانوس ابر که همچون نوعروسی جوان و زیبا در اغلب روزها بر فراز روستا خودنمایی می‌کند و دل هر بیننده‌ای را به لرزه می‌اندازد، وجود گیاهان خوردنی مثل ولیک جنگلی، وجود چشمه‌های معدنی کوچک و بزرگ، که خاصیت درمانی نیز دارند، لذت قدم زدن در میان درختان راش و ممرز و بلوط، استراحت در سخاوت سایه درختان، دراز کشیدن در دشت و فراغت از دغدغه‌های روزمره زندگی، همه و همه تجربه یک روز به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

 

درباره علت نام‌گذاری این روستا به «فیلبند» نظریه‌های متفاوتی وجود دارد. بعضی می‌گویند گاهی در فصل زمستان بارش برف در فیلبند به حدی می‌رسد که حتی با فیل هم نمی‌شود به آن‌جا رفت.

بهترین زمان سفر به فیلبند

بهترین فصل سفر به سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران ، بهار و اوایل تابستان است.

 

در فصل بهار، آب‌و‌هوای دل‌نوازی بر فضای روستا حاکم است. در تابستان نیز، هوای مطبوع وگاهی سرد، وزش نسیم ملایم و گذر ابرها بر فراز آسمان ییلاق، شگفتی طبیعت فیلبند را دوچندان می‌کند.

 

در روزهای ابری، احتمال مشاهده پدیده اقیانوس ابر بیشتر می‌شود. حتی در شرایطی که ابرها دعوت روستا را لبیک نگفته و به این ضیافت نیایند، بازهم روستا همچون ساحلی زیبا در کنار دریای آرام آسمان، فضایی سرشار از آرامش و سکون ایجاد می‌کند.

 

شنیدن صدای آواز پرندگان، نفوذ خنکای نسیم در زیر پوست، و دره‌ای مملو از درختان انبوه هیرکانی در زیر پای روستا، فيلبنى (سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران) را به مکانی آرام‌بخش و خواستنی تبدیل کرده ‌است.

 

در روزهای تعطیل بهتر است فرصت را غنیمت شمرده و برای دیدن جاذبه‌های طبیعی نزدیک تهران، پیش‌قدم شوید. لذت نوشیدن چای زغالی و خوردن سیب‌زمینی آتشی در مرتفع‌ترین روستای استان مازندران، تجربه‌ای تکرارناشدنی خواهد بود. جالب است بدانید فیلبند را به سیب‌زمینی‌های مرغوب و خوش‌مزه‌اش هم می‌شناسند.

 

چگونه به فیلبند برویم؟

برای رفتن به سرزمین ابرها از جاهای دیدنی استان مازندران کافی است وارد جاده هراز شوید، پس از عبور از آبعلی، در نزدیکی شهر آمل، وارد یک جاده فرعی در شرق رودخانه هراز می‌شوید و با گذر از یک مسیر جنگلی زیبا، به فیلبند می‌رسیم. برای رسیدن به بلندای ییلاق، باید از جاده سنگچال به فیلبند عبور کنیم. این جاده پرپیچ‌وخم از میان گردنه‌ها و کمرگاه‌های تندی عبور می‌کند. سنگچال نیز زیبایی‌های منحصربه‌فرد خودش را دارد و منظره زیبای آن از جاده منتهی به فیلبند واقعاً دیدنی است.

 

پس از پیمودن مسیر پرپیچ‌وخمی که به روستا منتهی می‌شود، اولین جایی که می‌بینیم گنبد سبز و کوچک امام‌زاده یحیی در ورودی روستا است. هم‌چنین کلبه‌های چوبی کوچک و زیبایی در روستا وجود دارند که می‌توان برای اقامت شبانه آن‌ها را اجاره کرد.

 

منبع:seeiran

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.