2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
هرگونه عمل ساکشن در مطب‌ها غیر قانونی است

هرگونه عمل ساکشن در مطب‌ها غیر قانونی است

زمانی که عملی همچون لیپوساکشن در مطب انجام شود به دلیل اینکه نمی‌توان در این مراکز تغییرات آب و الکترولیت بدن را سنجید و احتمال کم‌خونی شدید و یا خونریزی داخلی وجود دارد، بسیار خطرناک بوده و عواقبی را همچون مرگ می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد.

دوات آنلاین-دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی گفت: انجام لیپوساکشن در مطب‌ها و حتی کلینیک‌های پوست ممنوع و غیرقانونی است.

 

بابک نیکومرام، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد عمل ساکشن اظهارداشت: زمانی که عملی همچون لیپوساکشن در مطب انجام شود به دلیل اینکه نمی‌توان در این مراکز تغییرات آب و الکترولیت بدن را سنجید و احتمال کم‌خونی شدید و یا خونریزی داخلی وجود دارد، بسیار خطرناک بوده و عواقبی را همچون مرگ می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد.

 

نیکومرام با تأکید بر اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت انجام لیپوساکشن در مطب‌ها و حتی کلینیک‌های پوست ممنوع و غیرقانونی است، گفت: این عمل تنها در مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌ها می‌تواند انجام شود و عمل نیز تنها باید توسط گروه جراحان فوق تخصص پلاستیک و یا پزشکانی که دوره‌های مصوب وزارت بهداشت را گذرانده‌اند انجام شود.

 

وی در مورد تبلیغات انجام شده در خصوص عمل‌های بادی‌کانتورینگ و پیکرتراشی بعنوان یک روش کاهش وزن گفت: استفاده از لیپوساکشن بعنوان یک روش کاهش وزن و همینطور بعنوان پیشگیری از خطرات چاقی را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کنیم چرا که فرد برای به دست آوردن وزن مناسب و کاهش چربی بدنی باید رژیم غذایی مناسب و تحرک بدنی و ورزش را مدنظر قرار دهد و در صورتی که این موضوعات جواب نداد برای برخی از چربی‌های مقاوم می‌توانیم به صورت محدود بخشی از آن را لیپوساکشن کنیم.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی اظهار کرد: بعد از عمل لیپوساکشن بازگشت چربی صد درصد امکان‌پذیر بوده چرا که هر سلول چربی هزار برابر حجم خودش را می‌تواند رشد دهد البته قسمت‌های ساکشن شده دیرتر رشد می‌کند و باید توجه داشت که رژیم غذایی و ورزش دو اصل مهم در کاهش وزن و چربی بدنی به شمار می‌روند.نیکومرام گفت: با توجه به عدم آگاهی مردم و تبلیغات غیرواقعی انجام شده از هر 10 بیماری که برای لیپوساکشن مراجعه می‌کنند غالباً  8 مورد آنها تأیید نمیشود و تنها دو تا سه مورد ممکن است اندیکاسیون عمل جراحی را داشته باشند بنابراین باید پزشک بررسی کند که آیا انجام لیپوساکشن می‌تواند مفید باشد یا خیر و پس از آن برای بیمار تصمیم‌گیری شود.

 

وی اضافه کرد: گاهی بیمار 110 کیلوگرم وزن دارد و اندکس توده بدنی بالای ۴۰ دارد و برداشتن نهایت 10 لیتر چربی از آن تأثیر چندانی نداشته و احتمالاً طی چهار ماه آینده با عادات غذایی نامناسب  آن چربی دوباره به بدن بازمی‌گردد علاوه بر آنکه انجام این عمل می‌تواند خطرات و عوارض زیادی را به همراه داشته باشد.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در مورد عمل حجیم کردن لب‌ها، گفت: هر گونه مواد تزریقی حجم دهنده جزو کالای پزشکی بوده و فردی که این اقدام را انجام می‌دهد باید حتماً پزشک و آموزش کافی در این زمینه را داشته باشد و با رعایت موازین علمی در مطب و سایر مراکز پزشکی مجاز صورت گیرد.

 

نیکومرام افزود: انجام این مسأله در آرایشگاه‌ها و مراکز غیرمجاز منسوخ است چرا که این موضوع می‌تواند نکروز (زخم و سیاه شدن بافت)، عفونت و از دست دادن کل حجم لب شود.

 

وی تأکید کرد: اگر تزریق در رگ و عناصر حیاتی که نباید تزریق در آن صورت گیرد انجام شود عوارض زیادی برای فرد ایجاد خواهد شد. همچنین مراکز غیرمجاز همچون آرایشگاه‌ها انجام این مسأله برای آنها ممنوع بوده حتی اگر پزشکی دست به انجام چنین عملی در این مراکز بزند.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.