2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
درمان «شکنندگی ناخن» و «موخوره» با طب سنتی

درمان «شکنندگی ناخن» و «موخوره» با طب سنتی

باید توجه داشت هنگام مواجهه با بیماری‌های پوست و مو و ناخن اصلاح سبک تغذیه می‌ تواند کمک زیادی به این عارضه کند و اگر کسی به دنبال این است که ناخن و موی مناسبی داشته باشد باید به فکر اصلاح خون خود باشد.

دوات آنلاین-یک متخصص طب ایرانی درخصوص نحوه درمان عرضه‌های موخره و شکنندگی ناخن توضیحاتی را ارایه داد.

 

نعمت‌الله مسعودی اظهار داشت: در خصوص بیماری‌های مو و ناخن طب ایرانی معتقد است که می‌توان وضعیت خون فرد را با مشاهده علائم پوست و مو حدس زد.

 

وی تصریح کرد: باید توجه داشت هنگام مواجهه با بیماری‌های پوست و مو و ناخن اصلاح سبک تغذیه می‌ تواند کمک زیادی به این عارضه کند و اگر کسی به دنبال این است که ناخن و موی مناسبی داشته باشد باید به فکر اصلاح خون خود باشد.

 

مسعودی گفت: هضم ناقص غذا در معده و روده و یا خوب عمل نکردن کبد نیز می‌تواند باعث بروز مشکلات مو و ناخن شود.

 

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: باید توجه کنیم که موخوره نیز به دلیل خشکی خون افراد بروز می‌کند و باعث شاخه شدن مو می‌شود به دلیل اینکه رطوبت صالح به مو نمی‌رسد.

 

وی گفت: مصرف غذاهای خشک می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها یا مو شود که در این موارد به بیمار توصیه می‌شود علاوه بر اصلاح الگوی تغذیه از روغن بنفشه به صورت موضعی استفاده کند تا وضعیت مو و ناخن بهتری داشته باشد.

 

وی در پایان گفت:‌استفاده موضعی از لعاب شنبلیله نیز باعث بهبود شکنندگی ناخن‌ها خواهد شد همچنین شستن سر با لعاب ختمی نیز باعث تقویت موها و لطافت نسبی مو می‌شود.

 

منبع: فارس

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.