2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
چطور یک عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم

چطور یک عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم

همه افراد باید از عینک آفتابی استفاده کنند و کودکان از این امر مستثنی نیستند چراکه چشم انها در حال رشد است و تابش آفتاب می‌تواند آثار مخربی را بر آنها بگذارد. عینک آفتابی نه تنها می‌تواند محافظ چشم شما باشد بلکه می‌تواند از چروک شدن دور چشم شما هم محافظت کند.

دوات آنلاین-عینک‌های آفتابی شاید قبلا به عنوان یک اکسسوری غیر ضروری محسوب می‌شد و مخصوص افرادی بود که می‌خواستند خاص و زیبا باشند اما پزشکان بر این باورند که عینک آفتابی یکی از ضروریات حفاظت از چشم و یک وسیله ضروری برای هر فردی است.

 

نکته مهم اینجاست که همه افراد باید از عینک آفتابی استفاده کنند و کودکان از این امر مستثنی نیستند چراکه چشم آنها در حال رشد است و تابش آفتاب می‌تواند آثار مخربی را بر آنها بگذارد. عینک آفتابی نه تنها می‌تواند محافظ چشم شما باشد بلکه می‌تواند از چروک شدن دور چشم شما هم محافظت کند. اما سوال اینجاست که عینک آفتابی مناسب چه ویژگیهایی باید داشته باشد. در اینجا چند نکته در مورد باید‌های عینک آفتابی بیان می‌شود.

* دنبال یک عینک آفتابی بگردید که به طور کامل جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را بگیرد.

 

* لنز (شیشه) عینک تا 99 درصد و یا 100 درصد جلوی عبور اشعه ماورای بنفش نوع A وB را می گیرد.

 

* محافظت 400 UV، یعنی اینکه این عینک جلوی عبور اشعه های نور خورشید تا 400 نانومتر را می گیرد و نشان می دهد کوچک ترین اشعه ی ماورای بنفش هم به چشم نمی رسد.

 

*شیشه عینک که جلوی عبور اشعه ماورای بنفش را می گیرد شفاف است، ولی شیشه تیره تر لزوما بهتر از شیشه روشن تر نیست. اما رنگ شیشه عینک آفتابی نقش مهمی در تشخیص رنگ ها دارد.

 

*شیشه های با رنگ زرد و یا ته رنگ سرخ باعث می شوند تغییرات رنگ ها و نورها را به سختی تشخیص دهید ولی شیشه های دودی، سبز و قهوه ای باعث می شوند در تشخیص رنگ ها کمتر دچار اشتباه شوید و برای رانندگی بهتر هستند.

*چشم‌پزشکان معتقدند قیمت عینک آفتابی نشان دهنده میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش نیست، ولی این را هم باید گفت که عینک های آفتابی  خیلی ارزان هم به دلیل استاندارد نبودن، اثرات بدی روی بینایی شخص دارند.

 

*برای آزمایش کیفیت عینک آفتابی، باید بعد از زدن آن به چشم روی یک خط یا لبه عمودی تمرکز کنید. سپس سر خود را به عقب و جلو ببرید تا چشمان شما در همه طرف شیشه عینک حرکت کنند. اگر بعد از این کار هر گونه حرکتی در خط عمودی دیده شد، نشان می دهد که این عینک کیفیت مناسب را ندارد و باید عینک دیگری را انتخاب کنید.

 

*عینک آفتابی که دارای قاب بزرگ تر است بهتر از چشم ها حفاظت می کند، زیرا جلوی اشعه هایی را که از اطراف عینک به چشم می رسند، بیشتر می گیرد.

*بهتر است قاب عینک از دو طرف کمی دیواره داشته باشد. شیشه های بزرگ تر سطح بیشتری از پوست اطراف چشم را در برمی گیرند. لذا عینک آفتابی که تا روی گونه ها را می پوشاند انتخاب مناسبی است.

 

*قاب عینک آفتابی باید به راحتی روی چشم ها و بینی قرار بگیرد و هیچ نوع سایشی روی پوست ایجاد نکند.

 

*برای جلوگیری از عبور نور از قسمت بالای عینک، باید قاب عینک از سمت بالا بسته باشد، ولی نه خیلی زیاد که به مژه ها آسیب برساند.

 

*حتما موقع خرید عینک به فروشنده بگویید که با دستگاه UV سنج میزان حفاظت آن در برابر اشعه ماورای بنفش را اندازه بگیرد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.