2024/04/17
۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۹ فروردين
قواعد خوش‌تیپی برای همه
یک طراح مد و لباس توضیح می‌دهد:

قواعد خوش‌تیپی برای همه

کارشناسان حوزه طراحی لباس بر این باورند لازم نیست حتما اندامی کاملا مناسب داشته‌ باشیم تا یک فرد خوش‌پوش و شیک باشیم. بلکه باید بتوانیم ابتدا ویژگی های اندامی خود را بشناسیم و الگوسازی کنیم و بر اساس الگویی که داریم لباس بپوشیم.

دوات آنلاین-خیلی از مردم دوست دارند مانند مدل‌ها خوش‌تیپ و خوش‌پوش باشند اما تصور اینکه به اندازه یک مدل وقت و پول صرف ظاهرشان کنند منصرف‌شان می‌کند، اما آیا واقعا لازم است ما هم همان اندازه خرج کنیم یا این که به اندازه یک مدل لاغر باشیم تا بتوانیم خوش‌پوش باشیم؟

کارشناسان حوزه طراحی لباس بر این باورند لازم نیست حتما اندامی کاملا مناسب داشته‌ باشیم تا یک فرد خوش‌پوش و شیک باشیم. بلکه باید بتوانیم ابتدا ویژگیهای اندامی خود را بشناسیم و الگوسازی کنیم و بر اساس الگویی که داریم لباس بپوشیم.  نازی امینی طراح مدل و لباس چند راهکار برای شیک‌بودن به ما پیشنهاد می‌کند. او می‌گوید:

 

چیزی که می‌تواند شما را قهرمان زندگی‌ خودتان کند و باعث شیک‌بودن تان شود این است که ویژگیهای اندامی خود را بشناسید و روی این ویژگی ها تاکید کنید و یک الگو برای خود بسازید. مثلا اینکه اگر مردی هستید که پاهای لاغر و بالاتنه‌ای درشت دارد یک معادل بیرونی برای خود بسازید و هنرپیشه‌ای را پیدا کنید که چنین ویژگی هایی دارد. یکی از این افراد می‌تواند رامبد جوان باشد. او شکم و بالاتنه‌ای پر دارد و مدل لباس‌ پوشیدن اش می‌تواند برای یک مرد با ویژگی های او الگو باشد.

اگر فردی با روحیه با نشاط هستید لباس اسپورت می‌تواند شخصیت شما را به خوبی نشان دهد.

 

برای شیک پوش بودن از لباس های ساده با رنگ های ساده استفاده کنید. حتما پیراهن و شلوار سفید و مشکی در کمد خود داشته‌ باشید این دو رنگ را می‌توان به راحتی و در کمترین زمان ست کرد.

 

لازم نیست انواع کفش‌های مجلسی را در کمد داشته‌ باشید. بسیاری از مدل های خارجی کفش‌های تکراری با لباس هایشان می‌پوشند و مردم کمتر متوجه این مساله می‌شوند. دو الی سه جفت کفش که بتوان با رنگ سفید، مشکلی و سرمه‌ای که از رنگ های پرکاربرد هستند ست کرد کافی است.

 

اگر خانم هستید و با کفش پاشنه‌بلند راحت نیستند می‌توانید از کفش‌های تخت یا بوت استفاده کنید. این کفش‌ها می‌تواند  به شما کمک کند هم راحت راه بروید و هم لباس مناسبی به تن داشته‌ باشید.

 

رنگ‌ موهایتان را زیاد تغییر ندهید، مدل ها معمولا هرچند سال یکبار تغییری در رنگ موهایشان می‌دهند. پس مطابق کاری که الگوی تان انجام می‌دهد رفتار کنید.

آقایان حتما باید دو یا سه کت با رنگ زمینه داشته‌ باشند، مشکی، سفید یا سرمه‌ای و طوسی می‌تواند مناسب باشد این رنگ ها  را با هر شلواری می‌توان ست کرد. یک دستمال جیبی هم‌رنگ پیراهن هم می‌تواند به زیبایی لباس شما کمک کند.

 

مطابق سن تان لباس بپوشید اگر خانم یا آقایی 40 ساله هستید و دوست ندارید فردی کلاسیک دیده شوید لازم نیست مانند نوجوانی 14 ساله لباس بپوشید. ببینید الگوی شما در تیپ‌های غیر کلاسیک چطور است و مانند او باشید، خانم‌های 40 ساله هم می‌توانند از شلوار جین رنگ روشن و شومیز استفاده کنند و شیک باشند اما باید توجه داشت که نباید از اکسسوری‌های زیاد در لباس استفاده کنند.

 

یادمان باشد تیپ‌های ساده و لباس هایی بدون برش‌های زیاد و اکسسوری جذابیت فرد را بالا می‌برد و او را با اعتماد به نفس بیشتری نشان می‌دهد.

اگر پاهایی کوتاه دارید یا اگر می‌خواهید مچ پاها مشخص باشد شلوار اسکینی کوتاه همراه با چکمه کوتاه بپوشید. شلوار جین روشن غیررسمی تر است اما شلوار جین تیره را می توان بسته به نوع اکسسوری استفاده شده در مراسم‌ رسمی یا غیررسمی پوشید.

 

نکته‌ای که همه باید رعایت کنیم این است که در هر وزن و سن و موقعیتی هستیم حتما باید صاف بایستیم. صاف ایستادن بسیار به زیبایی ما کمک می‌کند.

اگر فردی میانسال یا مسن هستید لباس های تنگ و گشاد را با هم استفاده نکنید این لباس ها مخصوص جوانان است. افراد زیر 30 سال می‌توانند از این لباسها استفاده کنند. یادمان باشد کسانی که لباس تنگ و گشاد را با هم ست می‌کنند اولا هیکلی متناسب دارند دوم اینکه هنوز به ثبات شخصیت نرسیده اند.. شما هم اگر دانشجو یا کارورز هستید می‌توانید از این تیپ استفاده کنید.

بر اساس موقعیتی که در آن قرار می‌گیرید و با الهام از الگویی که دارید لباس بپوشید، مثلا یا یک شلوار ورزشی به یک مراسم عروسی نروید. همانطور که با کت و شلوار کنار دریا نمی‌روید. توجه داشته‌ باشید الگوی شما چطور در موقعیت‌های مختلف لباس می‌پوشد و بر اساس آن ایرادات پوششی خود را درست کنید.

 

نکته آخر و بسیار مهم این است که به رنگ پوست خود توجه کنید رنگی که می‌پوشید باید با پوست شما سازگاری داشته‌ باشد افراد با رنگ پوست تیره باید دقت بیشتری در انتخاب رنگها بکنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.