2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
توقف کسب‌و‌کار غیراخلاقی یک زن

توقف کسب‌و‌کار غیراخلاقی یک زن

طبق بررسی‌های انجام شده گروه‌های تلگرامی مربوط به متهم از ۵٠هزار تا ٨٠هزار عضو از سراسر کشور داشته است که طبق دستور این گروه‌ها مسدود شدند.

دوات آنلاین-گرداننده هفت گروه تلگرامی مستهجن که با انتشار تصاویر خصوصی و غیراخلاقی دیگران، مردان جوان را فریب می‌داد و آن‌ها را تلکه می‌کرد در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

 

به گزارش روزنامه شهرآرا، در پی رصد اطلاعاتی کارشناسان اداره فضای مجازی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان‌رضوی در تلگرام چند سوپر‌گروه مستهجن تحت عنوان دوست‌یابی شناسایی و مراتب برای کسب تکلیف به دادسرا ارائه شد. پس از ارسال مستندات و ادله دیجیتالی کشف شده به دادسرا دستور شناسایی ادمین این گروه‌ها از سوی جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد صادر و ضابطان قضایی وارد مرحله اجرایی این پرونده شدند.

کارشناسان این پلیس تخصصی پس از انجام اقدامات فنی در فضای سایبری به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد ادمین این گروه‌های مستهجن یک نفر است. تحقیقات مأموران ادامه داشت تا اینکه نقطه مکانی ارسال اطلاعات این گروه‌ها شناسایی شد و گرداننده آن‌ها که خانمی جوان به هویت سمیرا و ساکن بولوار شاهد مشهد بود، ردزنی شد.

گروه تحقیقاتی پلیس پس از کسب این اطلاعات، مستندات خود را در اختیار قاضی مهدی حقدادی قرار دادند و طبق هماهنگی با وی به محل شناسایی شده مراجعه و ضمن دستگیری سمیرا، یک دستگاه لپ‌تاپ و گوشی تلفن همراه متعلق به او را ضبط کردند.

 

فعالیت غیراخلاقی برای کسب درآمد

متهم در بازجویی پلیس انگیزه خود را از راه‌اندازی این گروه‌ها کسب درآمد معرفی کرد و گفت: «سال ٩٣‌از شوهرم طلاق گرفتم. این اواخر دیگر نمی‌توانستم او را تحمل کنم. او بداخلاق و نامهربان بود و مدام با هم دعوا داشتیم. اوایل مردی خوب و مهربان بود اما پس از پایان دوران عقد و آغاز زندگی مشترکمان رفتارش رفته‌رفته عوض شد. پس از اینکه از او جدا شدم شرایط اقتصادی فشار زیادی به زندگی‌ام وارد کرد و به هر دری زدم تا بتوانم یک لقمه نان پیدا کنم. نه جایگاهی پیش خانواده‌ام داشتم و نه روی برگشتن به آن زندگی، برای همین دست به کار شدم و تصمیم گرفتم که از فضای مجازی کسب درآمد کنم.»

وی ادامه داد: «شنیده بودم که مطالب غیراخلاقی در تلگرام ممبر زیادی می‌گیرد و برخی از گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی ابتدا با این ساختار شروع به کار می‌کنند و پس از عضو‌گیری از راه جذب آگهی برای خود در‌آمد کسب می‌کنند. چند ماه پیش با مدیر یکی از این گروه‌ها تحت عنوان دوست‌یابی آشنا شدم. روال فعالیت این گروه غیر‌اخلاقی این‌گونه بود که ادمین آن تصاویر دختران و خانم‌های جوان را از صفحات اینستا‌گرامی‌شان بر می‌داشت و این مطالب را با این عنوان که صاحب عکس متقاضی دوستی با مردها است، در گروه بارگذاری می‌کرد. البته صاحب تصویر مورد نظر هیچ اطلاعی از انتشار عکسش نداشت. من هم طبق همین روال یک گروه تحت عنوان دوست‌یابی با محتویات غیراخلاقی راه‌اندازی و شروع به انتشار تصاویر غیر‌واقعی از دختران و خانم‌های جوان کردم. روز به روز اعضای گروهم بیشتر می‌شدند برای همین به فکر افتادم تا در کنار این گروه چند گروه تلگرامی دیگر نیز با همین محتوا راه‌اندازی کنم. در این مدت چند مرد جوان که تعدادشان یادم نیست به من پیام دادند و خواستار دوستی با صاحبان عکس‌هایی شدند که من آن‌ها را منتشر کرده بودم. از جایی که این افراد نمی‌دانستند تصاویر دختران جعلی و غیر‌واقعی است، ۵٠هزار تومان به عنوان جوش‌دادن رابطه از آن‌ها می‌گرفتم و سپس تلفن همراهم را خاموش می‌کردم.»

 

سرکیسه کردن ١۵مرد جوان

با اعترافات متهم در اداره فضای مجازی پلیس اطلاعات و امنیت اجتماعی استان‌، پرونده پس از تکمیل تحقیقات اولیه به دادسرا منتقل و پیگیری‌های قضایی از سوی جانشین سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد آغاز شد و قاضی مهدی حقدادی در تشریح دیگر جزئیات این پرونده گفت: متهم تاکنون از ١۵مرد جوان مبالغی را به عنوان برقراری رابطه غیر‌اخلاقی با دختران جوان دریافت کرده است که این اقدام وی از مصادیق کلاهبرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: البته اقدام متهم به راه‌اندازی گروه‌های تلگرامی که همه آن‌ها محتوای غیراخلاقی دارند از دیدگاه قانون‌گذار جرم است و محکومیت حبس در پی دارد. همچنین با توجه به تعدد جرائم متهم از جمله انتشار تصاویر خصوصی و شخصی افراد، نشر اکاذیب از طریق درج مطالب زیر این تصاویر، تحریک و دعوت افراد به انحرافات جنسی، کلاه‌برداری از طریق اغوا‌گری و فریب مردان بیگانه با پیام ها و مطالب سراسر کذب، طبق قانون متهم به هفت سال حبس تعزیری، جزای نقدی و رد مال محکوم خواهد شد.

حقدادی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده گروه‌های تلگرامی مربوط به متهم از ۵٠هزار تا ٨٠هزار عضو از سراسر کشور داشته است که طبق دستور این گروه‌ها مسدود شدند.


پیشنهاد سردبیر: اخباری از پرونده‌های مجرمان شیطان‌صفت (پرونده)

 

پیشنهاد سردبیر: چگونه با هر فیزیکی خوش‌تیپ باشیم؟ (پرونده)

 

پیشنهاد سردبیر: بازیگر شهرزاد: برخی با تهیه ویلا و ماشین برای کارگردانان بازیگر می‌شوند

 

پیشنهاد سردبیر: بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست

 

پیشنهاد سردبیر: توصیه‌های مهم تغذیه‌ای برای تابستان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.