2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
مردان از چه شلوارهایی در تابستان استفاده کنند؟
یک استاد دانشگاه و طراح توضیح می‌دهد:

مردان از چه شلوارهایی در تابستان استفاده کنند؟

بسیاری از شلوارهای امروزی که وارداتی است از جنس اکرولیک است و با آب و هوای کشورما که خشک و گرم است هم‌خوانی ندارد و بیماری‌های پوستی و حتی گاهی بیماری‌های بسیار جدی‌تر برای افراد ایجاد می‌کند.

دوات آنلاین-برای این که در فصل تابستان شلوار مناسب تهیه کنید توصیه‌های یک طراح لباس را بخوانید:

 

مسعود جزنی استاد دانشگاه و طراح درباره انواع شلوار مردانه به دوات آنلاین می‌گوید: شلوارهای ایرانی انواع مختلفی دارد و هنوز هم در میان قومیت‌های مختلف رایج است. البته این نوع شلوارها در میان مردم شهرهای صنعتی مثل تهران رایج نیست اما خوشبختانه در میان مردمان شهرهای دیگر رایج است و از این لباسها به صورت روزمره استفاده می‌کنند.

 

مناسبت‌ترین شلوار برای مردان شلواری است که جنس پارچه‌اش بدن آنها را اذیت نکند. بسیاری از شلوارهای امروزی که وارداتی است از جنس اکرلیک است و با آب و هوای کشورما که خشک و گرم است هم‌خوانی ندارد و بیماری‌های پوستی و حتی گاهی بیماری‌های بسیار جدی‌تر برای افراد ایجاد می‌کند. مردان خصوصا در فصل تابستان شلوارهایی که مدل آن تنگ و چسبان است و جنس پارچه آن پلاستیک است استفاده نکنند. بهترین شلوارها شلوارهای کمی‌گشاد و از جنس نخ پنبه هستند. این پارچه‌ها در مناطق سیستان و بلوچستان، خوزستان، و استانهای کردنشین بسیار تولید و استفاده می‌شود. این لباسها علاوه بر راحتی می‌تواند سلامت جسم را هم تضمین کند.

البته نمی‌توان انتظار داشت از همان مدل شلوار در شهرهای بزرگ و امروزی‌تر هم استفاده شود و مسلما مردم امروزی نیاز به لباس امروزی دارند اما می‌توان با تغییراتی در این شلوارها آنها را به روز و استفاده کرد. نمونه این کار در یک برند ایرانی شده‌ است. کلیه پوشاکی که در این برند تولید می‌شود از نخ والیاف طبیعی و دقیقا مطابق با اقلیم ایران است. متاسفانه تعیین اینکه مردم چه پوشاکی استفاده کنند در دست واردکنندگان و بنکداران است و هرآنچه آنها به بازار عرضه می‌کنند مردم مجبور به استفاده هستند چراکه شما نمی‌توانید به مرکز خرید بروید و شلواری غیر از مدلهایی که بنکداران عرضه کرده‌اند پیدا کنید.

 

فصل تابستان در ایران گرمای زیادی دارد و اقلیم خشک و گرمی داریم بنابراین من پیشنهاد می‌کنم مردم از شلوارهای با رنگ روشن، کمی گشاد و از جنس پارچه نخ طبیعی استفاده کنند. وقتی مردم به شلوارهای این چنینی روی بیاورند قطعا بنکداران هم مجبور به تبعیت از مردم می‌شوند.

 

شلوارهای جین به دلیل اینکه کاملا از الیاف مصنوعی ساخته می‌‌شوند برای فصل تابستان مناسب نیست. یادآور می‌شوم یکی از دلایلی که افراد را بدخلق و عصبی می‌کند لباس تنگ و نامناسب است وقتی فرد در لباس احساس راحتی نکند به شدت بدخلق می‌شود این وضعیت در فصل گرما تشدید خواهد شد. چراکه لباس نامناسب و گرما هردو به فرد فشار وارد می‌کند.

 

اگر فردی هستید که لباسهای کلاسیک نیاز موقعیت اجتماعی و کاری شماست باز هم می‌توانید از شلوار و کتی استفاده کنید که از نخ طبیعی است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.