2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عوارض و فایده‌های انجام بوتاکس

عوارض و فایده‌های انجام بوتاکس

بوتاکس در ابتدا برای درمان‌ها‌ی پزشکی که کارکرد بیش از حد معمول داشت استفاده شد و اصطلاحا افرادی که یک طرف صورت آنها جمع یا چشم‌های آنها به صورت غیر‌ارادی بسته می‌شد استفاده می‌شد ...

دوات آنلاین-بوتاکس از جمله عمل‌های زیبایی شایع است که عوارض و البته فایده‌های خودش را دارد. دکتر بابک ساعدی، فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت و بینی درباره این عمل توضیحات جامعی داده است.

 

 بوتاکس یا سم میکروبی به نام بوتولونیوم از جمله مواردی است که پیشرفت‌های زیادی در علم پزشکی داشته است در صورتی که این میکروب در قدیم باعث مسمومیت غذایی می‌شد.

 

 مکانیسم اثر بوتاکس از طریق تاثیر بر نورون‌ها‌ی عصبی است. با گسترش پیشرفت‌های علمی از این میکروب درمان‌ها‌ی پزشکی مورد استفاده  قرار گرفت.

 

 بوتاکس در ابتدا برای درمان‌ها‌ی پزشکی که کارکرد بیش از حد معمول داشت استفاده شد و اصطلاحا افرادی که یک طرف صورت آنها جمع یا  چشم‌های آنها به صورت غیر‌ارادی بسته می‌شد استفاده می‌شد بنابراین اسپاسم صورت این افراد بر طرف می‌شد و به مرور زمان بوتاکس برای افرادی که در داخل حنجره  نیز مشکلاتی داشتند استفاده شد.

 

 با گذشت زمان استفاده از بوتاکس برای امر زیبایی نیز مورد استفاده قرار گرفت بنابراین افرادی که با افزایش سن دچار چین و چروکی‌هایی در نواحی مختلف صورت شده با استفاده از این مواد می‌تواند مشکل خود را رفع کند همچنین این ماده می‌تواند جنبه پیشگیری از چین و چروک داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: همه روش‌های جوان‎‌سازی پوست

 

 استفاده از بوتاکس در افرادی که تعریق بیش از حد دارند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.استفاده از بوتاکس در رفع برخی از سردردها و یا اختلالاتی که در خلق و خو به وجود می‌آید نیز موثراست.

 

 موارد غیر معمول استفاده از بوتاکس در چین و چروک‌های بسیار کوچک یا عمیق است چراکه تاثیری در رفع این مشکل به همراه ندارد.

 

برخی از افراد به صورت ژنتیکی ممکن است در استفاده از این ماده حسایت پوستی داشته یا بدن آنها آنتی‌بادی‌های را بر ضد این فرم دارویی نشان دهد که با تغییر برند می‌توان مشکل آنها را رفع کرد.

 

بیشتر بخوانید: روش از بین بردن جوش‌های صورت

 

شایع‌ترین عارضه بوتاکس افتادگی پلک است. اگر این ماده به روش غیر استاندارد در مناطقی از صورت که به هیچ عنوان نباید انجام شود تزریق شوند افتادگی پلک‌ها بیشتر و گسترده‌تر مشاهده می‌شود.

 

رعایت نکاتی بعد از انجام تزریق بوتاکس همچون در حالت خوابیده دارز نکشیدن تا حداقل به مدت ۶ ساعت، استفاده از یخ در محلی که بوتاکس انجام گرفته و اجتناب از حمام، سونا و استخر یا ماساژ دادن تا ۲۴ ساعت ضروری است.

 

منبع: طبنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.