2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
مرز چاقی کجا است؟

مرز چاقی کجا است؟

اصلاح شیوه زندگی مناسب راهکار اصلی و اساسی درمان چاقی است و هر نوع روشی حتی زیبایی نیز تاثیری در پیشگیری از چاق شدن ندارد.

دوات آنلاین-نگران هستید چاق شوید؟ مرتب این دغدغه را دارید که چاق هستید؟ چاقی از نظر علمی تعریفی دارد و حد و مرمز آن مشخص شده است. توضیحات محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران را در این رابطه بخوانید:

 

 بر اساس مطالعات انجام شده در پژوهشکده غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، داشتن دور شکم 90 سانتی، مرز هشدار چاقی به شمار می آید که باید جدی گرفته شود.همچنین نتایج این مطالعات نشان می دهد، اگر دور شکم فردی، 95 سانت باشد یعنی اینکه چاقی دور شکم دارد و باید حتما این چاقی را درمان کند.

 

 50 درصد جمعیت کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند، اما متاسفانه هشدارها در مورد عوارض خطرناک چاقی در کشور جدی گرفته نمی شود، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی از مهم ترین عوارض چاقی و اضافه وزن است که در سنین پایین بروز می کند.

 

 اصلاح شیوه زندگی مناسب راهکار اصلی و اساسی درمان چاقی است و هر نوع روشی حتی زیبایی نیز تاثیری در پیشگیری از چاق شدن ندارد.

 

 برخی برای درمان چاقی پیکر تراشی انجام می‌دهند که نوعی جراحی زیبایی است و افراد برای کاهش سایز بدن اقدام به این کار می کنند این در حالی است که پیکر تراشی، راهکاری برای درمان چاقی به شمار نمی آید.

 

 هر چند فرد با انجام عمل پیکر تراشی، چربی زیر پوست را بر می دارد اما اگر شیوه زندگی و تغذیه مناسب را در پیش نگیرد دوباره چاق می شود و به جای چربی های زیر پوستی، چربی ها احشایی رشد می کند؛ ضمن اینکه پیکرتراشی جراحی محسوب می شود و می تواند خطرات و عوارض ناشی از جراحی را نیز همراه داشته باشد.

 

 فرد برای درمان چاقی باید تغذیه مناسب داشته باشد. انجام فعالیت بدنی متناسب با سن و جنس و سیگار نکشیدن می تواند در داشتن تناسب اندام بصورت علمی و مناسب تاثیر گذار باشد.

 

منبع: ایرنا

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.