2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
راهنمای انتخاب مدل مو

راهنمای انتخاب مدل مو

در دهه 20 سالگی شما می توانید هر مدل مویی را امتحان کنید. اما نکاتی هست که باید به آنها دقت کنید. به عنوان مثال پس از حمام اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی خشک شود. اگر می خواهید آن را حالت دهید، از کرم های مو استفاده کنید تا پف موهایتان را بخواباند، زیرا موهای حجیم سن شما را بیشتر نشان خواهد داد.

دوات آنلاین-اگر در انتخاب مدل مو مانده‌اید و نمی‌دانید چه مدل‌های به شما می‌آید و چهره‌تان را زیبا و جوان‌تر می‌کند این مطلب را بخوانید:

 

صورت های دایره ای شکل:  برای این مدل صورت باید سعی کرد که حالت دایره‌ای صورت را از بین برد. در این حالت، تقریبا اندازه طول و عرض صورت یکسان است. بنابراین باید از مدل مو های حجیم و یا بلند استفاده کرد. بهترین حالت، حالت نامتقارن است. کناره‌ها را کوتاه نگه دارید. سعی کنید یک بخش از خارج مرکز را برای فرق سر در نظر بگیرید.

 

صورت های مربعی شکل: برای این طرح صورت، مدل‌های کوتاه و پرپشت بهترین انتخاب هستند. باید مدلی را انتخاب کرد که صورت را کمی کشیده‌تر نشان دهد. کمی به بالای سر حجم داده و از بلند بودن موهای کنار سر جلوگیری کنید.

 

صورت های مستطیلی شکل: بهترین مدل برای این طرح صورت، مدل‌های کوتاه و یا متوسط می باشد. این مدل باید دارای پایه هایی کوتاه و هم اندازه باشد. باید سعی شود که صورت کوتاه تر و پهن تر جلوه داده شود.

 

 صورت‌های لوزی شکل: این حالت از صورت، نیاز به مدلی دارد که استخوان‌های گونه را کمتر نشان دهد. مدل موهای مواج و حالت کوتاه و بلند نیاز است. به غیر از این مدل می توان از مدل چتری نیز به عنوان جایگزین استفاده کرد.

 

 صورت‌های مثلثی شکل: در این حالت مدل مو در ناحیه گوش پرپشت تر و به تدریج به سمت گردن باریک تر می شود. باید استخوان‌های پیشانی را کمتر نشان دهد.

 

 صورت بیضی شکل: تقریبا تمامی مدل موها برای این حالت مناسب است. این نوع صورت، حالت ایده آل هر فرد است. هدف باید متناسب نشان دادن صورت باشد.

 

دهه 20 سالگی

در دهه 20 سالگی شما می توانید هر مدل مویی را امتحان کنید. اما نکاتی هست که باید به آنها دقت کنید. به عنوان مثال پس از حمام اجازه دهید که موهایتان به طور طبیعی خشک شود. اگر می خواهید آن را حالت دهید، از کرم های مو استفاده کنید تا پف موهایتان را بخواباند، زیرا موهای حجیم سن شما را بیشتر نشان خواهد داد.

 

دهه 30 سالگی

اگر زندگی پر مشغله ای دارید به طوری که نمی توانید وقت زیادی را صرف موهایتان کنید، پیشنهاد ما به شما موهای کوتاه است. این مدل مو نه تنها زیبا و جذاب است بلکه به سادگی نیز حالت می گیرد. اگر هم وقت آراستن کل موهایتان را ندارید، تنها قسمت جلوی آن را سشوار بکشید و بگذارید که باقی موهایتان به طور طبیعی خشک شود.

 

اگر دوست دارید که موهایتان حجیم باشد، اضافه کردن کمی حجم به آن اشکالی ندارد. برای رنگ موهایتان هم، هایلایت روشن می تواند شما را جوان تر از آنچه هستید، نشان دهد.

 

دهه 40 سالگی

40 سالگی بهترین زمان برای انتخاب یک مدل موی ثابت است. در این سن مدل موی شما نشاندهنده شخصیت تان است. فرقی ندارد که چه مدل مویی را انتخاب می کنید، در هر صورت چتری می تواند سن شما را کمتر نشان دهد. هر چه حجم موهایتان در اطراف سر کمتر باشد، بهتر است.

 

در مورد رنگ موهایتان هم، هایلایت بهترین انتخاب است از این رو که گرما و شادابی بیشتری به چهره شما می بخشد.

 

دهه 50 سالگی

اغلب خانم ها در سن 50 سالگی موهای کوتاه را ترجیح می دهند، اما از نظر کارشناسان حرفه ای، موهای بلند سن را کمتر نشان می دهد. همانطور که شما هم می دانید، موهای بلند نشانه ای از شادابی و سلامت است. چند تار مو برای چتری نیز می تواند شما را در سن 50 سالگی جوان و زیباتر نشان دهد.

 

افزودن چتری

اگر تصمیم قطعی به کوتاه کردن موهایتان ندارید ولی باز هم دوست دارید ظاهر جدیدتری داشته باشید، کوتاه کردن چتری های مو ، یکی از گزینه های عالی برای شما محسوب می شود. این مدل همچنین ده سال از سن چهره شما کم می کند.

 

موهای کوتاه موج دار

یکی دیگر از گزینه های پیش رو، علاوه بر مورد قبل این است که می توانید موها را به یک طرف برده و انتهای آن را موج دار کنید. بهترین روش برای این کار استفاده از شانه گرد و سشوار است.

 

مدل موی جمع برای جوانتر کردن صورت

اگر نیاز است که به یک مراسم بروید، به جای آنکه موهایتان را محکم بالای سرتان ببندید. با مدل موی شینیون می توانید چند شاخه از موهایتان را برای ایجاد یک ظاهر ریلکس تر ، بیرون از مدل موی جمع نگاه دارید.

 

چطور با کوتاهی مو چهره را جوانتر نشان دهیم

 می توانید به جای کوتاهی کلاسیک ، آن را به شکل زاویه دار کوتاه کرده و مدل جدیدتری به دست آورید. در کنار آن می توانید چتری های خود را کوتاه کنید تا برای صورتتان قاب ایجاد شود.

 

مدل موی نامتقارن

با مدل مویی که به صورت لیرهای(Layer) نامساوی کوتاه شده و همچنین افزودن چتری یک طرفه می توانید چهره زیبا و جدیدی پیدا کنید. این مدل مو به خصوص برای خانم هایی که موهای لخت و صاف دارند، مناسب تر است.

 

کوتاه کردن موهای خیلی بلند

مهم نیست چه سنی دارید، موهای بسیار بلند، شما را مسن تر از سن تان نشان می دهد. قد موهایتان را بیشتر از استخوان سینه بلند نکنید تا ظاهر جوانتان را همیشه حفظ شود.

 

منبع: تبیان

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.