2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
اخاذی با  عکس‌ خصوصی

اخاذی با عکس‌ خصوصی

به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهید و در شبکه‌های مجازی از اشتراک‌گذاری عکس و اطلاعات خصوصی خودداری کنید.

دوات آنلاین-دو مرد که در ماجراهای جداگانه طعمه‌هایشان را به انتشار تصاویر خصوصی تهدید کرده بودند، دستگیر شدند.

 

زنی با مراجعه به پلیس فتای استان یزد علیه فردی اخاذ شکایت کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که با همسرم دارم و بی‌توجهی‌های او به من در تلگرام با فردی که خود را سارا 28 ساله و مجرد معرفی کرده بود دوست شدم و در این مدت درباره مشکلات زندگی‌ام با او درد دل می‌کردم،تا کمی احساس سبکی کنم. سارا چند بار از من خواست عکس برایش بفرستم. من هم عکس‌هایی را برای او ارسال کردم تا این‌که چند روز قبل او از من 2 میلیون تومان پول نقد خواست. از او عذرخواهی کردم و گفتم چنین پولی ندارم. یکی دو ساعت بعد سارا با ارسال عکس‌های برهنه که سر من روی آن فتوشاپ شده بود، من را تهدید کرد و گفت اگر به او پول ندهم این عکس‌ها را منتشر می‌کند. آن زمان بود که فهمیدم شخصی به نام سارا وجود خارجی ندارد و در این مدت من با فردی کلاهبردار در ارتباط بودم و عکس‌ها و اطلاعات شخصی‌ام را در اختیارش قرار دادم."

 

کارآگاهان بعد از دریافت این شکایت تحقیقات گسترده‌ای را انجام دادند تا این‌که توانستند متهم را با ردیابی‌های اینترنتی شناسایی و او را در خانه‌اش دستگیر کنند.

 

مرد اخاذ در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: فکر می‌کردم چون سرور تلگرام در ایران نیست کسی نمی‌تواند من را شناسایی کند.

 

سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به این پرونده به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه کرد: به هیچ عنوان به درخواست‌های کاربران ناشناس پاسخ مثبت ندهید و در شبکه‌های مجازی از اشتراک‌گذاری عکس و اطلاعات خصوصی خودداری کنید تا به حریم خصوصی شما تعرض نشود .

 

در پرونده دوم پس از شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه در تلگرام، فردی ناشناس ضمن ایجاد مزاحمت وی را تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های شخصی می‌کند، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای ایلام قرار گرفت و ماموران توانستند متهم را شناسایی کنند.

 

متهم پس از رویارویی با مستندات پلیس به جرمش اعتراف و انگیزه خود را انتقام‌جویی از شاکی به دلیل جواب رد ازدواج عنوان کرد و گفت از طریق تهدید به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی سعی در جلب نظر این دختر داشت‌.

 

متهم پس از انجام بازجویی و جمع‌آوری مستندات، به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

 

سرهنگ جمالی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام در این رابطه با اشاره به قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: برابر ماده 17 قانون جرایم رایانه‌ای هرکس به وسیله سامانههای رایانهای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفاً موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون(۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال تا چهل میلیون (۴۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.