2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
راهنمای انتخاب لباس عروس مناسب
یک طراح لباس عروس مطرح کرد:

راهنمای انتخاب لباس عروس مناسب

بهترین بازه زمانی برای انتخاب لباس عروس ،بین 3 تا 5 ماه قبل از مراسم است. در طول این مدت سعی کنید وزن خودتان را حفظ کنید و یا اگر تصمیم دارید تغییر سایز بدهید این کار را قبل از سفارش لباس عروس انجام دهید.

دوات آنلاین-انتخاب لباس عروس یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها برای هر دختر جوانی است. حتی دخترانی که فعلا تصمیمی برای ازدواج ندارند از نگاه‌کردن به مدل‌های مختلف لباس عروس و ایستادن پشت ویترین فروشگاه‌های لباس عروس لذت می‌برند و خود را در آن لباس‌ها تصور می‌کنند.ندا مختاری، صاحب مزون و طراح لباس عروس در یادداشتی برایمان می گوید در انتخاب لباس عروس چه نکاتی را باید رعایت کنیم.

بسیاری از دختران از 5 سالگی خودشان را در لباس عروس تصور می‌کنند بدون اینکه درک درستی از زندگی داشته باشد ، حتی این موضوع به خواب آنها می‌آید اما همین تصویر زیبا می‌تواند به یکی از پرچالش‌ترین و استرس‌زاترین چالش‌های زندگی تبدیل شود.

 

قبل از شروع پروسه خرید لباس عروس باید بدانید چه نوع لباسی می‌خواهید، لباسی مدرن و خاص که مورد توجه همه قرار گیرد یا لباسی کلاسیک که بتوانید بدون استرس از بی‌نظیرترین شب زندگی خود لذت ببرید و یا لباسی پر زرق و برق و حجیم که از شما یک تصویر عاشقانه بسازد.

 

توجه به روحیه شخص بسیار اهمیت دارد و بسیار پیش آمده‌ است که عروس‌ها بدون توجه به این موضوع اقدام به انتخاب لباس کرده‌اند و متاسفانه در شب عروسی به جای لذت‌بردن از مراسم درگیر انتخاب اشتباه خود بودند.

 

                                                                    در همین رابطه: پیشنهادهای یک طراح جواهر برای انتخاب حلقه نامزدی

 

برای انتخاب نهایی لباس از دو مشاور مورد تایید خود استفاده کنید. برای انتخاب لباس مناسب می‌توانید گزینه‌هایی را در اینرتنت بررسی و سپس تعداد گزینه‌ها را محدود کنید.

 

بهترین بازه زمانی برای انتخاب لباس عروس 3 تا 5 ماه قبل از مراسم است. در طول این مدت سعی کنید وزن خودتان را حفظ کنید و یا اگر تصمیم دارید تغییر سایز بدهید این کار را قبل از سفارش لباس عروس انجام دهید. اگر قصد خرید لباس آماده دارید توصیه می‌کنم روزهای تعطیل به خرید نروید چراکه بازار بسیار پرتردد و شلوغ است. ممکن است فروشنده به‌خاطر شلوغی نتواند خدماتی مناسب ارائه بدهد و ممکن است تحت فشار لباسی را انتخاب کنید که بعد پشیمان شوید. حتی توصیه می‌کنم زمان خرید یا پرو لباس کفش پاشنه بلند همراه خود ببرید.

اگر تصمیم دارید لباسی را از مزون تهیه کنید که لباس تک‌دوزی باشد قبل از مراجعه نسبت به اینکه مزون خوش‌قول است و تعهدات خودش را به موقع انجام می‌دهد تحقیق کنید و برای اطمینان خودتان زمانی را برای تاخیرات پیش‌بینی‌نشده درنظر بگیرد.

 

                                                                   بیشتر بخوانید:  چطور یک چاق شیک‌پوش باشیم

 

حتما به فصل برگزاری مراسم توجه کنید. استفاده از پارچه‌های خنک‌تر با لایه‌های کمتر در فصول گرم برای جلوگیری از تعرق و پارچه‌های ضخیم‌تر با لایه‌های بیشتر در فصول سرد توصیه می‌شود.

 

برای عروس‌هایی که پایین‌تنه‌ای چاق‌ دارند استفاده از دامن‌های ژپون‌دار و پف‌دار توصیه می‌شود و برای خانم‌هایی که اندام متناسبی دارند انتخاب مدل ماهی برای لباس عروس بسیار زیبا  خواهد بود.

 

یک پیشنهاد دیگر برای خانم‌های درشت اندام این است که برش‌های عمودی در لباس‌شان باشد. پارچه‌هایی که نقش‌های ریز و محو دارد برای عروس‌های درشت اندام و پارچه‌هایی با طرح‌های درشت برای عروس‌های لاغراندام پیشنهاد می‌شود.  توصیه برای لاغرتر نشان دادن افراد این است که در لباس فنر بگذارید تا نیاز به گن نباشد یا از گن‌های ظریف استفاده کنید.

 

اگر پایین‌تنه‌ای چاق‌تر از بالاتنه دارید یا اختلاف سایز دارید مدل ماهی انتخاب نکنید. عروس‌های درشت‌‌اندام می‌توانند از لباس‌هایی با بالاتنه بلند استفاده کنند البته توصیه می‌شود لباس از جنس حریر یا پارچه‌هایی با بافت نرم و ریز مثل ساتن ابریشم یا دانتل و گیپورهای ظریف باشد.

 

                                                                    بیشتر بخوانید:  چطور بهترین کیف زنانه را انتخاب کنیم؟

 

عروس‌های قد بلند با اندام باریک مدل‌های راسته‌ یا بالاتنه‌های جذب با دراپه‌های ریز را انتخاب کنند. لباس‌هایی که رنگ سفید مات دارند به عروس‌های سفید پوست و لباس‌ عروس‌های براق برای عروس‌هایی که پوست تیره دارند مناسب‌تر است.

 

در بعضی از مدل‌های لباس عروس قسمت تزئینی مثل پاپیون یا روبان وجود دارد.. موقع انتخاب لباس دقت کنید که این قسمت کجای لباس عروس است. اگر شما ریزنقش هستید این قسمت  نباید در قسمت‌های پایین‌تنه شما باشد، چون قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهد. برای خانم‌های ریزنقش هرچه این قسمت بالاتر از کمر لباس عروش باشد به بلندتر نشان داد قد شما کمک می‌کند.

 

اگر قصد دارید لباس عروس آستین‌دار بپوشید حتما از تورهای نقش‌دار استفاده کنید. لباس عروس‌های آستین‌دار برای افراد بسیار لاغر یا افرادی با اندام بسیار درشت مناسب است. اگر از یقه‌های ایستاده استفاده می‌کنید به مدل مو و تاج و تور هم توجه کنید. تاج بزرگ و بلند با موهای شینیون‌شده و یک تور بلند این انتخاب را تکمیل می‌کند. مسلما با این مدل یقه نمی‌توانید موهای باز داشته باشد چون مانع زیبا جلوه‌کردن یقه می‌شود. با این مدل یقه، دامن‌های دنباله‌دار بسیار هم‌خوانی دارد.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.