2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
فرمول‌هایی که قهوه‌خورها باید بدانند

فرمول‌هایی که قهوه‌خورها باید بدانند

کاکائو حاوی آنتی اکسیدان است و مزایای زیادی دارد، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله خواص آن است، یک قاشق پودر کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید تا عطر و طعم آن را نیز تغییر دهید....

دوات آنلاین-اگر اهل قهوه هستید این مطلب حتما برایتان مفید است چون 8 فرمولی را یاد می‌دهد که باعث می‌شود قهوه برای سلامتی‌تان مفیدتر باشد. در ضمن یادتان باشد مصرف روزانه سه فنجان قهوه بر قلب مفید است.

و اما روش‌های مفید خوردن قهوه:

گاهی دارچین به قهوه خود اضافه کنید

دارچین یک گیاه خوشبو و خوش طعم است؛ به خصوص وقتی که به طور خاص با عطر و طعم قهوه مخلوط شود، طبق مطالعات دارچین می‌تواند قند خون، کلسترول و تری گلیسیرید را در افراد دیابتی کاهش دهد.

فقط مراقب باشید که بیش از حد دارچین را در فنجان خود نگه ندارید، مصرف مقدار کمی دارچین خوب است اما مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی به همراه داشته باشد.

 

از مصرف خامه‌های مصنوعی و کم چرب اجتناب کنید

خامه‌های مصنوعی و کم چرب ممکن است دارای مواد مشکوک باشند، بنابراین بهتر است از مصرف آنها دوری کنید.

 

کمی کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید

کاکائو حاوی آنتی اکسیدان است و مزایای زیادی دارد، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی از جمله خواص آن است، یک قاشق پودر کاکائو را به قهوه خود اضافه کنید تا عطر و طعم آن را نیز تغییر دهید.

کافه موکا نسخه کاکائویی کافه لاته است که در بسیاری از کافه‌ها نیز سرو می‌شود، با این حال، کافه موکا اغلب حاوی شکر است؛ شما می‌توانید با تهیه موکای خانگی، از افزودن شکر به آن خودداری کنید.

 

قهوه خود را با استفاده از فیلتر کاغذی دم کنید

قهوه دم کرده حاوی کفستول است، کفستول نوعی دی‌ترپن است که می‌تواند منجر به افزایش سطح کلسترول خون شود، برای کاهش تاثیر کفستول بر سطح کلسترول، کافی است از یک فیلتر کاغذی استفاده کنید.

با این حال دم کردن قهوه با استفاده از فیلتر کاغذ گرچه سطح کفستول را کاهش می‌دهد اما باعث از بین رفتن کافئین و آنتی اکسیدان‌های مفید قهوه می‌شود.

کفستول آن قدرها هم بد نیست، مطالعات انجام شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که کفستول دارای اثرات ضد دیابتی است.

 

 بعد از ساعت 2عصر کافئین مصرف نکنید

قهوه یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی کافئین در رژیم غذایی است، کافئین یک محرک بوده که باعث شده است تا قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها باشد؛ کافئین سطح انرژی را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شما کمتر احساس خستگی کنید.

اما اگر در اواخر روز قهوه بخورید، ممکن است با خواب شما تداخل پیدا کند و موجب کم خوابی شود، کم خوابی خود منشا بسیاری از بیماری‌هاست.

بهتر است بعد از ساعات عصر به جای استفاده از قهوه، یک فنجان چای بنوشید. چای نسبت به قهوه کافئین کمتری دارد، البته تمام افراد به یک میزان به كافئین حساس نیستند، بعضی افراد ممكن است حتی با مصرف کافئین در عصر نیز به راحتی بخوابند.

 

قهوه را با شکر مصرف نکنید

قهوه به تنهایی یک نوشیدنی سالم است. اما شما به راحتی با اضافه کردن شکر می‌توانید آن را به یک نوشیدنی مضر تبدیل کنید، بهترین راه برای شیرین کردن قهوه افزودن یک حبه قند به آن است، شکر یکی از بدترین مواد در رژیم غذایی مدرن است.

شکر، عمدتا به علت داشتن مقادیر بالای فروکتوز، احتمال ابتلا به انواع بیماری‌ها را مانند چاقی و دیابت افزایش می‌دهد،اگر نمی‌توانید با قهوه تلخ کنار بیایید، از یک شیرین کننده طبیعی مانند استویا استفاده کنید.

 

ترجیحا از قهوه ارگانیک استفاده کنید

کیفیت قهوه بسته به روش پردازش و نحوه رشد دانه‌های قهوه متفاوت است، دانه‌های قهوه که با آفت‌کش‌های مصنوعی و دیگر مواد شیمیایی رشد کرده‌اند، هرگز برای مصرف انسان‌ها مناسب نیستند.

با این حال، تاثیر آفت‌کش‌ها بر سلامتی هنوز جای بحث دارد، در حال حاضر شواهد محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مقدار کم آنها در مواد غذایی سبب آسیب رساندن به سلامت می‌شود.

 

از نوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب کنید

مصرف بیش از حد قهوه می‌تواند اثرات مثبت آن را خنثی کند، مصرف بیش از حد کافئین ممکن است عوارض جانبی مختلفی را به همراه داشته باشد. به توصیه وزارت بهداشت کانادا، مصرف مناسب کافئین 2.5 میلی گرم به ازای وزن بدن در روز است.

هر فنجان قهوه حدود 95 میلی گرم کافئین دارد، بنابر این برای فردی با وزن 80 کیلوگرم، دو فنجان قهوه در روز مناسب است، با این حال مصرف مقدار زیادی از کافئین (400-600 میلی گرم) در روز (حدود 4-6 فنجان) در بسیاری از افراد هیچ عارضه جانبی ایجاد نمی‌کند.

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.