2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
این 3 گیاه برای آپارتمان مناسب هستند

این 3 گیاه برای آپارتمان مناسب هستند

با نحوه نگهداری از نگون‌سار، فیلودندرون و پپرومیا آشنا شوید.

دوات آنلاین-استفاده از گیاهان ساده‌ترین، ارزان‌ترین و لطیف‌ترین نحوه خانه‌آرایی است. سه گونه از گیاهانی که برای نگهداری در آپارتمان مناسب هستند در زیر معرفی شده‌اند:

 

نگون‌سار

گیاه نگون‌سار که اسم علمی‌اش سیکلامن پرسیکوم است، را می‌توانید در جنگل‌های شمال ایران از چالوس تا لاهیجان و حتی جنگل‌های استان گلستان ببینید. ارتفاع این گیاه به ۱۵ تا ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد اما این گیاه برای  نگهداری در آپارتمان هم مناسب است مخصوصا این که شاخه های زیادی دارد و همین موضوع زیبایی آن را بیشتر می‌کند و به خانه جلوه‌ای منحصربه‌فرد می‌دهد.اگر قصد دارید از نگون‌سار در خانه مراقبت کنید بدانید نور و رطوبت معمولی هوا برای آن کافی است. البته آنها را در تابستان در سایه بگذارید و اگر چند گلدان از این گل دارید آنها را طوری کنار هم قرار بدهید که برگ‌هایشان با هم در تماس نباشد. هفته‌ای یک بار آبیاری هم برای آن کافی است البته چون نگون سارها ممکن است دچار آلودگی‌های باکتریایی شوند برای آنها از خاک استرلیزه که در اکثر گل‌فروشی‌ها موجود است، استفاده  کنید.یادتان نرود این گیاه در زمستان گل می‌دهد پس در نیمه اول سال منتظر گل‌های آن نباشید.

 

فیلودندرون

فیلودندرون همیشه سبز و براق است و همین به زیبایی خانه شما کمک می‌کند. این گیاه دو نوع بالارونده و غیربالارونده دارد که اگر از نوع بالارونده آن استفاده می‌کنید حتما باید از پایه چوبی برای آن کمک بگیرید. این پایه‌های خزه‌دار در گل‌فروشی‌ها موجود است و البته بهتر است آنها را هفته‌ای یک بار با آب اسپری کنید. خود این گیاه هم در فصل گرم به هفته‌ای دو بار و در فصل سرما به هفته‌ای یک بار آبیاری نیاز دارد. یادتان باشد آن را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

زادگاه اصلی این گیاه جنگل‌های گرمسیر آمریکای جنوبی است اما برای نگهداری در آپارتمان هم گزینه مناسبی است.

 

 

 

پپرومیا

پپرومیا هم از گیاهان همیشه سبز و مناسب برای نگهداری در آپارتمان است البته به‌شرط این‌که آن را در جای خیلی سرد و زیر 15 درجه قرار ندهید چون اصلا طاقت سرما را ندارد. آنها را همچنین کنار پنجره و در معرض نور مستقیم آفتاب نگذارید.

پپرومیاها گونه‌های مختلفی دارند اما اگر بخواهید آنها را از روی شکل ظاهری تقسیم‌بندی کنید، به سه گروه زیر می‌رسید:

گروه اول: بوته‌ای که دارای دم‌برگ‌های قرمز هستند و بعضی نیز برگ‌های گوشتی و قلبی شکل دارند

گروه دوم: دارای ساقه‌های بلند و قرمز رنگ هستند و بعضی ساقه‌های گوشتی و برگ‌های گوشتی دارند و لبهٔ برگ‌ها ارغوانی است و گاه سطح برگ با موهای بسیار ظریفی پوشیده شده است

گروه سوم: گروه بالا رونده که به داربست یا قیم بسته می‌شوند و بالا می‌روند، یا این که از اطراف گلدان آویزان می‌شوند و دارای ساقه‌های قرمز و برگ‌های ظریف نقره‌ای و بعضی دارای برگ‌های سبز آبدار هستند و بخصوص برای گلدان‌های آویز بسیار مناسبند

نکته آخر این‌که پپرومیا به آب زیادی احتیاج ندارد و هر وقت خاک آن کاملا خشک شد به آن بدهید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.