2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
چه عطرهایی برای بهار و تابستان مناسب است؟
یک فعال حوزه عطر و ادکلن توضیح داد:

چه عطرهایی برای بهار و تابستان مناسب است؟

مناسبت‌ترین عطرها برای افراد در فصل‌های گرم سال عطرهایی با رایحه و طبع خنک و برای فصول سرد سال عطرهایی با رایحه‌های تند و طبع گرم است

دوات آنلاین-یک فعال حوزه عطر و ادکلن می‌گوید هرچند عطرهایی با طبع خنک برای فصل بهار و تابستان مناسب است اما بیشتر زنان ایرانی به عطرهایی با طبع شیرین علاقه‌ دارند. زنانی که عطرهایی با طبع خنک می‌پسندند معمولا شخصیتی شبیه به شخصیت مردان دارند

مجید نگهدار در گفت‌وگو با دوات آنلاین به کسانی که می‌خواهند برای بهار و تابستان عطر و ادکلن بخرند، توصیه‌هایی کرده است که می‌خوانید

سلیقه زنان ایرانی به سمت عطرهایی با طبع گرم و رایحه‌ای شیرین است و آنها در تمام فصول سال از این نوع عطر استفاده می‌کنند. البته اصول استفاده از عطر و ادکلن این است که در فصل بهار و تابستان از عطرهایی با طبع خنک  استفاده شود. رایحه این عطرها اصولا از مرکبات است و بوی لیمو، پرتقال و سایر مرکبات را دارند و به آنها عطرهای سیتروسی گفته می‌شود.

عطرهای خنک در ظرف‌هایی با رنگ روشن و سرد نمایش داده می‌شوند. عطرهایی مثل لایت بلو یا اکلت از جمله عطرهای زنانه با طبع خنک هستند که نسبت به سایر عطرهای خنک در ایران فروش زیادی دارند.

عطرهایی با ظرف‌های تیره رایحه‌ای شیرین و طبع گرم دارند. خانم‌هایی که عطرهایی با طبع خنک و رایحه تلخ انتخاب می‌کنند معمولا به‌سمت عطرهای مردانه می‌روند و شخصیتی متمایل به شخصیت مردان دارند.

در مجموع اگر بخواهیم بگوییم چه عطری برای چه کسانی مناسب است باید بر اساس شخصیت و موقعیت اجتماعی هر شخص پیشنهادهایی بدهیم.

برای آقایان توصیه ما عطرهایی با طبع خنک است البته عطرهای آقایان رایحه‌ای تلخ دارد. معمولا عطرهای مردانه رایحه‌ای شیرین ندارند. به‌همین دلیل است که بیشتر ظروفی که برای عطرهای مردانه استفاده می‌شود، تیره رنگ است.

یکی از مهمترین عوامل انتخاب عطر سن افراد است. توصیه ما به افراد سالمند همیشه این بوده که بر اساس فصل سال و نوع اجتماعی که در آن شرکت دارند، عطر را انتخاب کنند اما اصولا سالمندان و میانسالان عطرهایی با رایحه‌ای گرم و شیرین انتخاب می‌کنند و این امر به جنسیت  آنها هم ربطی ندارد و بیشتر خاطرات است که در انتخاب عطرهای آنها موثر است.

افرادی که با رایحه‌ای خاص خاطره دارند معمولا همان رایحه را چه در گرما و چه در سرما استفاده می‌کنند. ضمن اینکه از آنجایی که این افراد در دوران جوانی از عطرهایی با رایحه‌ای تند و گرم استفاده کرده‌اند بنابراین فکر می‌کنند صحیح این است که از چنین عطرهایی استفاده کنند. نکته دیگر اینکه شامه افراد در کهنسالی ضعیف می‌شود و برای اینکه عطر را خوب حس کنند از عطرهایی با رایحه‌های تند استفاده می‌کنند.

به طور کلی مناسبت‌ترین عطرها برای افراد در فصل‌های گرم سال عطرهایی با رایحه و طبع خنک و برای فصول سرد سال عطرهایی با رایحه‌های تند و طبع گرم است و اگر برای افرادی تشخیص نوع رایحه از روی حس بویایی سخت باشد می‌توانند این موضوع را از روی ظرف عطر و رنگی که برای آن انتخاب شده راحت تشخیص بدهند.

این فعال حوزه عطر و ادکلن در خصوص اینکه رایحه‌ای که در ابتدا به مشام فرد می‌رسد همیشه تند است بنابراین برای تشخیص درست افراد باید چه کنند گفت: لایه ثانویه بسیار مهم است و همیشه موقع انتخاب عطر به رایحه اولیه توجه نکنید و لایه ثانویه را که در واقع بویی است که از شما به مشام دیگران می‌رسد در نظر بگیرید.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
هادی اللهیاری 1397/02/01
بسیار عالی

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.