2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
مأمور قلابی وعده صفرکردن خلافی می‌داد

مأمور قلابی وعده صفرکردن خلافی می‌داد

متهم با مراجعه به محدوده مراکز آموزش رانندگی و پلیس + 10 طعمه‌هایش را شناسایی می‌کرد.

دوات آنلاین-مجرم سابقه‌داری که با  استفاده غیرمجاز از عنوان پلیس راهور اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان کرده است، دستگیر شد .

 در پی شکایت تعدادی از شهروندان از شخصی که با استفاده از لباس نظامی پلیس راهور و به بهانه‌های مختلف "اخذ گواهینامه بدون نیاز به سیرمراحل قانونی" ، "اخذ طرح ترافیک" و "کم‌کردن خلافی خودرو"  اقدام به گرفتن پول از آنها کرده بود ، هماهنگی‌های لازم با مبادی نظارتی پلیس راهور تهران بزرگ انجام و در نهایت این شخص توسط عوامل بازرسی پلیس راهور در محدوده خیابان آذربایجان شناسایی ، دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد  .

متهم در همان مراحل اولیه دستگیری تلاش کرده بود ضمن معرفی خود با نام جعلی "مهدی شیرزاده" و اعلام پشیمانی ظاهری و تلاش برای اخذ رضایت از چند مالباخته شناسایی‌شده و همچنین طرح ادعای دروغین مبنی بر اینکه برای اولیه بار اقدام به ارتکاب جرم کرده است ، زمینه آزادی خودش را فراهم کند اما با انتقال وی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، هویت واقعی‌اش شناسایی و در بررسی سوابق وی نیز مشخص شد از سال 1379 تاکنون ، بیش از 10 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت ، کلاهبرداری ، جعل عناوین دولتی ، فروش موادمخدر و ... دستگیر و روانه زندان شده است .

همچنین در جریان تحقیقات معلوم شد متهم با مراجعه به محدوده مراکز آموزش رانندگی و همچنین پلیس + 10 اقدام به شناسایی متفاضیان دریافت گواهینامه و عدم خلافی خودرو می‌کرد و ضمن معرفی خود به نام سروان امید احمدیان ، با ارائه قول مساعدت برای اخذ گواهینامه معتبر و همچنین صفرکردن خلافی خودرو بدون نیاز به پرداخت تمامی پول ثبت‌شده در برگه تخلفات از مردم پول می‌گرفت .

در ادامه با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان ، این افراد به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند و ضمن شناسایی دقیق متهم ، اظهاراتی مشابه در خصوص شیوه و شگرد این مرد مطرح کردند. متقاضیان دریافت گواهینامه در اظهاراتی مشابه عنوان کردند متهم به آنها گفته بود با نصف هزینه آموزشگاه‌های راننندگی و بدون هرگونه امتحان و آزمونی برای آنها گواهینامه معتبر خواهد گرفت .

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با تایید این خبر گفت : "با توجه به حرفه‌ای بودن متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به‌منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، هماهنگی لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 32 تهران برای انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده است و از مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر این متهم شده‌اند دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند " .  

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.