• ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۱ آذر
  • اِلأَربِعا ٣ ربيع الثاني ١٤٤٠
  • Wednesday 12 Dec 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

معرفی کامل و نقد فیلم مارموز ساخته کمال تبریزی
اسرار 4برج فوق لاکچری تهران
نیکی نصیریان ؛ بازیگر نقش آهو در سریال بانوی عمارت: اتفاقات مختلفی برای آهو رخ می‌دهد
نگاهی به حمایت سلبریتی‌ها از فیلم پیمان معادی؛ بمب؛ یک عاشقانه جنجالی
نقد فیلم دلم می خواد ساخته بهمن فرمان‌آرا
فریماه فرجامی: تمایلی برای بازیگری ندارم
همه نکاتی که درباره طراحی گل روی ناخن باید بدانید
پیشنهادهایی برای شیک‌پوشی خانم‌های چادری در زمستان
داستان‌های شاهنامه/ کشته‌شدن اسفندیار به‌دست رستم
خبرهای تازه از آزاده صمدی، حسن معجونی و شهرام حقیقت‌دوست
حکایت‌های مثنوی/ اژدها در دام مرد مارگیر
نکات ضروری که قبل از کوهنوردی حتما باید بدانید
گلستان سعدی/ تاثیر سرنشت انسان در تربیت
پیشنهادهایی برای دکوراسیون زمستانی خانه
معرفی کامل و نقد فیلم کلمبوس ساخته هاتف علیمردانی
آشپزی/ دستور پخت پاستای یونانی
جرم غیراخلاقی ملکه زیبایی
گفت‌وگو با زوج مخترع برنده چندین جایزه بین المللی اختراعات: ازدواج سرعت پیشرفت‌مان را بیشتر کرد
ماجرای تذکر به خندوانه چه بود
عکس‌های تازه از 6زن سلبریتی
هراس از خیانت اینستاگرامی همسر
علت ایست‌قلبی ومرگ‌ناگهانی جوانان
دختر 15 ساله در دام پسر اغفالگر
انتشار تصاویر خصوصی بستگان به دلیل خصومت و انتقام‌جویی
امروز با حافظ/ رحم کن بر جان خود پرهیز کن از تیر ما
فروکش تلاطم بازار مسکن نزدیک است
نقد سریال بی قرار ؛ ماندن بر سر دوراهی
مخاطبان سریال بانوی عمارت درباره این سریال چه نظری دارند؟
2بار تجاوز به دختر13 ساله
رسوایی‌ جنسی‌ درتیم فوتبال ‌دختران افغانستان
گفت‌وگو با حسام منظور بازیگر نقش ارسلان میرزا در سریال بانوی عمارت: شخصیت شازده ارسلان چگونه ساخته شد؟
تصاویر زیبا از غار سهولان در مهاباد
داستان‌های شاهنامه/ نبرد تن به تن رستم و اسفندیار و کمک سیمرغ به رستم
طرز تهیه ترشی چرخ شده و نحوه سرو آن
گلستان سعدی/ با نادان هم‌نشین نشو
حکایت‌های مثنوی/ پندهای پرنده زیرک به شکارچی
بهترین روش برای انتخاب فرق موی سر
نقد سریال بانوی عمارت ؛ روایت عاشقانه‌ای در دل تاریخ
معرفی رمان/ از قصر تا قصر و ماه عسل نوشته نجیب محفوظ
راهکارهای طلایی برای حل اختلافات زناشویی
راهنمای کامل برای سفر به مناطق کویری ایران
تازه‌ترین خبرها از رضا کیانیان، ویشکا آسایش، حمید گودرزی و...
باج‌گیری3میلیاردی از زن مرموز
خیانت پسر همسایه و زن جوان
حرف‌های خواندنی2بادیگارد ایرانی
پیشنهاد بیشرمانه تعمیرکار موبایل
‌هدف افشاگری دختری‌علیه سلبریتی‌ها
امروز با حافظ/ به حسن و خلق و وفا کس به یار ما نرسد
مصائب پناهندگی که ایرانی‌های زیادی را مجبور به بازگشت کرد
واکنش مهناز افشار به خبر احضارش به دادسرا
زیبا بروفه عزادار شد
مهناز افشار به دادسرا احضار شد
بیوگرافی کامل و کارنامه سلمان فرخنده بازیگر نقش عمار درسریال مینو
فساد اجاره‌ای، در تهران
جوسازی‌دختری علیه‌ستاره‌های فوتبال
گلستان سعدی/ درویشی که سراغ مرد کریم نرفت
داستان‌های شاهنامه/ رجزخوانی رستم و اسفندیار برای یکدیگر
جنایت‌های خانوادگی چرا و چگونه رخ می‌دهند؟
آشپزی/ طرز تهیه سیب زمینی هندی
نشانه‌های اولیه آلزایمر
حکایت‌های مثنوی/ ریشه ضرب‌المثل دوستی خاله خرسه
بیوگرافی کامل پارسا پیروزفر
تجاوز پزشک انگلیسی به زنان در مطب
انگیزه‌های نادرست دختر و پسران دم بخت برای ازدواج
پرفالوئرترین بازیگران زن ایران
سلبریتی‌ها در کنار همسران
برنامه‌‌ماهواره‌ای زنم را منحرف کرد
قتل به‌دلیل‌شک به‌رابطه برادرو همسر
عجیب‌ترین مهریه‌های دختران
عکس‌های تماشایی از درندگان
کد خبر: 71883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۳۱ - 20:04
چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم.

دوات آنلاین-هر سال روزهای اول به خودمان قول می‌دهیم برای سال جدید کارهای بزرگی انجام بدهیم و به قول خودمان بترکانیم! اما در طول سال همه چیز یادمان می‌رود و دوباره همان آدم سابق می شویم. آش همان آش و کاسه همان کاسه.یک روانشناس راهکارهایی کاربردی را برای تغییر در زندگی و شاد زیستن در سال جدید ارائه کرد. گوهریسنا انزانی روانشناس چند راهکار عملی اراپه داده که اگر به آنها توجه کنیم می‌توانیم به خیلی از هدف‌هایمان برسیم. این راهکارها را بخوانید:

  • می‌توان در سال جدید با تغییر افکار و مثبت اندیشی حس رهایی، امنیت، آرامش و امیدواری را به خودمان هدیه دهیم.‌با این اقدامات از اضطراب، افسردگی، نگرانی، ترس، خشم و ... رها خواهیم شد.
  • هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم. افراد موفق، باهوش تر و نابغه تر نیستند بلکه عادت‌های آن هاست که باعث می شوند هوشیارتر، شایسته‌تر و دارای شادی بیشتری باشند.
  • خوشبختی هر فرد از درون او شکل می گیرد. در حقیقت هیچ کس نمی‌تواند فردی را خوشبخت یا بدبخت کند، شادزیستن برای سلامت قلب و کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی مفید است و ما هرچه حس کنیم روی زندگی خود کنترل بیشتری داریم و روی مراقبت از جسم و روح خود سرمایه گذاری کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

  • افکار منفی و اضطراب ها مثل پرنده هایی هستند که بالای سر ما پرواز می کنند و ما نمی توانیم جلوی پرواز آن ها را بگیریم اما می توانیم از نشستن و آشیانه کردن آن ها روی سرمان جلوگیری کنیم . دلیل تمام استرس ها ، اضطراب ها و افسردگی ها نادیده گرفتن خودمان است.
  • افکار منفی و احساسات منفی می توانند باعث بیماری های شدید جسمانی شوند. هیچ کسی در طی یک روز نمی‌تواند تغییر کند کافی است تصمیم بگیریم در سال جدید با انجام یکسری اقدامات ساده و کاربردی بیشتر به خودمان توجه کنیم و کنترل فکر، حس و رفتار خود را در دست بگیریم.
  • باید هر روز به موهبت‌هایی که داریم دقت کنیم و در دفتری تمام موهبت هایمان را یادداشت کنیم.لباس های رنگی و شاد بپوشیم، زمانی از روز را به دعا خواندن اختصاص دهیم؛ هر روز صبح خودمان را با صبحانه ای که دوست داریم آغاز کنیم و زمانی در طی روز و شب به مطالعه کتاب دلخواه خود حتی به اندازه یک صفحه اختصاص دهیم.
  • ‌باید سعی کنیم در طی روز از چیزهای ساده و کوچک لذت ببریم، بی نظمی و آشفتگی را از خانه ، ماشین ، میزکار و ... دور کنیم، با افراد شاد و هدفمند معاشرت کنیم و از بودن کنار افرادی که جملات منفی استفاده می کنند و بی هدف زندگی می کنند خودداری کنیم .
  • بهتر است گاهی برای انجام کارهایمان از نزدیکان خود کمک بگیریم. باید عوامل استرس زا در زندگی خود را پیدا کنیم و راه کنترل آن ها را بیاموزیم. هر روز ایده های جدید و خلاقانه برای تغییر سبک زندگی خود بسازیم و به یکی از آن ها عمل کنیم.
  • آموزش مهارت جدیدی که سال هاست به آن فکر می کنیم و دوست داریم یاد بگیریم را شروع کنیم. مغز خود را با محرک های بویایی، بینایی، لامسه، شنوایی و چشایی خوشایند تحریک کنیم و از افکار و احساسات درونی مان برای خودمان صحبت کنیم و صدای خود را ضبط کنیم ،‌سپس در آرامش و سکوت با چشم های بسته به صحبت هایمان خوب گوش کنیم تا بتوانیم حس دوست داشتنی بودن را به خودمان هدیه دهیم.
  • باید ترس های درونی خود را بشناسیم و راه های مقابله با آن را بیاموزیم. ‌بهتر است  زمانی از روز را به انجام بازی های فکری اختصاص دهیم، زمانی از روز یا شب را به هیچ کاری انجام ندادن اختصاص دهیم و با افرادی که آگاه تر و موفق تر از خودمان هستند بیشتر معاشرت کنیم.
  • استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و پرهیز از شندین اخبار منفی را دو توصیه مهم دیگر برای تغییر در سبک زندگی در سال جدید است. بهتر است لیستی از علاقه مندیهای خود تهیه کنیم و در طی روز حداقل یکی از کارهای مورد علاقه ی خود را انجام دهیم. آرام و محکم راه برویم ، بدن خود را با تنفس های عمیق آرام کنیم و سعی کنی شمرده اما محکم صحبت کنیم.
  • آهسته غذا خوردن و جویدن را تمرین کنیم تا بتوانیم قوای فکری خود را تجدید کرده و احساس آرامش را به خود هدیه بدهیم.
  • بهتر است هر ماه برای خودمان هدیه‌ای که دوست داریم بخریم. با جملات مثبت از خودمان قدردانی کنیم و وقتی احساس کردیم سرمان از افکار منفی پر شده است ، تمام افکار منفی را نوشته ، از روی آن بخوانیم ، به ریز ترین حالت آن را پاره کنیم و سپس ۱۰ مرتبه با چشم بسته نفس های عمیقی بکشیم. روزی چند دقیقه وقت بگذاریم و در سکوت به نیاز های واقعی خود فکر کنیم و خودگوئی های مثبت را بیاموزیم.
  • باید در تصمیم گیری هایمان کمی صبور باشیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم. برای خودمان اهداف واقع بینانه در نظر بگیریم و زمان مناسب رسیدن به آن را بررسی کنیم بدانیم اهداف ما باید قابل اندازه گیری ، واقع بینانه و انعطاف پذیر باشند، اطراف خود را با کسانی که شادتر هستند پر کنیم چرا که پژوهش های بسیاری نشان می دهد هر دوست شاد امکان شاد شدن فرد را ۹ درصد افزایش می دهد.
  • باید به نیاز های خودمان بیش از نیاز های دیگران اهمیت بدهیم. عادات منفی و مخرب خود را پیدا کنیم و هر زمانی انرژی خود را روی کاهش یک عادت منفی متمرکز کنیم . موانع و چالش های بالقوه ی خود را شناسایی کنیم  و راه های مقابله با آن ها را بیاموزیم. برای داشتن آرامش فکری ، تمام نگرانی هایمان را بنویسیم تا به عمیق ترین لایه های ذهنی خود دسترسی پیدا کرده و بتوانیم تمام مسائل آزارنده را از ذهن خود خارج کنیم .
  • تمام حرف های ذهن خود را در برگه هایی بنویسیم ، برگه ها را در جعبه ای نگهداری کنیم و آخر هفته در فضایی ساکت و آرام تک تک برگه های جمع شده را بخوانیم، شاید تعجب کنید و لی متوجه خواهید شد خیلی از افکار اصلا نگران کننده نبوده‌اند این تمرین باعث می شوند توانایی رو به رو شدن با مسائل قوی تر بشود. سعی کنیم هر روز برنامه ریزی هایی داشته باشیم و خودمان را مقید به انجام برنامه هایمان بکنیم.
  • می‌توان گاهی شب ها به خاطرات شاد روز خودمان فکر کنیم و آن را بنویسیم تا ساختار مغزمان را به سمت مثبت اندیشی تغییر دهیم و بدینوسیله به تدریج بهبود بزرگی در زندگی خود ایجاد کنیم . محدودیت ها و توان مندی های خود را شناسایی کنیم و طبق آن ها نقشه‌ای عملی برای رسیدن به اهداف خود بنویسیم .
  • لازم است هر هفته زمانی را به قدم زدن اختصاص دهیم و با نگاه کردن به زیبایی‌های طبیعت لذت و شادی بی کرانی را تجربه کنیم. به سلامتی جسمی و روحی خود اهمیت بدهیم، دیگران را ببخشیم و تکنیک های ساده برای خوابی راحت را بیاموزیم و حتما شش تا هشت ساعت زمانی در طی ماه را به صحبت کردن با مشاور همدل خود اختصاص دهیم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.