• ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۱ تير
  • اِلأَحَّد ٩ ذو القعده ١٤٣٩
  • Sunday 22 Jul 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

قتل به‌دلیل عشق به دخترخاله متاهل
پشت پرده لاکچری‌های اینستاگرام
چطور شربت خاکشیر و تخم شربتی خاص درست کنیم
ببینید:مجلل‌ترین‌ جت‌های‌ شخصی
انتقاد رضا شفیعی‌جم از برنامه‌های طنز تلویزیون
عکس‌های دیدنی از دنیای شیرها
چه ساعتی غذا بخوریم تا لاغر شویم؟
رنگ‌هایی برای لباس خوش‌تیپ‌ها
زندگی خانوادگی کتایون ریاحی
تلخی دهان نشانه چیست؟
پیشگیری از سرطان تخمدان با مصرف روزانه آسپرین
خواص روغن پرتقال برای پوست و لاغری
امیرمهدی ژوله: باور نکردم که بازیگر یا سلبریتی شدم
تصاویر استثنایی از پرواز پرندگان
تست خودشناسی؛ شناخت احساسات
اعدام 2 قاتل در ملأ عام
پایان فجیع یک رابطه عاشقانه
مهم‌ترین اخبار جنایی تیرماه
شب عروسی از چه عطری استفاده کنیم؟
عکس‌های زیبا از دلفین‌ها
با شک به همسر چه کنیم؟
ویدا جوان چگونه بازیگر شد
همه چیز درباره دامن‌های پلیسه
چرا ابروها سفید می‌شوند؟
ببینید: زیباترین آبشارهای جهان
چگونه استعدادهای کودکانمان را شناسایی کنیم؟
9 اشتباه رایج زوج‌ها بعد از ازدواج
زنان چرا خیانت می‌کنند
این خوراکی‌ها سرشار از آهن هستند
گزارش تصویری از غار قوری قلعه در پاوه
با کودک لجباز خود چگونه رفتار کنیم؟
آزار جنسی بیش از ۱۰۰ دانشجوی آمریکایی توسط پزشک دانشگاه
ببینید: لوکس‌ترین کشتی‌های تفریحی
نشانه‌های جسمی افسردگی چیست
نجات زن مطلقه از چنگ مرد جوان
چرا بعضی زوج‌ها صورتشان شبیه هم می‌شود
این آلبوم فوق‌العاده زیبا به هیچ شرحی نیاز ندارد
روستای وردیج؛ محلی مناسب برای سفر یک روزه تهرانی‌ها
عکس‌های خارق‌العاده از عقاب‌ها
جزییات پرونده خواننده متهم به تجاوز
چه رنگ و نوری برای اتاق خواب مناسب است؟
پیشنهادهایی برای تزئین دیوار آشپزخانه
فیلمی از شکار گرگ توسط عقاب
با خاصیت‌های هندوانه آشنا شوید
گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای جهان
نشانه‌ها و درمان‌های آب سیاه
برگزاری کنسرت خیابانی در برج آزادی؛ هر پنجشنبه
فیلمی از گل‌دهی لاله‌های تالاب انزلی
تاثیر ساعت صرف شام در پیشگیری از سرطان‌های سینه و پروستات
عوارض مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا
عکس‌های دیدنی از ببرها
نظر زیبا بروفه درباره جراحی زیبایی هنرمندان
از چه رنگ لنزی برای تغییر چهره استفاده کنیم
ماسال؛ یکی از بهترین شهرهای گیلان برای گردشگری
کفش پاشنه بلند چه عوارضی دارد؟
بوی قهوه برای سلامتی مفید است
غذای تند بخورید، برای سلامتی مفید است
کارگران اخراجی چه حقوقی دارند؟
عوارض خمیر دندان‌های ذغالی
خواننده پاپ؛ متهم به آزار جنسی
تعرض مربی شیطان‌صفت به پسر9ساله
تمام راه‌های عملی لاغری
قتل؛ پایان عشق خیانت‌آمیز
مهریه سلبریتی‌ها چقدر است
تصاویری از داخل جت اختصاصی پوتین
طلاق به‌خاطر شرط بندی فوتبالی
الهام پاوه نژاد: مردم حق دارند بدانند پول‌هایی که هنرمندان برای کمک به زلزله‌زدگان جمع کردند، چه شد
سرویس بهداشتی را چطور زیبا کنیم
جزییات همسرکشی در خیابان
بهترین رنگ‌های لاک برای تابستان
کد خبر: 71883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۳۱ - 20:04
چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم.

دوات آنلاین-هر سال روزهای اول به خودمان قول می‌دهیم برای سال جدید کارهای بزرگی انجام بدهیم و به قول خودمان بترکانیم! اما در طول سال همه چیز یادمان می‌رود و دوباره همان آدم سابق می شویم. آش همان آش و کاسه همان کاسه.یک روانشناس راهکارهایی کاربردی را برای تغییر در زندگی و شاد زیستن در سال جدید ارائه کرد. گوهریسنا انزانی روانشناس چند راهکار عملی اراپه داده که اگر به آنها توجه کنیم می‌توانیم به خیلی از هدف‌هایمان برسیم. این راهکارها را بخوانید:

  • می‌توان در سال جدید با تغییر افکار و مثبت اندیشی حس رهایی، امنیت، آرامش و امیدواری را به خودمان هدیه دهیم.‌با این اقدامات از اضطراب، افسردگی، نگرانی، ترس، خشم و ... رها خواهیم شد.
  • هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم. افراد موفق، باهوش تر و نابغه تر نیستند بلکه عادت‌های آن هاست که باعث می شوند هوشیارتر، شایسته‌تر و دارای شادی بیشتری باشند.
  • خوشبختی هر فرد از درون او شکل می گیرد. در حقیقت هیچ کس نمی‌تواند فردی را خوشبخت یا بدبخت کند، شادزیستن برای سلامت قلب و کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی مفید است و ما هرچه حس کنیم روی زندگی خود کنترل بیشتری داریم و روی مراقبت از جسم و روح خود سرمایه گذاری کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

  • افکار منفی و اضطراب ها مثل پرنده هایی هستند که بالای سر ما پرواز می کنند و ما نمی توانیم جلوی پرواز آن ها را بگیریم اما می توانیم از نشستن و آشیانه کردن آن ها روی سرمان جلوگیری کنیم . دلیل تمام استرس ها ، اضطراب ها و افسردگی ها نادیده گرفتن خودمان است.
  • افکار منفی و احساسات منفی می توانند باعث بیماری های شدید جسمانی شوند. هیچ کسی در طی یک روز نمی‌تواند تغییر کند کافی است تصمیم بگیریم در سال جدید با انجام یکسری اقدامات ساده و کاربردی بیشتر به خودمان توجه کنیم و کنترل فکر، حس و رفتار خود را در دست بگیریم.
  • باید هر روز به موهبت‌هایی که داریم دقت کنیم و در دفتری تمام موهبت هایمان را یادداشت کنیم.لباس های رنگی و شاد بپوشیم، زمانی از روز را به دعا خواندن اختصاص دهیم؛ هر روز صبح خودمان را با صبحانه ای که دوست داریم آغاز کنیم و زمانی در طی روز و شب به مطالعه کتاب دلخواه خود حتی به اندازه یک صفحه اختصاص دهیم.
  • ‌باید سعی کنیم در طی روز از چیزهای ساده و کوچک لذت ببریم، بی نظمی و آشفتگی را از خانه ، ماشین ، میزکار و ... دور کنیم، با افراد شاد و هدفمند معاشرت کنیم و از بودن کنار افرادی که جملات منفی استفاده می کنند و بی هدف زندگی می کنند خودداری کنیم .
  • بهتر است گاهی برای انجام کارهایمان از نزدیکان خود کمک بگیریم. باید عوامل استرس زا در زندگی خود را پیدا کنیم و راه کنترل آن ها را بیاموزیم. هر روز ایده های جدید و خلاقانه برای تغییر سبک زندگی خود بسازیم و به یکی از آن ها عمل کنیم.
  • آموزش مهارت جدیدی که سال هاست به آن فکر می کنیم و دوست داریم یاد بگیریم را شروع کنیم. مغز خود را با محرک های بویایی، بینایی، لامسه، شنوایی و چشایی خوشایند تحریک کنیم و از افکار و احساسات درونی مان برای خودمان صحبت کنیم و صدای خود را ضبط کنیم ،‌سپس در آرامش و سکوت با چشم های بسته به صحبت هایمان خوب گوش کنیم تا بتوانیم حس دوست داشتنی بودن را به خودمان هدیه دهیم.
  • باید ترس های درونی خود را بشناسیم و راه های مقابله با آن را بیاموزیم. ‌بهتر است  زمانی از روز را به انجام بازی های فکری اختصاص دهیم، زمانی از روز یا شب را به هیچ کاری انجام ندادن اختصاص دهیم و با افرادی که آگاه تر و موفق تر از خودمان هستند بیشتر معاشرت کنیم.
  • استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و پرهیز از شندین اخبار منفی را دو توصیه مهم دیگر برای تغییر در سبک زندگی در سال جدید است. بهتر است لیستی از علاقه مندیهای خود تهیه کنیم و در طی روز حداقل یکی از کارهای مورد علاقه ی خود را انجام دهیم. آرام و محکم راه برویم ، بدن خود را با تنفس های عمیق آرام کنیم و سعی کنی شمرده اما محکم صحبت کنیم.
  • آهسته غذا خوردن و جویدن را تمرین کنیم تا بتوانیم قوای فکری خود را تجدید کرده و احساس آرامش را به خود هدیه بدهیم.
  • بهتر است هر ماه برای خودمان هدیه‌ای که دوست داریم بخریم. با جملات مثبت از خودمان قدردانی کنیم و وقتی احساس کردیم سرمان از افکار منفی پر شده است ، تمام افکار منفی را نوشته ، از روی آن بخوانیم ، به ریز ترین حالت آن را پاره کنیم و سپس ۱۰ مرتبه با چشم بسته نفس های عمیقی بکشیم. روزی چند دقیقه وقت بگذاریم و در سکوت به نیاز های واقعی خود فکر کنیم و خودگوئی های مثبت را بیاموزیم.
  • باید در تصمیم گیری هایمان کمی صبور باشیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم. برای خودمان اهداف واقع بینانه در نظر بگیریم و زمان مناسب رسیدن به آن را بررسی کنیم بدانیم اهداف ما باید قابل اندازه گیری ، واقع بینانه و انعطاف پذیر باشند، اطراف خود را با کسانی که شادتر هستند پر کنیم چرا که پژوهش های بسیاری نشان می دهد هر دوست شاد امکان شاد شدن فرد را ۹ درصد افزایش می دهد.
  • باید به نیاز های خودمان بیش از نیاز های دیگران اهمیت بدهیم. عادات منفی و مخرب خود را پیدا کنیم و هر زمانی انرژی خود را روی کاهش یک عادت منفی متمرکز کنیم . موانع و چالش های بالقوه ی خود را شناسایی کنیم  و راه های مقابله با آن ها را بیاموزیم. برای داشتن آرامش فکری ، تمام نگرانی هایمان را بنویسیم تا به عمیق ترین لایه های ذهنی خود دسترسی پیدا کرده و بتوانیم تمام مسائل آزارنده را از ذهن خود خارج کنیم .
  • تمام حرف های ذهن خود را در برگه هایی بنویسیم ، برگه ها را در جعبه ای نگهداری کنیم و آخر هفته در فضایی ساکت و آرام تک تک برگه های جمع شده را بخوانیم، شاید تعجب کنید و لی متوجه خواهید شد خیلی از افکار اصلا نگران کننده نبوده‌اند این تمرین باعث می شوند توانایی رو به رو شدن با مسائل قوی تر بشود. سعی کنیم هر روز برنامه ریزی هایی داشته باشیم و خودمان را مقید به انجام برنامه هایمان بکنیم.
  • می‌توان گاهی شب ها به خاطرات شاد روز خودمان فکر کنیم و آن را بنویسیم تا ساختار مغزمان را به سمت مثبت اندیشی تغییر دهیم و بدینوسیله به تدریج بهبود بزرگی در زندگی خود ایجاد کنیم . محدودیت ها و توان مندی های خود را شناسایی کنیم و طبق آن ها نقشه‌ای عملی برای رسیدن به اهداف خود بنویسیم .
  • لازم است هر هفته زمانی را به قدم زدن اختصاص دهیم و با نگاه کردن به زیبایی‌های طبیعت لذت و شادی بی کرانی را تجربه کنیم. به سلامتی جسمی و روحی خود اهمیت بدهیم، دیگران را ببخشیم و تکنیک های ساده برای خوابی راحت را بیاموزیم و حتما شش تا هشت ساعت زمانی در طی ماه را به صحبت کردن با مشاور همدل خود اختصاص دهیم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.