2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
ساخت مهد کودک در زندان‌ها؛ سبب کاهش آسیب کودکان زنان مجرم
دو هزار و 300 کودک همراه مادران‌شان در زندان هستند

ساخت مهد کودک در زندان‌ها؛ سبب کاهش آسیب کودکان زنان مجرم

بهزیستی باید مربیان مهدهایی داخل زندان را آموزش خاص داده و از افراد خبره و توانمند جهت نگهداری و ارایه آموزش به کودکان در زندان استفاده کند

دوات آنلاین-برخی کودکان وقتی مادرشان روانه زندان می‌شود چاره‌ایی ندارند جز این‌که همراه او بمانند  دوران کودکی خود را در حبس و در کنار خلافکاران سپری کنند. تعداد این کودکان در حال حاضر به دو هزار و 300 نفر رسیده است. محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان و خانواده بهزیستی چندی قبل خبر داد هر زندان که بیش از ۱۰ الی ۱۵ کودک داشته باشد می تواند مجوز احداث مهدکودک را از سازمان بهزیستی دریافت کند. سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز با این اقدام موافق است و می‌گوید:استقرار مهد کودک در زندان‌ها سبب کاهش آسیب کودکان زنان مجرم می‌شود.

حسن نوروزی گفت: با توجه به فضای زندان و تعداد مجرمانی بسیاری که در این فضاها قرار دارند، ایجاد مهدکودک اقدامی شایسته است زیرا موجب نگهداری از کودکان در کنار مادران مجرم  در فضایی مناسب و کاهش آسیب‌پذیری این کودکان می‌شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: تا کنون به دلیل مشکلات حراستی و حفاظتی در زندان‌ها این امر تحقق نیافته است اما با توجه به شرایط نامناسب زندان‌ها ایجاد مهد‌کودک در کاهش آسیب به این کودکان و بهبود روح و روان آنها تاثیر خواهد داشت.

وی افزود: بهزیستی باید مربیان مهدهایی داخل زندان را آموزش خاص داده و از افراد خبره و توانمند جهت نگهداری و ارایه آموزش به کودکان در زندان استفاده کند، این کودکان متحمل آسیب‌های بسیاری شدند لذا روش‌های بازتوانی خاصی برای آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

نوروزی یادآور شد: نمایندگان حقوقدان مجلس علاوه بر ایجاد مهد‌کودک، معتقد به ارایه آموزش‌های دیگر در سایر مقاطع تحصیلی به زندانیان هم هستند، تا جایی که مراکز آموزشی و دانشگاهی دولتی و غیرانتفاعی هم شعبه‌ای در زندان‌ها جهت ارایه آموزش‌های لازم به زندانیان ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، افزود: آموزش و حرفه‌آموزی در زندان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، درواقع علاوه بر ایجاد مهدکودک برای نگهداری و ارایه آموزش لازم به کودکانی که والدین آنها مجرم است، زندان‌ها باید به مراکز تعلیم و تربیت تبدیل شوند تا مجرمان پس از آزادی به خود اجازه ارتکاب مجدد به جرم و جنایات مختلف را ندهند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.