2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تهدیدزن‌متاهل برای رابطه نامشروع

تهدیدزن‌متاهل برای رابطه نامشروع

زنی جوان که یک تعمیرکار تلفن همراه با تهدید قصد داشت او را وادار به رابطه نامشروع کند با مراجعه به مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان از مشاوران درخواست کمک کرد. او ماجرا را این طور شرح داد:

دوات آنلاین-زنی جوان که یک تعمیرکار تلفن همراه با تهدید قصد داشت او را وادار به رابطه نامشروع کند با مراجعه به مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان از مشاوران درخواست کمک کرد. او ماجرا را این طور شرح داد:

 

 همسرم آدم بسیار بدبین و شکاکی است. از همان ابتدا به خاطر این مسئله با او مشکل داشتم، امیر دوست نداشت بیرون از خانه کارکنم و وقتی هم که راضی به این کار شد مدام مرا چك مي كرد و در مورد همكارانم ايراد مي گرفت.

 

با اين وجود من هم رفتارهاي او را تحمل مي كردم تا اينكه به آموزش يوگا براي خانم ها روی آوردم و در همین زمان نیز اختلافاتم نیز با همسرم بیشتر شده بود تا اينكه يك روز گوشي موبایلم دچار مشكل شد، من هم آن را به یکی از مغازه‌هاي تعمیر موبایل دادم تا آن را برايم تعميركند صاحب مغازه بعد از كمي تامل گفت، تعمير گوشي شما كار زيادي مي برد و بايد چند روزي در مغازه بماند.

 

چند روز بعد به مغازه رفتم و گوشي موبايلم را گرفتم اما هنوز يك هفته نشده بود كه با پيامك عجيبي مواجه شدم، فردي به من پيامك زد و در آن خواستار برقراري ارتباط با من شد و تهديد كرد اگر به خواسته اش جواب مثبت ندهم عكس هايي كه از من به دست آورده را در اينترنت منتشر خواهد كرد. اولش فكر كردم كه يك دروغ و بلوف است و برايش پيامك زدم كه هركاري مي‌خواهد بكند، اما وقتي كه يكي از تصاوير را براي من ارسال كرد و گفت بقيه عكس‌ها را هم دارد به او التماس كردم و گفتم: دست از سر من بردار من یک زن تاهل هستم، اما او از حرفش منصرف نشد.

 

با توجه به اينكه همسرم بسيار روي من حساس شده و مدام به من شك مي كند كه مبادا با كسي ارتباط و دوستي داشته باشم نمي دانم با اين وضعيتي كه پيش آمده چه كنم و چطور خودم را از اين مخمصه نجات دهم از شما می خواهم که به من کمک کنید.

 

پس از اظهارات اين خانم جوان کارشناسان مرکز مشاوره آرامش پلیس استان او را به پليس فتا معرفي کردند و با تلاش كارشناسان و انجام اقدامات پیچیده در فضای مجازی مشخص شد که فرد مزاحم همان تعمیرکار موبایل است. با اطلاعات به دست آمده ماموران، طی هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در سريع‌ترين زمان دستگير کردند.

 

متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود پس از مواجهه با مدارك و مستندات پليس صراحتاً به سوء استفاده از اطلاعات، تصاوير و فيلم هاي درون گوشي هاي موبايل دختران و زنان جواني كه آن را براي تعمير به او مي سپردند و اخاذی از آنان اعتراف كرد.

 

نظریه کارشناس

سرهنگ جهانگير كريمي معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، در اين خصوص گفت: با پيشرفت تكنولو‍‍ژي و ورود ابزارها و تجهيزات فناوري روز دنيا به عرصه زندگي مردم، تهديدات و آسيب هاي جديدي نيز وارد شده كه بايد اين آسيب ها و خطرات را بشناسيم و با نحوه استفاده صحيح از اين ابزارها راه را بر بزهكاران و افراد سودجو، سارقان و كلاهبرداران و اخاذان ببنديم.

وي افزود: يكي از آسيب ها و خطراتي كه امروزه زنان و دختران جوان را تهديد مي كند ذخيره‌سازي تصاوير و فيلم هاي خصوصي در گوشي هاي موبايل است.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه بيان داشت: البته به تمام شهروندان بايد بگوييم كه گوشي تلفن همراه صندوقچه اسرار آنها نيست و نبايد هر تصوير، فيلم و يا اطلاعات محرمانه و خصوصي و خانوادگي را در آن ذخيره سازي كنند چرا كه در نتيجه يك غفلت، در اثر مفقود شدن، سرقت و يا اعتماد بيجا و سپردن آن به ديگران باعث انتشار آنها شده و مشكلاتي را براي شهروندان فراهم مي كند كه در برخي مواقع نيز جبران آن امكان پذير نيست.

 

سرهنگ كريمي با بيان اينكه برخي به غلط تصور مي كنند كه روي اطلاعات خود در گوشي تلفن همراه قفل و رمز ورود مي گذارند و كسي امكان دسترسي به آن را ندارد اظهار داشت: اين موضوع اشتباه است زيرا افراد حرفه اي و هكرها قادر به بازكردن هر قفل و رمزي هستند و بنابر اين نبايد اطلاعات شخصي و محرمانه را با گوشي موبايل حمل كرد ضمن اينكه براي تعمير گوشي موبايل نيز بايد مراقب بود و آن را به افراد مورد اعتماد و مراكز داراي مجوز و تحت نظارت مجاري قانوني سپرد.

 

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي اصفهان در زمينه بي اعتمادي بين همسران نيز گفت: همانطور كه در اين ماجرا مي بينيد زن جوان به دليل وجود بي اعتمادي و بدبيني و سوءظن هاي بي مورد همسرش نتوانسته مشكلي كه برايش پيش آمده را با او در ميان بگذارد.

 

اين مقام انتظامي با بيان اينكه بي اعتمادي و سوءظن‌ها و بهانه‌گيري‌هاي بي مورد آفت هر خانواده‌اي است گفت: زوج هاي جوان بايد به يكديگر اعتماد داشته و اگر نگراني نسبت به يكديگر دارند آن را مي توانند با رفتارهاي مناسب و ابراز عشق و محبت به او تفهيم و اين گونه جلوي هرگونه سودجويي و سوءاستفاده ديگران براي برهم زدن زندگيشان را بگيرند.

 

 

نویسنده: حمید رضا محمدی؛ کارشناس رسانه پلیس اصفهان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.