2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سلمان فرخنده، بازیگر نقش هادی همت در سریال بچه مهندس توضیح داد: در فصل دوم و سوم چه اتفاقاتی می‌افتد

سلمان فرخنده، بازیگر نقش هادی همت در سریال بچه مهندس توضیح داد: در فصل دوم و سوم چه اتفاقاتی می‌افتد

ماجرا همچنان ماجرای جواد است و مخاطب با او و بچه های پرورشگاه به نوعی مأنوس شده و همذات پنداری می کند. به همین دلیل دوست دارد ماجراهای او را دنبال کند.

دوات آنلاین-سلمان فرخنده در فصل دوم سریال بچه مهندس نقش هادی همت را بازی می‌کند. او در این گفت‌وگو درباره نقشش در بچه مهندس و همچنین نقش عماد در سریال مینو توضیحاتی داده است که می‌خوانید:

 

 

  •  همچنان مشغول بازی در فصل دوم سریال «بچه مهندس» هستید؟

– نه مدتی است که تصویربرداری فصل دوم به پایان رسیده است.

 

  •  در فصل سوم هم حضور دارید؟

– نمی دانم چون هنوز فیلمنامه فصل سوم نوشته نشده و من نمیدانم دقیقا آدم‌ها چه سرنوشتی در فصل سوم خواهند داشت.

 

  • خب داستان هادی همت در فصل دوم به پایان می رسد و یا حضورش همچنان در داستان ادامه دار است؟

– هادی همت در فصل اول در کنار مربی های خانم در پرورشگاه کار می کرد و با جواد در ارتباط بود و در فاز دوم که جواد به سن نوجوانی می رسد، فضا مردانه تر شده و به همین دلیل هادی به جواد خیلی نزدیک تر می شود و در فصل دوم به نوعی همدم جواد است. در فصل سوم جواد کنکور قبول و وارد دانشگاه می شود. اما به این دلیل که از ابتدا رابطه عاطفی با هادی داشته، ارتباطشان قطع نمی شود و ممکن است در فصل سوم هم هادی در کنار جواد حضور داشته باشد. هر چند که اتفاقات در فصل سوم منوط به دانشگاه و دوستان جواد می شود. با این حال باید دید نویسنده ها چه چیزی درباره هادی و جواد می نویسند و داستان چگونه پیش خواهد رفت.

 

  •  به نوعی می توان گفت ارتباط عاطفی که جواد در فصل یک با صدیقه داشت، در فصل دوم با هادی دارد.

– تقریباً. البته ماجرای صدیقه و ارتباط عاطفی و مادرانه ای که با جواد داشت، با نوع ارتباط جواد با هادی فرق می کند.

 

  •  فصل اول «بچه مهندس» که به دلیل فضای داستان و زمان پخش آن مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. به نظر شما فصل دوم هم با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبرو خواهد شد؟ یعنی داستان این قابلیت را دارد؟

– امیدوارم اینگونه باشد و فکر می کنم که داستان این قابلیت را دارد. چون ماجرا همچنان ماجرای جواد است و مخاطب با او و بچه های پرورشگاه به نوعی مأنوس شده و همذات پنداری می کند. به همین دلیل دوست دارد ماجراهای او را دنبال کند. مثل سریال های خارجی که چون در یک مقطع زمانی با این آدم ها همراه می شویم، دوست داریم ببینیم در ادامه چه ماجراهایی برایشان پیش می آید.

 

  •  در کنار این سریال مشغول چه کاری هستید؟

– ترجیح می دهم روی دو فیلمنامه ای که در دست نگارش دارم تمرکز کنم.

 

  •  منظورتان چه کارهایی است؟

– دو فیلمنامه سینمایی به نام های «تونکا» و «تاب بازی». ضمن اینکه منتظرم ببینم سریال «مینو» چه تبعاتی دارد و چه بازخوردی از مخاطب می گیرم. البته امیدوارم همزمانی دو سریال در پخش تبعات بدی نداشته باشد.

 

  •  با توجه به دو نقش و دو کار متفاوتی که بازی می کنید که قطعا باید اتفاق خوبی برای شما باشد. چون تفاوت بازی تان در دو سریال دیده می شود.

– بله البته چون من تاکنون تجربه اش نکردم، نمی دانم اتفاق خوبی است یا نه. چون به نظر من گاهی کمتر دیده شدن بهتر است. با این حال چون فضای دو کار و دو نقش متفاوت است، شاید اتفاق بهتری برای من باشد.

 

  •  آن هم با توجه به تفاوتی که کاراکترهای هادی و عماد در این دو سریال دارند، فکر می کنم بازخوردهای خوبی هم بگیرید.

– بله اتفاقا بعضی از مخاطبان که من را در قالب نقش هادی در «بچه مهندس» دیده بودند، توقع نداشتند که با شخصیتی مثل عماد در «مینو» ببینند که ضدقهرمان و آدم منفی است که البته برای من خیلی جذاب بود.

 

  •  البته شخصیتی که در «مینو» بازی می کنید، درست مانند دو اسمی که دارد، دو شخصیت متفاوت هم دارد و فکر می کنم یکی از جذابیت های چنین نقشی برای شما و مخاطب همین نکته بوده؟

– در واقع می توانم بگویم شخصیت پردازی این کاراکتر خیلی متفاوت است. نقش یک جاسوس خرابکار که در نهایت یک انسان است. من هم سعی کردم به عنوان بازیگر تک بعدی این نقش را بازی نکنم. بنابراین ممکن است عده ای حس و حال خوبی با این شخصیت داشته باشند و عده ای هم نه. اما خب من این کاراکتر را خیلی دوست داشتم و برایم جذاب است.

 

  • و عشقی که به مینو دارد، ممکن است در نهایت باعث تغییر این شخصیت شود. این طور نیست؟

– تغییر که دارد و فکر می کنم در قسمت آخر بیننده غافلگیر شود. اما در کل من سعی کردم که عماد خرمی را به گونه ای بازی کنم که بیننده ها درباره او و شخصیتش پیش بینی کنند و به همین خاطر با او همراه شوند.

 

  •  به خصوص سکانس هایی که با مینو روبرو می شود و یا زمانی که خالد را به قتل می رساند، باید سکانس های سختی در بازی باشد. این طور نیست؟

– بله اتفاقا برای من جذاب بود و همین طور بازخورد مخاطب که چه قضاوتی درباره این شخصیت می کند.

 

  •  همین طور کاراکتر خالد که در عین جاسوس بودن خیلی شیرین بود.

– به نظر من هر بازیگری در تلویزیون باید نقشش را شیرین بازی کند که درس بزرگ خیلی از بازیگرهاست. آنتونی هاپکینز در «سکوت بره ها» قاتل روانی است، اما به گونه ای بازی کرد که در نهایت تماشاگر دوست داشت او بتواند فرار کند.

 

  • اینکه شما یکی از نویسنده های سریال هم هستید، بخش های مربوط به عماد را شما نوشتید؟ اصولا در نگارش فیلمنامه تقسیم بندی خاصی داشتید؟

– اینگونه نبود که فقط من بنویسم. چون در ابتدا قرار نبود که من هم در کار به عنوان بازیگر حضور داشته باشم و این شخصیت را بازی کنم. ما در نگارش تیمی و با مشورت هم و با کارگردان کار می کردیم. اما در کل وقتی من می نویسم، به جای همه کاراکترها بازی می کنم. ضمناً در ابتدا قرار نبود که من عماد را بازی کنم. قرار بود من خالد را بازی کنم و بازیگر دیگری برای نقش عماد انتخاب شود. با آدم های مختلفی هم سکانس ها را تست می زدیم، اما در نهایت کارگردان خواست که عماد را من بازی کنم.

 

  •  در بحث انتخاب بازیگر چطور مشورت می کردید؟ چون دو سه نفر از بازیگران «مینو» با «آسپرین» مشترکند.

– در بحث انتخاب بازیگر به این فکر می کردیم که به جای چهره های تکراری تلویزیونی، از چهره های دیگری استفاده کنیم که یا تئاتری هستند و یا کمتر در تلویزیون دیده شدند. به این دلیل که هر کسی که مخاطب کمتر با او آشنا شده باشد، بیشتر با او ارتباط برقرار می کند. چون ذهنیتی با او ندارد و از این رو بهتر می پذیرد و شخصیتش را باور می کند.

 

  •  شما در زمینه کارگردانی و بازیگری تحصیل کرده اید. در تئاتر هم فعالیت داشتید. اما دلیل اینکه این قدر دیر مخاطب تلویزیون شما را شناخت چه بود؟

– من از ۱۶- ۱۷ سالگی در تلویزیون و شبکه فارس کار می کردم و می نوشتم. در طول این سال ها هم پیشنهادهای تلویزیونی داشتم، اما ترجیح دادم به دلایلی در این زمان و با این سریال ها دیده شوم. ضمناً بیشتر از اینکه دوست داشته باشم به عنوان بازیگر شناخته شوم، دغدغه ام نویسندگی است و این کار را بیشتر دوست دارم. چون با نویسندگی است که یک اثر ماندگارتر می شود و جذاب تر است.

 

  •  این اواخر هم که فیلمنامه سریال «کوله پشتی» را نوشته بودید؟

– بله قرار بود تعداد قسمت های سریال هم بیشتر شود که فوت زنده یاد پیام صابری که انسان بسیار دوست داشتنی بود، به همه ما شوک بزرگی وارد شد و کار نیمه کاره ماند.

 

  • در گفت و گویی که با کارگردان سریال مینو داشتم، عنوان شد که برخی از سکانس ها به دلیل خشونت حذف شد. فکر می کنم بیشتر به بازی شما مربوط می شد. این طور نیست؟

– بله. چون تلویزیون مخاطب خاص خودش را دارد و دوست ندارد بیشتر از این خشونت نشان بدهد. اگر دقت کرده باشید صحنه هایی هم که عماد آدم می کشت، عنوان «+۱۴» کنار تصویر حک می شد. البته باید بپذیریم که برای تلویزیون کار می کنیم و این میزان خشونت را تلویزیون نمی تواند به مخاطبانش نشان بدهد. چه در سکانس های بازی من و چه سکانس های دیگر.

 

  • فکر می کنم به قدری درگیر اصلاحات شده که بیننده فقط عماد عاشق را می بیند؛ نه عزیز جاسوس و جانی را!

– بله دقیقا. البته در سکانس های جنگ هم اصلاحاتی داشته است. به هر حال به دلیل شخصیتی که عماد دارد، یک سری ماجراهای دیگری هم وجود داشت که حذف شد.

 

  •  و به نظرم شغلی که برای مینو انتخاب شد خیلی جذاب است. چون عماد جان آدمها را می گیرد و مینو برای زنده بودن آدمها تلاش می کند و همین تضاد برای بیننده جذاب است. وگرنه مینو می توانست شغل دیگری داشته باشد.

– بله و از همان ابتدا به این نکات در فیلمنامه فکر می کردیم تا این جذابیت برای مخاطب در داستان وجود داشته باشد.

 

منبع: بانی فیلم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
مهدی 1397/11/18
سلام به سلمان فرخنده دوست دارم بتونم با ایشان تماس تلفنی داشته باشم ،خیلی ضروری می‌باشد
امیر 1397/11/18
چه شباهتی از نظر صدا با استاد خسرو شکیبایی دارند
هانی 1397/11/01
سلام مارو به مانی برسون
زهرا 1397/10/21
نقش ايشون خوبه..بخصوص در نقش هادي همت در بچه مهندس..من نقش ايشون بعنوان يه مربي مهربون تو بچه مهندسو دوست داشتم ويکم برام غير قابل قبول بود ک نقش يه جاسوس رو بازي کردن..بخصوص اينکه هردو سريال زمان پخششون همزمانه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.