2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
دام سیاه برای زن مطلقه به‌بهانه لاغری

دام سیاه برای زن مطلقه به‌بهانه لاغری

زنی 35 ساله که برای لاغر شدن در دام یک مشاور قلابی تغذیه گرفتار و با پیشنهاد غیراخلاقی او مواجه شده بود بعد از مراجعه به پلیس استان همدان ماجرا را این طور شرح داد:

دوات آنلاین-زنی 35 ساله که برای لاغر شدن در دام یک مشاور قلابی تغذیه گرفتار و با پیشنهاد غیراخلاقی او مواجه شده بود بعد از مراجعه به پلیس استان همدان ماجرا را این طور شرح داد:

 

3 سال پيش به علت اعتياد همسرم از وي جدا شدم و هم اكنون به همراه دو فرزند 4 و 7 ساله ام، سربار زندگي مادر و برادرم هستم.

 

پس از جدايي از همسرم به وضعيت جسماني خودم حساس شدم، از ظاهرم رضايت نداشتم و به دنبال راهي مي گشتم تا لاغر شوم. مدام در فضاي مجازي و تلگرام به دنبال راهكاري ساده بودم تا اينكه در یک گروه تلگرامي با فردي به عنوان مشاور تغذيه آشنا شدم. در ادامه با طرح مشكل خود، اين مشاور تقاضاي ارسال عكس عضوي از بدنم که قصد لاغري آن را دارم را كرد و من هم برايش فرستادم.

 

به تدريج اين مشاور تغذيه از سادگي من سوء استفاده كرد و با درخواست‌هاي مکرر وي، عکس اعضاي بدنم را جداگانه و در نهايت تصویر کاملی از خود برايش فرستادم تا بتواند نسخه دارويي مناسبي برايم تجويز کند.

 

مدتي از اين موضوع گذشت، يك روز در حال خواندن مطالب همين گروه مشاوره اي تغذيه، متوجه درگيري لفظي يکي از اعضاء گروه با همين مشاور تغذيه شدم، بلافاصله با ديدن پيام هاي رد و بدل شده به صفحه­ شخصي (PV) فرد معترض رفتم و علت را پرسيدم، او گفت مشاور تغذيه اي كه اين گروه را تشكيل داده مشاور قلابی و کلاهبردار است و از اين طريق ضمن برقراری ارتباطات نامتعارف با اعضا، از آن ها عکس نگه داشته و در نهايت اقدام به اخاذي مي كند. تازه فهميدم كه چه بلايي به سرم آمده و وقتي مشاور تغذيه متوجه شد که قضيه را فهميده ­ام، تهديدم کرد که در صورت عدم ارتباط با وي، اقدام به انتشار عكس هاي خصوصي ام خواهد كرد.

 

بعد از اين تقاضاي بي شرمانه و تهديدهایش به شدت دچار اضطراب و استرس شدم که مبادا عکس‌ها را براي شوهر سابقم و يا براي برادر و مادرم، بفرستد كه در اين صورت حتما آنها مرا خواهند کشت. اين زن جوان كه فریب رنگ و لعاب فضاي مجازي را خورده بود، پس از دو بار اقدام به خودكشي ناموفق، عاجزانه تقاضاي كمك از سوي كارشناس روانشناسي مركز را داشت. با اقدام به موقع این زن و پیگیری های کارشناسان مرکز مشاوره و پلیس فتا خوشبختانه شخص کلاهبردار از رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماند.

 

نظر مشاور

بسياري از دختران و زنان به دليل وجود حساسيت ­هاي عاطفي و روحي در هر سن و سالي به راحتي توسط افراد سودجو مورد تعرض و کلاهبرداری قرار مي­ گيرند، به گونه ­اي که در اين ميان ممکن است دختران و زنان جوان مورد اخاذي، فريب و ... قرار گيرند.

 

عواملي همچون تحصيلات نسبتأ پايين، عدم آگاهي از استفاده­ صحيح و مناسب از فضاي مجازي و تلگرام، فقدان مهارت­ هاي ارتباطي، عدم رعايت حدود ارتباط با افراد بيگانه، کمبود محبت و عاطفه، اعتماد نا ­بجا به افراد غريبه، ساده ­لوحي و زودباوري، کمبود اعتماد به نفس و عزت­ نفس، خود­کم ­بيني، احساس حقارت و عدم رضايت از ظاهر خود، نداشتن احساس خوب نسبت به خود، نبود هدف مشخص در زندگي، مقايسه ­هاي نادرست، بزرگ ديدن عيب خود و اختلال بدشکلي بدن و ... مسبب چنين اتفاقاتي خواهد شد.

 

 

 

تهيه و تنظيم: اداره مشاوره و مددكاري معاونت اجتماعي انتظامي استان همدان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.