2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
درآمد22میلیون‌دلاری پسر 7 ساله

درآمد22میلیون‌دلاری پسر 7 ساله

واژه «یوتیوبر» چیزی شبیه همان «اینفلوئنسر» است که مدتی است زیاد به گوشمان می‌خورد. به کاربرانی که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند و ویدئوهایشان در یوتیوب میلیون‌ها بار دیده می‌شود، یوتیوبر می گویند.

دوات آنلاین-امروزه افراد با استفاده از دنیای مجازی، درآمد میلیونی کسب می‌کنند و برای خودشان یک پا ستاره به حساب می‌آیند. به تازگی مجله مشهور فوربس فهرست 10 ستاره پردرآمد یوتیوب در سال 2018 را منتشر کرده است. نکته جالبی که در این فهرست توجه همه را به خود جلب کرده، نفر اول فهرست است. یک پسربچه هفت ساله با 22 میلیون دلار درآمد، موفق شده در صدر این فهرست قرار بگیرد. به بهانه انتشار این فهرست نگاهی به ماجرای انتشار آن و جزئیات فعالیت این ستاره هفت ساله در یوتیوب انداخته‌ایم.

 

یوتیوبر کیست؟

واژه «یوتیوبر» چیزی شبیه همان «اینفلوئنسر» است که مدتی است زیاد به گوشمان می‌خورد. به کاربرانی که میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند و ویدئوهایشان در یوتیوب میلیون‌ها بار دیده می‌شود، یوتیوبر می گویند. آمار میلیونی بازدیدها و دنبال‌کنندگان، درآمدی میلیون دلاری برای یوتیوبرها به ارمغان می‌آورد و باعث می‌شود آن‌ها به عنوان ستاره‌های یوتیوب معرفی شوند. امتیاز مهم دیگری که یوتیوبرهای معروف دارند، همکاری با شرکت‌های تبلیغاتی بزرگ، ورود به دنیای بازیگری و حتی ادبیات است!

 

فوربس منتشر می‌کند

مجله فوربس در روزهای پایانی سال، فهرستی از پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب در 12 ماه گذشته را منتشر و ستاره‌های این شبکه اجتماعی را معرفی می‌کند. در این فهرست، تعداد دنبال‌کننده‌های کانال یوتیوب این کاربران، میزان درآمد آن‌ها و محتوای ویدئوهایی که این یوتیوبرها به اشتراک می‌گذارند جذاب و در بعضی موارد عجیب است.

 

پردرآمدترین ستاره 7 ساله یوتیوب چه می‌کند؟

شاید باورش سخت باشد اما جالب است بدانید بیشترین بازدید، بیشترین درآمد و بیشترین دنبال‌کننده در سال 2018، متعلق به پسربچه‌ای هفت ساله به نام «رایان» است. رایان با 17 میلیون دنبال‌کننده، در سال 2018، موفق شده 22 میلیون دلار درآمد کسب کند. کانال او در یوتیوب «رایان اسباب‌بازی را ارزیابی می‌کند» نام دارد.

 

اولین‌بار جولای سال 2015، در کانال رایان ویدئویی به اشتراک گذاشته شد که در آن یک تخم‌مرغ شانسی بزرگ و بیش از 100 ماشین اسباب‌بازی پویانمایی «ماشین‌ها» را بررسی می‌کرد و با این ویدئو به کاربران معرفی شد. بعد از آن رایان حسابی مشهور و ویدئوهایش میلیون‌ها بار دیده شد. او به همراه پدرومادرش اسباب‌بازی‌های مختلف را نقد می‌کند. جالب است بدانید پربیننده‌ترین ویدئوی او، 1.6 میلیارد بار دیده شده است! رایان به شکل جذاب و هیجان‌انگیزی، اسباب‌بازی‌ها را بررسی می‌کند که باعث می‌شود بازدیدکنندگان محو دیدن ویدئوهای این کودک هفت ساله شوند. رایان سال 2017 به طور مشترک با یک کانال کمدی دیگر، در رتبه هشتم فهرست 10 تایی از میلیونرهای یوتیوب قرار گرفته بود و بعد از یک سال، حالا موفق شده خودش را به صدر فهرست برساند. جالب است بدانید برای حفظ امنیت این کودک هفت ساله اطلاعات دقیقی از هویت و  محل زندگی او وجود ندارد.

 

9 ستاره بعدی یوتیوب را بشناسید

اگرچه رایان هفت ساله توجه همه را به خود جلب کرده است، اما جالب است بدانید 9 ستاره دیگر چطور از یوتیوب درآمد میلیون دلاری کسب کرده‌اند. «جیک پل» آهنگ‌های رپ می‌خواند و ویدئوهای طنز مختلفی در یوتیوب به اشتراک می‌گذارد. جیک 21.5 میلیون دلار درآمد دارد و در رتبه دوم فهرست جای گرفته است. در رتبه سوم گروهی به نام «دود پرفکت» قرار دارد که  شامل پنج دوست است. آن ها با استفاده از وسایل مختلف مانند تجهیزات ورزشی و حتی بطری آب، ترفندهایی انجام می دهند و با توپ پینگ‌پنگ، دومینو درست کرده‌اند که این ویدئو بازدید زیادی داشته است. ویدئوهایی که این گروه در طول یک سال به اشتراک گذاشته‌اند، برایشان 37 میلیون دنبال‌کننده و 20 میلیون دلار درآمد داشته است.

 

«دنیل میدلتون» چهارمین ستاره این فهرست، گیمری است که 20 میلیون دنبال‌کننده دارد و درآمد 18.5 میلیون دلاری‌اش باعث می‌شود او کارهایی در زمینه تجارت کوله پشتی، سوئیشرت و کلاه بیس بال انجام دهد. «جفری» گریموری است که توانسته با فروش لوازم آرایش خود 100 میلیون دلار درآمد داشته باشد. او اکنون با 18 میلیون دلار درآمد نفر پنجم این فهرست است. مارک مهندس داروسازی‌ است اما فعلاً گیمر است. او ویدئوهایی منتشر می‌کند که در آن‌ها PS4 بازی می‌کند و با انتشار این ویدئوها درآمد کلانی به دست ‌آورده است. مارک با 17.5 میلیون دلار درآمد در رتبه 6 این فهرست قرار گرفته است.

«ایوان فانک» هم گیمر است و با انتشار ویدئوهای بازی‌اش، 17 میلیون درلار درآمد کسب کرده و نفر هفتم فهرست پردرآمدترین‌هاست.

 

«جک» بازی‌های ویدئویی را گزارش می‌کند و به همین واسطه با کمپانی دیزنی همکاری داشته است. جک با 16 میلیون دلار درآمد، در رتبه 8 این فهرست قرار دارد. فلیکس کیلبرگ دیگر گیمر سوئدی این فهرست است. او در حین بازی از خودش فیلم می‌گیرد و با شخصیت‌های بازی و تماشاچیان ویدئوهایش، شوخی‌های بامزه‌ای می‌کند. او پیشتر هم سابقه حضور در فهرست ستاره‌های یوتیوب را داشته و در سال‌های 2015 و 2016 برای دو سال متوالی رتبه اول فهرست را به خود اختصاص داد. این ستاره حالا با 15.5 میلیون درآمد، به رتبه‌های پایین فهرست یعنی رتبه نهم رسیده است. «لوگان پل» نفر دهم این فهرست، فیلم‌های کوتاه طنز تولید می‌کند. او از اواخر سال 2016 تا اوایل سال 2018، به مدت یک سال و چهار ماه، هر روز یک فیلم کوتاه طنز منتشر کرد! پل در سال 2018، حدود 14.5 میلیون دلار درآمد داشته است. او با درآمدی که از انتشار ویدئو در یوتیوب کسب کرده، وارد تجارت شده و حالا طرفداران خاص خودش را دارد.

 

منبع: خراسان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.