2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
18 فرمول برای زیبایی بدون لوازم آرایش و آرایش کردن

18 فرمول برای زیبایی بدون لوازم آرایش و آرایش کردن

چگونه بدون آرایش کردن زیبا باشیم؟ رازهای زیبایی طبیعی در چیست؟ آیا واقعا چنین چیزی امکان پذیر است؟ 18 راز را در این رابطه یاد بگیرید.

دوات آنلاین-این باور که برای زیبایی حتما باید از لوازم آرایش استفاده کنید و از تکنیک های آرایشی بهره ببرید کاملا غلط است. در اینجا با 18 فرمول زیبایی بدون آرایش آشنا خواهید شد و اگر آنها را با دقت رعایت کنید شک نداشته باشید که نتیجه می‌گیرید:

 

برای زیبایی مراقب غذا خوردن‌تان باشید

روزی 160 میلی‌گرم ایزوفلاون سویا یکی از آن موادی است که برای درخشان شدن پوستتان به آن نیاز دارید. مصرف سویا با تأمین پروتئین با کیفیت مورد نیاز بدن به حفظ سلامت پوست و کلاژن‌سازی کمک می‌کند و کلاژن همان ماده‌ای است که شما برای حفظ استحکام پوست به آن نیاز دارید.

 

علاوه بر این ایزوفلاون‌های سویا نقش آنتی‌اکسیدانی هم دارند و مانع تخریب کلاژن توسط رادیکال‌های آزاد می‌شوند. در واقع باعث می‌شوند لکه‌های پوستی ناشی از افزایش سن و چین و چروک دیرتر سراغتان بیاید.

سیگار کشیدن به زیبایی آسیب می زند

برای زیبایی این کارها را انجام ندهید

از 3 عامل مخرب پوست دوری کنید؛ سیگار، سالن‌های برنزه کردن پوست و حمام آفتاب. اغلب متخصصان معتقدند این 3 عامل باعث تخریب پوست می‌شوند، در نتیجه پیرتر به نظر می‌رسید.

 

بیشتر بخوانید: 8 عادت خطرناک در زمینه زیبایی

 

سالمون و روغن زیتون به زیبایی شما کمک می‌کنند

یک بشقاب ماهی سالمون گریل شده که روی آن روغن زیتون ریخته‌اید با چند عدد گردو، بشقاب شگفت‌انگیزی است که می‌تواند پوستتان را نجات دهد. می‌پرسید چرا؟ علتش را باید در اسیدهای چرب ضروری جستجو کنید که در ماهی‌های پرچرب، روغن‌های گیاهی و انواع مغز دانه‌ها وجود دارد. اسیدهای چرب ضروری به‌خصوص امگا 3 تأثیر مخر آفتاب روی پوست را خنثی می‌کنند و پوست را از خشکی نجات خواهند داد.

سیر از گیاهانی است که به زیبایی کمک می کند

مصرف سیر؛ یکی از رازهای زیبایی

نتایج مطالعه گروهی از محققان دانمارکی نشان داده سلول‌ها در حضور سیر سریع‌تر رشد می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید پوستی سالم‌تر و جوان‌تر داشته باشید و مهم‌ترین از آن خودتان را در برابر سرطان پوست بیمه کنید، زمان آشپزی در اضافه کردن سیر به غذا دست و دلبازی بیشتری نشان دهید.

 

بیشتر بخوانید: روش‌های آسان برای از بین بردن پف زیر چشم

 

روی ضد آفتاب کرم حاوی ویتامین C بزنید

با این کار اثر حفاظتی در برابر رادیکال‌های آزاد را بیشتر می‌کنید و جلوی تخریب پوست را می‌گیرید. کرم‌های حاوی بتاکاروتن و ویتامین E نیز می‌توانند چنین اثری داشته باشند.

 

برای زیبایی بدون آرایش پوست‌تان را درست مرطوب کنید

با تغییر فصل کرم مرطوب کننده‌تان را عوض کنید. پوست شما در زمستان به رطوبت بیشتری نیاز دارد بنابراین در این فصل باید از کرم مرطوب کننده قوی‌تری استفاده کنید.

چای سرد به زیبایی پوست کمک می کند

نوشیدن چای سرد به شفافیت پوست کمک می‌کند

یک قوری چای درست کنید. اجازه دهید در یخچال سرد شود و سپس این نوشیدنی را در کل روز بنوشید. چای منبع عالی انواع آنتی‌اکسیدان‌هاست که مانع از اثر رادیکال‌های آزاد ناشی از تماس با نور خورشید، سیگار و... می‌شود و اجازه نمی‌دهد این عوامل مخرب جلوی درخشش پوستتان را بگیرند. نتایج مطالعه محققان آمریکایی دانشگاه کالیفرنیا نشان داده هر چه بیشتر چای بنوشید، کمتر در معرض سرطان پوست قرار می‌گیرید.

 

بیشتر بخوانید: توصیه‌های ساده برای زیبایی پوست

 

اتاق خواب‌تان را سایه‌دار کنید

این کار جلوی به هم خوردن خواب یا بی‌خوابی ناشی از نورهای محیطی را می‌گیرد و چه اهمیتی دارد؟ خواب جزو مهمی از روش‌های سالم‌سازی پوست است چون سلول‌ها هنگام خواب ترمیم و ساخته می‌شوند و اگر نتوانید خواب استراحت کنید نمی‌توانید پوست سالمی هم داشته باشید.

هرگز چشم تان را نمالید

هرگز چشم‌هایتان را نمالید

به جای این کار از انواع کمپرس‌ها استفاده کنید. پوست صورت به‌خصوص در اطراف چشم بسیار حساس است بنابراین اگر چشمتان دچار خارش شده، به جای اینکه با دست به جانش بیفتید، از یک تکه پنبه یا کمپرس سرد استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: برای داشتن ناخن زیبا و سالم چه کنیم؟

 

دئودورانت صابونی استفاده نکنید

به جای دئودورانت‌های صابونی از انواعی استفاده کنید که حاوی چربی اضافه هستند. دئودورانت‌های صابونی پوست را خشک می‌کنند و باعث خارش می‌شوند بنابراین آخرین موردی هستند که برای داشتن پوست سالم به آن نیاز دارید.

 

مرطوب بودن خانه راز زیبایی بدون لوازم آرایش

این کار جلوی خشک شدن پوست و خارش را می‌گیرد و باعث می‌شود راحت‌تر تنفس کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین ماسک‌ها برای از بین بردن خشکی پوست

 

حمام‌تان را «به روز» کنید

200 گرم نمک دریا و 450 گرم جوش شیرین داخل وان بریزید و تا زمان خنک شدن آب داخل وان بنشینید. این کار به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند. همچنین می‌توانید چند عدد چای کیسه محبوبتان را داخل وان بیندازید. چای آنتی‌اکسیدان است و رایحه خوبی به پوست شما می‌دهد. یکی دیگر از روش‌های پاک‌سازی پوست در حمام استفاده از نسبت برابر سرکه سیب، سبوس گندم و روغن کنجد است که باکتری‌های مضر را از سطح پوست پاک می‌کند و پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

 

جوان‌سازی پوست هنگام خواب

پیش از خواب روی دست‌ها و پاهایتان کمی کرم مرطوب کننده بزنید و سپس زمان خواب آن‌ها را با یک پارچه نخی یا جوراب و دستکش نخی بپوشانید.

 

دست‌هایتان را دور از صورت نگه دارید

دست‌های شما در طول روز با انواع و اقسام سطوح تماس دارد و به همین دلیل منزلگاه خوبی برای خیلی از میکروب‌هاست. بنابراین وقتی چشم‌هایتان را می‌مالید، دستتان را زیر چانه‌تان می‌گذارید یا با دستی روی گونه جلوی لپ‌تاپ می‌نشینید، خیلی از این میکروب‌ها را به صورتتان منتقل می‌کنید و این خبر بدی است، اگر دنبال درخشان شدن پوستتان هستید.

 

از تونرهای طبیعی‌تر استفاده کنید

یک قاشق روغن هسته انگور به تونر روزانه‌تان استفاده کنید. روغن به عنوان یک سرم ضدپیری عمل می‌کند و باعث‌ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.

 

روش دوش گرفتن‌تان را اصلاح کنید

به جای دوش گرفتن‌های طولانی در حمام پر از بخار، با آب ولرم دوش بگیرید و زمان ماندنتان را در حمام کوتاه کنید. دوش‌های طولانی و داغ رطوبت طبیعی پوست و چربی‌های محافظت‌کننده را از بین می‌برد بنابراین بهتر است کمتر از 10 دقیقه زیر دوش بمانید.

 

مرطوب کننده‌های حاوی هموکتانت انتخاب کنید

هموکتانت کلمه جدیدی برای شماست؟ نگران نباشید، قضیه بسیار ساده است. هموکتانت‌ها ترکیباتی هستند که آب جذب می‌کنند و باعث افزایش آب‌رسانی به سلول می‌شوند. از بهترین انواع هموکتانت‌ها می‌توان به گلیسیرین اشاره کرد که تقریباً همه آن را می‌شناسند. علاوه بر این محصولات حاوی آلفاهیدروکسی اسید می‌توانند باعث بهبود خشکی پوست شوند و جلوی ایجاد چین و چروک را بگیرند. آلفا هیدروکسی اسید به طور طبیعی در انگور، سیب و مرکبات وجود دارد.

 

محصولات مراقبت از پوست‌تان را ساده و تمیز نگه دارید

این توصیه مخصوص افرادی است که پوست حساس‌تری دارند. سعی کنید دور محصولاتی که به شدت معطر هستند خط قرمز بکشید و سراغ محصولاتی با برچسب «آنتی‌باکتریال» نروید که ممکن است به جای اثربخشی بیشتر پوست را حساس کنند.

 

 

منبع: هفته نامه سلامت

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.