2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
معرفی 2 مکان دیدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد

معرفی 2 مکان دیدنی در استان کهگیلویه و بویراحمد

با همه شناختی که گردشگران و طبیعت گردان از طبیعت کشورمان دارند، بازهم گوشه هایی بکر و ناشناخته در سراسر آن وجود دارد که نمی شناسند. از جمله این استان های دیدنی، استان کهگیلویه و بویراحمد است که در ادامه دو مکان دیدنی از طبیعت آن را معرفی می کنیم.

دوات آنلاین-با همه  شناختی که گردشگران و طبیعت گردان از طبیعت کشورمان دارند، بازهم گوشه هایی بکر و ناشناخته در سراسر آن وجود دارد که نمی شناسند. از جمله این استان های دیدنی، استان کهگیلویه و بویراحمد است که در ادامه دو مکان دیدنی از طبیعت آن را معرفی می کنیم.

 

دریاچه کوه گل سی سخت

هنگامی که گل های بهاری در مناطق گرمسیری از جمله شهرستان های کهگیلویه و گچساران روییده‌اند، در مناطق سردسیری بویراحمد و دنا، برف کوه ها و دشت ها را سفید پوش کرده درحالی که فاصله این دو آب و هوای متفاوت کمتر از یک ساعت است. منطقه کوه گل درنزدیکی شهر سی سخت، چشم اندازهای طبیعی بسیاری را در خود جای داده است.کوه گل نام قسمتی از طبیعت دنا در نزدیکی شهرسی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد است و همچنین نام رودخانه‌ای است که از چشمه‌های فوق سرچشمه می‌گیرد.دریاچه‌ آن فصلی است و از اواخر زمستان تا اوایل بهار بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌هایی که بر ارتفاعات دنا جا خوش کرده‌اند، پر از آب و تا اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شود.

 

 

آبشار کمردوغ هفتمین آبشار بلند ایران

این آبشار نمونه‌ای خارق العاده و شگفت انگیز است که در میان تنگه ای زیبا و تماشایی جا خوش کرده است. این آبشار، طعم شوری به طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد می دهد و یکی از آبشار های منحصر به فرد منطقه به شمار می رود.آبشار کمردوغ عنوان هفتمین آبشارمرتفع ایران را به خود اختصاص داده است.

این آبشار در میان تنگه ای زیبا قرار گرفته است و طبیعتی بکر و ناشناخته را پیش روی ما قرار می دهد.در این تنگه آن چه به گوش می رسد، صدای ریزش قطره های آب از روی جلبک هاست؛ این جا می توانی ریزش آب را از ارتفاع حدود 100 متری ببینی. این آبشار در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد.

 

 

 منبع: کجا رو،سایت جامع گردشگری

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.