2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
آشپزی / دستور پخت سوپ تره فرنگی به‌عنوان پیش غذایی برای فصل پاییز

آشپزی / دستور پخت سوپ تره فرنگی به‌عنوان پیش غذایی برای فصل پاییز

سوپها به طور کلی برای سرماخوردگی بسیار مناسب هستند اما سوپ هویج و تره فرنگی به دلیل موادی که در آن وجود دارد غذایی مناسب برای بیماران سرماخورده نیز هست.

دوات آنلاین-سوپ هویج و تره فرنگی پیش غذایی مناسب برای فصل پاییز و زمستان است. این سوپ با توجه به اینکه غذایی سبک محسوب می‌شود به عنوان میان وعده نیز سرو می‌شود. سوپها به طور کلی برای سرماخوردگی بسیار مناسب هستند اما سوپ هویج و تره فرنگی به دلیلموادی که در آن وجود دارد غذایی مناسب برای بیماران سرماخورده نیز هست.

برای این سوپ  به آب مرغ، تره‌فرنگی، سیب زمینی، هویج، سیر، پیازچه، روغن زیتون  و چاشنی نمک و فلفل به میزان لازم ،نیاز دارید.

تره فرنگی ها را داخل یک کاسه پر از آب به مدت 5 دقیقه خیس کنید تا خاک و گل آن پاک شود. سپس آن ها را از آب بیرون بیاورید و دوباره آب می بکشید و داخل آبکش بریزید تا آب اضافی تره ها گرفته شود. سپس آن ها را ریز خرد کنید.

کف یک قابلمه مناسب را با مقدار کمی روغن زیتون چرب کنید و روی حرارت کم قرار بدهید. تره فرنگی و سیر را خرد کنید و در قابلمه بریزید و با روغن زیتون با حرارت کم تفت بدهید. مواد را زیر و رو کنید. حدود 12 دقیقه مواد را تفت بدهید تا زمانی که تره فرنگی ها پلاسیده و نرم شوند.

دو عدد از سیب زمینی ها را به قطعات کوچک خرد و به تره فرنگی و سیر اضافه کنید.

سه عدد از هویج ها را حلقه حلقه کنید و به همراه آب مرغ، نمک، فلفل و دو پیمانه آب به سبزیجات اضافه  کنید. در قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید.

پس از به جوش آمدن، حرارت را کم کنید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه به آرامی بجوشد و سبزیجات پخته و نرم شوند. سپس آن را از روی حرارت بردارید و شیر را در آن مخلوط کنید. پس از آن، سوپ را داخل هم زن بریزید و پوره کنید. پس از پوره و نرم شدن، آن را کنار بگذارید تا خنک شود و پس از مدتی به یخچال منتقل کنید تا به طور کامل سرد شود.

در این حین، دو سیب زمینی و دوتا ازهویج های باقی مانده را ریز خرد کنید. آن ها را داخل یک قابلمه آب در حال جوشیدن بریزید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه بجوشد تا سبزیجات نرم شوند. سپس آن ها را آبکش کنید و داخل یک ظرف آب یخ بریزید تا سرد شوند و سپس آبکش کنید. هنگام سرو، سوپ را در شش کاسه تقسیم  و روی هر کاسه را با سیب زمینی، هویج و پیازچه خرد شده تزیین کنید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.