2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
بیوگرافی کامل سیماتیرانداز  به بهانه بازی در نقش انیس در سریال ستایش 3

بیوگرافی کامل سیماتیرانداز به بهانه بازی در نقش انیس در سریال ستایش 3

سیماتیرانداز فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده سینما تئاتر است.

دوات آنلاینسیما تیرانداز که در نقش انیس ، جاری ستایش در سریال ستایش 3 بازی کرده یکی از بازیگران موفق سینما است که البته از چهره‌های بسیار آشنای تلویزیون نیز هست و طرفداران زیادی هم دارد. او متولد 9 شهریور 1351 در تهران است.

 

سیما تیرانداز فارغ التحصیل لیسانس ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد و فوق لیسانس کارگردانی و بازیگری از دانشکده سینما تئاتر است،

 

او افتخارات زیادی هم در این خصوص داشته است. زندگی پرفراز و نشیب سیما هیچ وقت نتوانست راه موفقیت در حوزه سینما و تلویزیون را برای او ببند.

 

او  با مخالفت شدید خانواده‌اش بازیگر شد و پله‌های ترقی را طی کرد.

 

سیما تیرانداز در 10 فیلم سینمایی از جمله هامون بازی کرد و خوش درخشید.

 

او جوایزی مانند بهترین بازیگر زن از دهمین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش مرگ یزدگرد، بهترین بازیگر زن از بیستمین جشنواره تئاتر فجر، جایزه بهترین بازیگر نقش اول در یازدهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم سایه‌های هجوم، تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از یازدهمین جشن خانه سینما برای فیلم پاداش سکوت، جایزه بهترین بازیگر زن از 28 امین جشنواره تئاتر فجر برای نمایش پری خوانی عشق و سنگ را در کارنامه خود دارد.

 

او همچنین در سریال‌های زیادی بازی کرده که درخشان‌ترین آن ستایش بود که نقش آفرینی او در یادها ماند.

علاقه سیما‌تیرانداز به بازیگری به گفته خودش از دوران کودکی  شروع شد. او می گوید:حتي يادم می آيد در دنيای بازی كودكانه‌‌ مان هميشه با دختر عمويم دست می داديم و قول می داديم كه در آينده بازيگر شويم. علاقه مان در حدی بود كه حتي انگشت‌ هايمان را خون‌ آلود كنيم و قسم بخوريم كه بازيگر شويم !

 

خواهرم در كلاس بازيگری ثبت‌ نام كرده‌ بود، من هم گفتم : آدرس كلاس را به من بگو، من هم می خواهم به آن كلاس بروم، آدرس را كه به من داد دقيقا در خيابان دريای نور بود كه يك كوچه با منزل ما فاصله داشت.

به فاصله 2 سال بعد از گذراندن دوره بازيگری ام، در تئاتر مرگ يزدگرد و هامون در سال 1370 بازی کردم، از خوش‌ شانسی من بود كه توانستم آنقدر سريع پيشرفت كنم.

 

خانواده این هنرپیشه موفق با بازیگر شدن وی به شدت مخالف بودند و به گفته خودش برای اینکه راهی را که انتخاب کرده برود بسیار تلاش کرد. او می‌گوید: در نهايت خانواده مجبور شدند شرايط من را بپذيرند و از يك جايی به بعد متوجه شدند كه نمی توانند جلودار من شوند در واقع من راهم را انتخاب كرده بودم.

 

سیما تیرانداز در زندگی خصوصی خود چالش هایی زیادی داشته که مهمترین آنها جدایی‌اش از ناصر هاشمی هنرپیشه موفق و برادر مهدی هاشمی است.

 

سیما تیرانداز با ناصر هاشمی در سال 1372 در بازی های تئاتری آشنا شد و در سال 74 با یکدیگر ازدواج کردند اما این زندگی در سال 1382 به طلاق منجر شد،

 

خیلی زود سیما تیرانداز با مجید جوزانی ازدواج کرد و از وی پسری به نام رویان 10 ساله دارد،

 

ناصر هاشمی هنوز هم ازدواج نکرده و مجرد است.

 

سیما روی تربیت پسرش بسیار حساس است. او می‌گوید برای تربیت فرزندش با دکتر روانشناس در تماس است و سعی می‌کند پسرش را مطابق با متد روز تربیت کند.

سیما تیرانداز مدرس بازیگری است و به صورت جدی این حرفه را دنبال می‌کند و هیچ وقت تدریس برای او تعطیل نشده است.

 

خانم بازیگر موسیقی و نواختن پیانو را خیلی دوست دارد. حتی زمانی برای حضور در کنسرواتوار اتریش تمرین می کرد که برود آنجا و موسیقی بخواند اما مسیر زندگی اش یک باره تغییر کرد و وارد فضای بازیگری و بعد هم کارگردانی شد.

 

از علاقه‌مندی‌های سیما تیرانداز طراحی دکوراسیون خانه‌است و مدام دکور خانه‌اش را تغییر می‌دهد. او می گوید: من ديپلم معماری داخلی دارم اما فارغ از اين موضوع، توجه به دكوراسيون براي من يك امر كاملا ذاتي بوده و هست، مادر من فردي بسيار خوش‌سليقه است و انگار اين مسئله به من هم منتقل شده است.

 

هرچند من به خوش‌سليقگي مادرم نيستم اما با سليقه بودن در چيدمان منزل هميشه برايم يك اصل و ويژگي ذاتي بوده است. من به رنگ آبی فیروزه‌ای علاقه شدیدی دارم. يكجورهايي حس من است كه این رنگ ايرانی است و از آندر فضای خانه‌ ام مانند كابينت‌ های آشپزخانه، كاشی ها استفاده كرده‌ ام شايد يكجور عرق ملی گرايي وطني باشد اما در هر حال اين رنگ به من آرامش زيادی می دهد.

 

هرچندبازیگری و فعالیت در شاخه‌های مختلف بازیگری مانند تدریس برای سیماتیرانداز بسیار مهم است و بخش مهمی از زندگی اوست اما بارها تاکید کرده اولویت زندگی‌اش رویان پسرش است و حاضرنیست رویان را قربانی هیچ‌کاری و هیچ‌کس بکند و در واقع همه فعالیت‌های زندگی‌اش برای بهترزندگی کردن فرزندش است.

 

نزدیکان سیما تیرانداز او را زنی بسیارجدی و تاحدی بداخلاق می‌دانند. کسانی که با سیما کارکرده‌اند می‌گوید: سیماتیرانداز یک بازیگر فوق حرفه‌ای است او بسیار دقیق و مرتب است و برای بازی در نقش‌هایی که دارد خیلی تلاش می‌کند. او حتی برای کوچکترین نقش‌ها هم ساعت‌ها مطالعه می‌کند و هیچ نقشی را قبول نمی کند مگر اینکه مطمئن باشد می‌تواند به اندازه کافی درباره آن مطالعهو به خوبی آن را اجرا کند.

 

او بسیار باسلیقه و تمیز است و روی تمیزی وسایل و لباسها بسیار حساس است و نسبت به فرزندش هم همین حساسیت را دارد.

 

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.