2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عجیب‌ترین آداب و رسوم مراسم ازدواج

عجیب‌ترین آداب و رسوم مراسم ازدواج

عده ای از قشرها آداب و رسوم عجیبی دارند که شاید با شنیدن و یا دیدن آن شوکه شویم اما آنها باید این سنتها را در روز ازدواج انجام دهند تا خوشبخت و یا ثروتمند شوند. در ادامه به تعدادی از آداب عجیب و تا حدی مضحک در مراسم عروسی می پردازیم.

دوات آنلاین-برای بسیاری از مردم جهان روز ازدواج یکی از مهمترین اتفاقات در زندگی است بنابراین سعی می کنند تا در آن روز کارهایی انجام دهند که به اصطلاح ،خوشبختی‌شان را تا آخر عمر تضمین کند.

 

در این میان عده ای از قشرها آداب و رسوم عجیبی دارند که شاید با شنیدن و یا دیدن آن شوکه شویم اما آنها باید این سنتها را در روز ازدواج انجام دهند تا خوشبخت و یا ثروتمند شوند. در ادامه به تعدادی از آداب عجیب و تا حدی مضحک در مراسم عروسی می پردازیم.

 

هند-پاک شدن از لعن و نفرین

همان طور که شنیده اید،مراسم عروسی در هند پر از آداب و رسوم است. اما در این میان یک باور بسیار عجیب در بین آنها مرسوم است. مردم هند بر این باورند که اگر دختر در روز کمترین فاصله مریخ با زمین به دنیا بیاید، لعنت شده است و شوهر او در آینده مرگ زودهنگام خواهد داشت. اما علمای آنها حقه ای به این خرافت خود زده اند. در ابتدا دختر می تواند با یک درخت موز ازدواج کند تا لعن و نفرین را از خود دور کند و بعد از آن می تواند با یک مرد مراسم ازدواج خود را برگزار کند.

 

اسکاتلند-پرتاب گِل

در اسکاتلند رسم است که عده از خانواده داماد ؛عروس را مورد آزمون قرار دهند تا مشخص شود چقدر تحمل سختی را دارد. آنها این کار را با پرتاپ ،شیر خشک،خاک قند، تخم مرغ، ماهی مُرده، مواد غذایی فاسد و مایعات ناخوشایند و حتی مدفوع حیوانات به عروس انجام می دهند.

 

آلمان-شکستن ظرف

در یک عروسی کلاسیک آلمانی، مهمانان ظروف چینی را هدیه می دهند تا در مراسم آنها شکسته شوند و با این کار ارواح شیطانی از عروس و داماد دور می شود. بعد از آن زوج باید خودشان خرده های چینی را جمع آوری کنند.

 

کنیا-چنگال

آفریقایی ها هم دارای سنت عجیبی در عروسی هایشان هستند. مردم کنیا رسم دارند زمانیکه دختر خانه پدری را ترک می کند با چنگال توسط پدر مورد ضربه قرار بگیرد تا برکتش در زندگی زیاد شود.

رومانی-ربودن عروس

داماد باید بدون رضایت والدین عروس، دختری را که می خواهد با آن ازدواج کند برباید و بعد از سه روز به طور رسمی با او ازدواج می کند.

 

اندونزی-استفاده از توالت ممنوع

عروس و داماد اندونزیایی حق استفاده از توالت را در مراسم ازدواج خود و تا سه روز بعد از آن ندارند. آنها معتقدند با این کار در آینده فرزند سالم بدنیا خواهند آورد. بنابراین در این مدت از آب و غذای کمتری استفاده می کنند.

 

چین-کبد جوجه

در منطقه ای از چین، عروس و داماد برای تعیین روز عروسی خود باید با یک چاقو در دست سر جوجه را ببرند و کبد آن را بررسی کنند اگر سالم بود حق تعیین تاریخ عروسی دارند در غیر اینصورت باید این روش را دوباره تکرار کنند.

 

کره-شلاق زدن داماد

کره ای ها رسم دارند در مراسم ازدواج با چوب پای داماد را مورد ضرب و شتم قرار دهند البته این حرکت با شوخی همراه است و ممکن است دردناک هم باشد و نشان می دهد که چقدر داماد تحمل سختی ها را در زندگی دارد.

 

منبع:yjc

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.