2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نکاتی که درباره مراقبت و آرایش موهای فر باید بدانید

نکاتی که درباره مراقبت و آرایش موهای فر باید بدانید

موهای فر و تابدار با وجود قشنگی و خاص بودنشان، توجه زیادی مي خواهنــد تا زیبا به نظر برسنــد و وز نشونــد. این مطلب برای افرادی تهیه شده که نمي خواهنــد به مواد صافی مو پناه ببرنــد ولی از وز شدن مو های فر خود کلافه شدنــد.

دوات آنلاین-موهای فر جذابیت خاصی به افراد می دهد و آن ها را واقعا دوست داشتنی تر می کند. امروز درباره مراقبت از موی فرفری برایتان نکاتی داریم.

 

موهای فر و تابدار با وجود قشنگی و خاص بودنشان، توجه زیادی مي خواهنــد تا زیبا به نظر برسنــد و وز نشونــد. این مطلب برای افرادی تهیه شده که نمي خواهنــد به مواد صافی مو پناه ببرنــد ولی از وز شدن مو های فر خود کلافه شدنــد.

 

اگر مو های فر و مجعد دارید، هميشه باید محصولات مخصوص مراقبت از مو ، همراهتان باشد. مخصوصا در سفرها که ممکن است آب و هوای جایی که سفر کرید با محلی که زنــدگی مي کنیــد متفاوت باشد. از پایه ترین محصول مراقبت از مو شروع مي کنیم:

 

شامپو

در فروشگاه ها و داروخانه ها انواع شامپو ها وجود دارد و اکثر برنــد ها شامپو مخصوص مو های فر را تولید مي کننــد، این شامپو ها به گونه ای طراحی و تولید شده انــد که وز مو های شما را کاهش مي دهنــد.

 

از فروشنــده برای پیدا کردن شامپو مخصوص مو های فر کمک بخواهید. اگر شامپوی مخصوص مو های فر به شما کمک چنــدانی نکرده است از شامپو های کرمي و مغذی مو استفاده کنیــد.

 

نرم کننــده

نرم کننــده های قوی بهترین روش مهار کردن وز مو ها هستنــد و برای موهای فر بهترین روش برای باز کردن گره مو ها. نرم کننــده را کمي رقیق کنیــد و به نوک و ساقه های مو بزنیــد و بعد از ۵ دقیقه با شانه دنــدانه درشت به آرامي مو ها را شانه کنیــد تا گره ها باز بشونــد.

 

ماسک مو

بله، موهای فر نیاز به جفت نرم کننــده و ماسک مو دارنــد. در آخرین مرحله ماسک مو را به مو ها بزنیــد و آن مقدار زمانی که روی ماسک نوشته شده صبر کنیــد و با آب خنک مو ها را آب کشی کنیــد. توجه کنیــد که زمان آب کشی تمام ماسک شسته نشود.

 

بلافاصله بعد شست و شوی مو ها ، از برس استفاده کنیــد. اگر مو هایتان را زمانی که خشک است برس بکشید، مو هایتان وز مي شود.

 

مراقبت های پس از شست و شو

سرم های و کرم ها را فراموش کنیــد. اسپری ای تهیه کنیــد و در آن آب، کمي روغن نارگیل و کمي نمک دریای مخلوط کنیــد و بعد برس کردن مو به مو ها اسپری کنیــد. روغن نارگیل به وز نشدن مو ها کمک مي کنــد و نمک دریایی باعث حفظ حالت مو مي شود.

 

آماده کردن موهای فر برای مهمانی

یادتان باشد زمانی که موها را تازه شسته اید، از ژل موی شماره ۳ و موس مو برای حفظ حالت مو هایتان استفاده کنیــد.

 

ماسک خانگی برای موهای فر

بسته به حجم موهایتان مي توانیــد این نسبت ها را بیشتر یا کمتر کنیــد.

 

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

 

یک قاشق غذا خوری گلیسیرین

 

یک سوم یا یک چهارم قاشق غذا خوری سس مایونز

 

یک قاشق غذا خوری عسل گرم شده

 

این ماسک را ۳ هفته یا هر ماه یک بار به مدت نهایتا ۲ ساعت بر مو هایتان بگذارید و سپس به روش بالا شست و شو دهید.

 

نکته پایانی: اگر مي خواهید مو هایتان به هنگام خوابیدن وز نشود، قبل خواب مو هایتان را بشوئید و بعد آن ها را ببافید. این کار باعث مي شود تا در هنگام صبح موهای فر بدون وز داشته باشید.

 

منبع: zendegionline

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.