2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
خیانت تحت تاثیر سریال‌‌ ماهواره‌ای

خیانت تحت تاثیر سریال‌‌ ماهواره‌ای

در همسايگي ما پسري بود كه از قبل نيز چند بار به من پيشنهاد دوستي و آشنايي داده بود ولي پيشنهادش را رد كرده بودم تا اينكه يك روز پسر همسايه به دروغ حرف هايي در مورد همسرم به من زد و او را خيانت كار جلوه داد و من نيز حرف هايش را باور كردم و به ابراز علاقه او جواب مثبت دادم ولي عذاب وجدان رهایم نمي كرد...

دوات آنلاین-زنی که تحت تاثیر سریال‌های ماهواره‌ای به شوهرش خیانت کرده است داستان زندگی‌اش را برای پلیس اصفهان این‌گونه تعریف کرد:

 

16 سال بيشتر نداشتم كه به اجبار پدرم ازدواج کردم. بعد از 5 سال كه از زندگي مشتركمان گذشت همسرم تصميم گرفت از روستا به اصفهان نقل مكان كنيم. در اين مدت با هيچ كسي رفت و آمد نداشتم و همين باعث شده بود دائم به همسرم غُر بزنم؛ تا اينكه يك روز همسرم به منزل آمد و گفت براي اينكه ديگر تنهايي آزارت ندهد برايت ماهواره خريدم.

 

ديگر تمام وقتم را به تماشاي فيلم ها و برنامه هاي ماهواره مي گذراندم، فيلم هايي كه بيشتر محتواي آنها پر بود از دوستي بين زنان شوهردار با مردان غريبه، كم كم من هم در نتيجه تماشاي اين فيلم ها تصميم گرفتم تا با مردان غريبه دوست شوم و به همين جهت دنبال موقعيتي مي گشتم تا بتوانم اين تصميم خود را عملي كنم.

 

هر از گاهي دو تا فرزندم را به پارك نزديك منزل مي بردم تا كمي تفريح كنند. در همسايگي ما پسري بود كه از قبل نيز چند بار به من پيشنهاد دوستي و آشنايي داده بود ولي پيشنهادش را رد كرده بودم تا اينكه يك روز  پسر همسايه به دروغ حرف هايي در مورد همسرم به من زد و او را خيانت كار جلوه داد و من نيز حرف هايش را باور كردم و به ابراز علاقه او جواب مثبت دادم ولي عذاب وجدان رهایم نمي كرد، به همين خاطر بعد از مدتي تصميم گرفتم دوستيم را با او قطع كنم ولي او من را تهديد كرد كه به همسرم مي گويد که ما با هم دوست بوديم.

 

من هم با بهانه هاي مختلف از همسرم خواستم كه منزلمان را جا به جا كنيم ولي هوشنگ دست بردار نبود و مرا مرتب آزار روحي مي داد تا اين كه به همسرم پیامک داد و در مورد دوستي من با خودش به او گفت و از هيچ كاري براي به هم ريختن زندگي من كوتاهي نكرد.

 

همسرم بعد از فهمیدن ماجرا مدت هاست با من حرف نمي زند و به پدرم نيز زنگ زده و موضوع را به او گفته است و پدرم نيز مرا طرد كرده و حاضر نيست با من صحبت كند حالا مانده ام چه كار كنم. من از امنيت خودم و فرزندانم به شدت مي ترسم تو را به خدا به من كمك كنيد ...

 

تاثیر منفی الگو برداری از فیلم های ماهواره ای

خانم عطائی کارشناس ارشد روانشناسی و مشاوره در خصوص این پرونده گفت: خانواده مأمن و محل آرامش هر انساني است و بایستی چارچوب هاي آن رعايت شده و برای داشتن یک خانواده سالم، همسران آموزش هاي لازم را فرا بگیرند.

 

وی افزود: همانطور كه در این پرونده ملاحظه کردید فرد آسیب دیده به دليل ازدواج زود هنگام و مهاجرت خانواده و عدم نظارت لازم و توجه، سهل انگاري، زودباوري و روي آوردن به فيلم هاي به اصطلاح خانوادگي ماهواره و مقايسه خود با شرايط اشخاصي كه در اين گونه شبكه ها ديده مي شوند باعث شده كه  به راه خطا و اشتباه رفته و آسيب جدي به خود و خانواده اش وارد كند.

 

عطائی عنوان کرد: با توجه به اعتماد از دست رفته، ترميم اين رابطه بسيار مشكل و حتي مي توان گفت كه غير ممكن است، زماني كه انسان راه حل مسئله و مشكلاتش را ياد بگيرد مسلم است که به جاي اينكه آسانترين راه را انتخاب كرده و به خانواده اش خيانت كند راه حل اساسي و منطقي مشكلاتش را پيدا می كند و چنين مواردي برایش اتفاق نمي افتد.

 

نویسنده: حمید رضا محمدی کارشناس رسانه معاونت اجتماعی پلیس اصفهان

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.