2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
بیوگرافی کامل آزاده صمدی

بیوگرافی کامل آزاده صمدی

اکثریت دوست دارند چه از نظر بحث مالی و چه به خاطر بیشتر دیده و مطرح شدن، زیاد کار کنند اما من به این میل غلبه کردم و سعی کردم گزیده کاری خودم را حفظ کنم و هر کاری را قبول نکنم. طبیعتا خیلی سخت است اما با تعریفی که من از موفقیت دارم بیشتر هم خوانی دارد و فکر می کنم برای رسیدن به آن اهدافی که در نظر دارم باید سختگیر باشم و هر کاری را قبول نکنم.

دوات آنلاین-آزاده صمدی از جمله بازیگران گزیده کاری است که فیلم‌ها  و سریال‌های به یادماندنی از او دیده‌این. با بیوگرافی و زندگی شخصی این بازیگر بیشتر آشنا شوید:

 

آزاده صمدی متولد هفدهم دی ماه ۱۳۵۷ در شهر لاهیجان است. او تحصیلاتش را در مقطع کارشناسی در رشته تئاتر در دانشگاه سوره به پایان رسانده است. بعد از اتمام تحصیلاتش یک دوره کلاس بازیگری را زیر نظر پرویز پرستویی در کلاس های بازیگری کارنامه گذراند.

 

کودکی

صمدی از بچگی به بازیگری علاقه داشت. او گفته است: اگر بخواهم درباره بازیگری بگویم، باید به دوران بچگی‌ام برگردم. بچه خیال‌پردازی بودم و دوست داشتم رویاپردازی کنم. در خیالاتم خودم را جای آدم‌های مختلف می‌گذاشتم و بازی می‌کردم. رویای زندگی و زیستن به جای دیگران همیشه با من بود. هنوز هم این بازی برایم ادامه دارد، تنها فرقش این است که الان جلوی دوربین بازی می‌کنم. البته بازیگری تعریف آکادمیکی هم دارد، اما برای من معنا و تعریفش این است. این‌که جای آدم‌های مختلف، زندگی و فکر کنم، هنوز هم مثل دوران کودکی جالب است.

بازیگری

آزاده صمدی در تئاتر بی شیر و شکر حمید امجد ایفای نقش کرد. سپس در تله تئاتر دریاروندگان محمد عاقبتی بازی و پس از مدتی برای بازی در سریال تلویزیونی راه بی پایان همایون اسعدیان انتخاب شد. صمدی با بازی در مجموعه تلویزیونی راه بی پایان به شهرت رسید. نکته جالب در بیوگرافی آزاده صمدی این است که با هومن سیدی یعنی همسر سابقش به طور همزمان به شهرت رسیدند.

 

آفریقا نام فیلمی است به کارگردانی هومن سیدی که در سال 1389 ساخته و در اواخر سال1391 در شبکه نمایش خانگی (ویدیو) توزیع شد. آزاده صمدی برای بازی در این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن (بخش آثار ویدیویی) از بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

 

آزاده صمدی در سال 1392 در فیلم کمدی طبقه ی هسّاث فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی به ایفای نقش پرداخت. رضا عطاران برای این فیلم سیمرغ بلورین نقش اول مرد را در سی و دومین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

 

او درباره حرفه‌اش گفته است: من بازیگرم و این شغل و حرفه‌ام است. اما بیشتر به دیده هنر به آن نگاه می‌کنم. خودم را بازیگر می‌دانم و اگر شرایطی پیش بیاید که 10 سال در خانه بمانم و کاری که راضی‌ام بکند به من پیشنهاد نشود، باز هم خودم را بازیگر می‌دانم.

 

آزاده صمدی در سریال انقلاب زیبا به کارگردانی بهرنگ توفیقی نقش زیبا را بازی کرد. او درباره حضور در مجموعه‌های تلویزیونی گفته است: شرایط طوری بوده که بیشتر کار تلویزیونی انجام دادم و با تلویزیون شروع کردم. این‌ها  به این معنی نیست که یکی را بر دیگری ترجیح می‌دهم. خودم هم نمی‌دانم  در آینده درکدام یک از این‌ها بیشتر حضور خواهم داشت. تا امروز بیشتر کار تلویزیونی داشتم منتها در راهی که پیش می‌روم ممکن است تصمیم‌های دیگری بگیرم.

ازدواج و طلاق

اطلاعات زیادی از نحوه آشنایی آزاده صمدی با هومن سیدی وجود ندارد ولی به احتمال زیاد آشنایی این دو بازیگر در بین بازی در سریال راه بی پایان شکل گرفته است. این سریال در بهار ۱۳۸۶ پخش شد و در سال ۱۳۹۵ ساخته شده بود که احتمال می‌رود سال آشنایی این زوج ۱۳۸۵ باشد.

 

این زوج هنری در سال ۱۳۸۶ ازدواج کردند و طبق شایعه ها حاصل ازدواجشان یک دختر است البته تا به حال عکسی از فرزندشان منتشر نشده است. این زوج پس از ۷ سال زندگی مشترک از هم جدا شدند. اولین واکنش را هومن سیدی نشان داد و در اینستاگرامش توضیح داد که از همسرش جدا شده است.

 

هومن سیدی نوشت : دوستان عزیزم گاهی به دلیل علاقه و لطف شما شاهد این هستم که جزئیاتی از زندگی خصوصی‌ام تبدیل به موضوع ذهنی عده ای از دوستان شده. بی شک زندگی من هم مثل هر کدوم از شماها تشکیل شده از دوایر شخصی و خصوصی که ترجیح می‌دم در حجاب عرف‌های رایج فرهنگی باقی بمونه اما از اونجایی که احترام زیادی براتون قائلم و پیگیری های شما رو توجه دوستانه تحلیل و تعریف می‌کنم، باید به اطلاعتون برسونم که زندگی مشترک‌ام با سرکار خانم آزاده صمدی نزدیک که یک سال است که به اتمام رسیده است.

 

امیدوارم با این توضیح که با بهترین نیت های قلبی برای شما عزیزان همراه بوده و هدف از اون پاسخ به شبهات ذهنی بعضی از دوستان است، باب گفتگو، اظهار نظر، اعلام تاسف، گمانه زنی و باقی واکنش‌ها بکلی بسته و موضوع به کلی مختومه گردد. برای همه شما آرزوی حرکت در مسیر خوشبختی رو دارم.

 

بعد از این ماجرا آزاده صمدی هم در مصاحبه ای به جدایی اش عکس العمل نشان داد و گفت : چه کسی گفته است طلاق یک شکست بزرگ در زندگی است ؟ دوست ندارم کسی در زندگی خصوصی ما دخالت کند .

 

همچنین در ادامه مجری برنامه از آزاده صمدی پرسید که آیا تا حالا به فکر رفتن از ایران افتادید ؟ و خانم آزاده صمدی در پاسخ گفت بله همیشه رفتن از ایران فکر کردم اما بعدش تصمیم گرفتم بمونم و در مملکت خودم پیشرفت کنم .

 

سخت‌گیری

آزاده صمدی از جمله بازیگرانی است که هر نقشی را نمی‌پذیرد. او گفته است: ممکن است مدتی کار خوبی که بپسندم به من پیشنهاد نشود و فراموش شوم اما به هر حال مسیری که انتخاب کردم این است و تصمیم دارم با همین اصول و ارزش‌ها کار کنم. بازیگر‌های دیگری هم هستند که با همین باور‌ها کار کردند، چند سالی هم نبودند و دوباره با یک کار خوب برگشتند نزدیک‌ترین مثالی هم که می‌توانم بزنم خانم ویشکا آسایش است.

 

تفکیک جنسیتی

آزاده صمدی درباره این‌که آیا به‌عنوان زن در مسیر پیشرفت سختی‌های بیشتری را تحمل کرده، گفته است: شخصا دوست ندارم برای هیچ چیز تفکیک جنسیتی قائل بشوم. می‌دانم که در جامعه ما در بسیاری حوزه‌ها این تفکیک وجود دارد ولی من سعی می‌کنم اینجوری به آن نگاه نکنم تا کمتر اذیت بشوم چون به هر حال این مسائل آزار دهنده است و حقایقی است که وجود دارند. اما من فکر می‌کنم در نهایت وقتی نمی‌توانم چیزی را تغییر بدهم بهتر است به آن فکر نکنم و کار خودم را انجام بدهم، کارهایی که دوست دارم. شاید گاهی فکر کردن به این ماجرا‌ها جلوی راهم را بگیرد یا سرعت حرکتم را کند و اذیتم بکند. خیلی که راجع به این ناحقی‌ها حرف می‌زنیم صحبت‌هایمان به شعار تبدیل می‌شوند و زیاد که شعارهایمان را تکرار می‌کنیم تبدیل به غر می‌شود. من هم نه اهل شعار هستم و نه اهل غر زدن.

 

موفقیت

آزاده صمدی می‌گوید نمی داند موفق است یا نه. به قول خودش این چیزی است که دیگران باید درباره اش نظر بدهند: واقعا سخت است. هر کسی از موفقیت تعریف و برداشت خاصی دارد و به نظرم مسئله ای نسبی است. اما به هر حال برای موفقیت تلاش می کنم و سعی می کنم طوری زندگی کنم که در آینده احساس موفقیت کنم. اما اینطور نیست که هر روز از خودم بپرسم الان موفق هستم یا نه.

 

اکثریت دوست دارند چه از نظر بحث مالی و چه به خاطر بیشتر دیده و مطرح شدن، زیاد کار کنند اما من به این میل غلبه کردم و سعی کردم گزیده کاری خودم را حفظ کنم و هر کاری را قبول نکنم. طبیعتا خیلی سخت است اما با تعریفی که من از موفقیت دارم بیشتر هم خوانی دارد و فکر می کنم برای رسیدن به آن اهدافی که در نظر دارم باید سختگیر باشم و هر کاری را قبول نکنم.

 

او همچنین گفته است: خوشبختی و موفقیت دو مفهوم مستقل و جدا هستند. یعنی موفقیت الزاما خوشبختی نمی آورد و ممکن است یک نفر از نظر اکثریت، آدم موفقی نباشد اما خوشبخت باشد. البته موفقیت شاید بتواند به کسب احساس خوشبختی کمک کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.