2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
روایت شاهدان از حادثه اهواز

روایت شاهدان از حادثه اهواز

ما در حال عکاسی بودیم؛ رژه تازه تمام شده‌ بود و سه چهار گردان رفته بودند و یک گردان زره‌ای باقیمانده بود که تیراندازی شروع شد.

دوات آنلاین-دو نفر از حاضران در رژه روز ارتش در اهواز مشاهدات خود را از حادثه تروریستی صبح امروز در جریان این رژه شرح دادند.

 

یکی از حاضران در مراسم رژه ارتش در اهواز که صبح امروز با تیراندازی برخی عناصر تروریستی همراه بود، مشاهدات خود از این حادثه را شرح داد. مرتضی جابریان، برای پوشش تصویری مراسم روز ارتش در محل حادثه حاضر بوده است. او بارها در طول گفت‌وگو در جایی که به آمار شهدا و مجروحان اشاره می‌کرد نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد.

 

وی به ایلنا گفت: ما در حال عکاسی بودیم؛ رژه تازه تمام  شده‌ بود و سه چهار گردان رفته بودند و یک گردان زره‌ای باقیمانده بود که تیراندازی شروع شد.

 

جابریان ادامه داد: فکر کردیم طبق عادت در رژه‌ها که صدای تیر پخش می‌کنند این هم فقط صدای تیر است. به همین دلیل خیلی بیخیال بودیم و با خنده گفتیم مانور است. همان لحظه دیدیم همه در حال فرار هستند، شخصیت‌ها و محافظان در حال تحرک بودند.

 

این شاهد عینی حادثه تروریستی در اهواز گفت: صدای تیر می‌آمد و من برای عکاسی به دنبال صدای تیر رفتم که یکی از حفاظت سپاه یا ارتش من را از پشت گرفت و به سمت دیگری هدایت کرد.

 

وی گفت در ابتدا برای یک زمان کوتاهی تیراندازی کمی آرام شد ولی دوباره صدای تیراندازی شدید شد. همه شوکه شده بودند. بچه‌های عملیات سپاه و حفاظت نیروی انتظامی و ارتش فهمیدند این حمله تروریستی است و با آنها درگیر شدند. ما فقط صدای تیر می‌شنیدم. خیلی از بچه‌ها در کانال‌های آب خوابیده بودند. من رفتم بالای سر شهدا و زخمی‌ها. یکی از کشته‌ها از تروریست‌ها بود. بچه‌های امنیت می‌گفتند این تروریست است. لباس شخصی پوشیده بود و خشاب کلاش به او وصل بود.

 

اشهدم را خواندم

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، روایتی از این حادثه تروریستی را تشریح کرد.

 

آیت الله حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، گفت: بعد از دقایقی که رژه نیروهای مسلح در اهواز شروع شده بود، چند فردی که با لباس نظامی پوشش داشتند، به سمت جایگاه شلیک کردند و به این تیراندازی برای دقایقی طول کشید و نظم رژه را به هم ریخت.

 

وی گفت: هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت مسئولان شلیک کنند. اما متاسفانه به سمت نیروهای نظامی شلیک کردند که تعدادی نیروهای نظامی شهید شدند؛ بعد از شلیک تروریست ها، نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کردند که خوشبختانه یکی از آنها به درک واصل شد و برخی از آنان نیز متواری شدند که نیروهای امنیتی هم اکنون در حال تعقیب آنها هستند.

 

آیت الله حیدری گفت: به نظرم آنها می خواستند مسئولان عالی استان را ترور کنند؛ بنده وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.