2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
معرفی تمام مراکز خرید بندر چابهار

معرفی تمام مراکز خرید بندر چابهار

چابهار، شش مرکز خرید بزرگ و مهم دارد که همه‌ آنها در غرب چابهار، در منطقه کنارک واقع شده‌ اند، به بلوار امام خمینی(ره) بروید و راه کنارک را در پیش بگیرید.

دوات آنلاین-شهر بندری چابهار با مساحتی حدود ۱۰۹۰ هکتار در منتهی الیه جنوب شرقی کشور و در استان سیستان و بلوچستان، در ساحل دریای عمان واقع شده‌ است. چابهار بزرگترین خلیج جنوب شرق و از زیباترین خلیج های طبیعی ایران است که ما حصل آمیزش دریا، زمین و آفتاب بوده و طی هزاران سال به صورت طبیعی در گوشه ای از دریای عمان شکل گرفته است.

 

منطقه آزاد چابهار در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار واقع شده که ۱۰ هکتار آن به فعالیت‌ های صنعتی و ۴ هکتار به بخش ‌های بازرگانی، توریسم و خدمات اقتصادی اختصاص دارد. ایران از طریق بندر چابهار می ‌تواند به دریای عمان که یکی از پراهمیت ‌ترین راه‌ های آبی جهان است، راه یابد و این امر از نظر اقتصادی بسیار مهم است چرا که آبراهی است که ایران را با دریای آزاد و بنادر بزرگ و کوچک جهان مرتبط می‌ سازد. مأموریت ‌های خاص این منطقه عبارتند از: ترانزیت کالا، تجارت منطقه‌ ای، بار انداز تجاری کالاها و مواد اولیه، ایجاد صنایع تبدیلی و تولیدی با جهت ‌گیری صادراتی، عرضه سوخت و ایجاد صنایع وابسته به نفت و گردشگری.

 

بازارهای چابهار به دو دسته بازار سنتی و مجتمع های تجاری منطقه آزاد تقسیم میشوند که در هر کدام از این مراکز میتوان اجناس مختلف خریداری کرد. بازار سنتی اغلب برای خرید سوغات جنوب و چابهار از نظر قیمت و جور بودن اجناس مناسب است. سوغات چابهار بیشتر شامل میگو و ماهی، ادویه، ترشی انبه و لیمو و... میباشد.

 

مجتمع های تجاری منطقه آزاد چابهار

چابهار، شش مرکز خرید بزرگ و مهم دارد که همه‌ آنها در غرب چابهار، در منطقه کنارک واقع شده‌ اند، به بلوار امام خمینی(ره) بروید و راه کنارک را در پیش بگیرید.

مرکز خرید صدف

در میان مراکز خرید چابهار، مجتمع تجاری صدف بهترین مرکز خرید برای خرید لوازم شخصی و خانگی است. یک مجتمع تجاری باکیفیت و مدرن که می ‌توانید انواع لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی، لباس، کفش و خوراکی را با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب در آن پیدا کنید. بسیاری از گردشگران چابهار، بازدید از مرکز خرید صدف را در برنامه سفر خود قرار می ‌دهند. توصیه این است که از صدف تنها گوشی موبایل، صندل و لوازم آرایشی خریده شود.

 

مرکز خرید صالحیار

این مرکز تجاری، بعد از مرکز خرید صدف، دومین انتخاب گردشگران چابهار است. در این مرکز خرید لوازمی مانند پتو، لوازم آرایشی و بهداشتی، چای و لوازم خانگی را میتوانید ببینید و از میان کالاهای متنوع و با کیفیت خرید خود را تکمیل کنید.

 

مجتمع تجاری تیس

اگر به اجناس چینی علاقمند هستید مرکز خرید تیس برایتان مناسب است. طبقه‌ دوم این مرکز خرید کاملا به اجناس چینی اختصاص یافته است. طبقه‌ زیرین این مجتمع نیز به فروشگاه‌ های لاستیک و لوازم آرایش اختصاص دارد.

 

مرکز خرید پردیس

اگر می‌ خواهید اجناس دست دوم یا استوک بخرید، راه بازار پردیس را در پیش بگیرید. در این مرکز خرید فروشگاه‌ های لوازم خانگی، عینک فروشی و صندل فروشی وجود دارد.

 

بازار ابریشم

بازار ابریشم برای خرید کالاهای مصرفی و روزانه مناسب است. لوازم آرایشی و بهداشتی، و لوازم خانگی از محصولاتی است که در این بازار عرضه می ‌شود.

 

بازار فردوس

در این بازار نیز می توانید انواع کالاهای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید. در این مرکز، انواع لوازم خانگی و پیرکس و کریستال پیدا می‌ کنید.

 

بازار سنتی یا دکه بازار

دکه بازار یا بازار سنتی یکی از جاذبه های چابهار است که علاوه بر خرید، ارزش بازدید و گذراندن اوقاتی چند را با محلی ها و آشنایی با صنایع دستی و وسایل مصرفی بومی دارد. در بازار سنتی هر آنچه که فکر کنید پیدا می‌ شود. این بازار در مرکز شهر در نزدیکی بلوار امام قرار دارد.

سوغات مخصوص چابهار که شامل پارچه‌ های رنگارنگ بلوچی، زیورآلات سنتی، چادربافی، سوزن دوزی، حصیر، معرق، صدف، روسری ‌های محلی و روبند و کاموا میباشد را می‌ توانید از این بازار بخرید. ضمن اینکه در این بازار انواع ادویه و گیاهان دارویی، ترشی محلی انبه و لیمو، نیز به وفور دیده میشود که از خوراکیهای مردم چابهار ات. بدلیجات، پوشاک، صندل و کفش نیز میتوانید از بازار سنتی به قیمتی بسیار مناسب خرید کنید.

 

چابهار به غیر از بازار سنتی، بازاری به اسم زرگرها دارد که انواع و اقسام طلا و جواهرات را می ‌توان در آن دید. این بازار بالاتر از پارک بهار واقع شده است.

 

بازارهای ماهی چابهار

بازار اصلی: ساحل دریا کوچک، بازار قدیم سوله بزرگ ماهی

بازار شماره دو: ساحل دریا کوچک، بازار قدیم سوله کوچک

در این بازارها میگوی طبیعی و پرورشی نیز بفروش می‌رسد.

 

خرید لوازم طبیعت گردی

در چابهار اگر لوازم طبیعت گردی و کفش و کوله مناسب بخواهید باید سراغ بازار لته در بندر کنارک را بگیرید. بندر کنارک در مسیر بازگشت از گل افشان در ۱۰ کیلومتری چابهار واقع شده است. ضمن خرید می ‌توانید از کارگاه لنج سازی کنارک نیز دیدن کنید.

 

دیگر بازارچه های مرزی چابهار

بازارچه مرزی ریمدان که در بخش «دشتیاری» شهرستان چابهار واقع شده است، در سال ۱۳۸۷ شروع به کار کرده است. با وجود اینکه ریمدان نقطه ای استراتژیک برای تبادل کالا بین دو کشور ایران و پاکستان است، فاقد امکانات زیرساختی مناسب است. ریمدان در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهر چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و دارای مرز رسمی با کشور پاکستان است.

 

 

پیشنهادات

لازم است همیشه قبل از خرید مطمئن شوید که آیا جنسی که میخرید را براحتی از چابهار میتوانید از نظر قانونی خارج کنید یا اینکه نیاز به امور گمرکی دارد وگرنه ممکن است هنگام سفر به مشکل برخور کنید.

 

عمدتا اجناسی مثل لوازم برقی بزرگ از قبیل تلویزیون، ماشین لباسشویی و... پتو بیش از ده عدد، چای و اجناسی که مشخص شود به نیت تجارت خریداری شده، باید قوانین و امور گمرکی طی شود.

 

منبع: tripyar

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.