2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه ادکلن مناسب بخریم؟

چگونه ادکلن مناسب بخریم؟

اگر روی شیشه عطرها را موقع خرید نگاه کنید، روی بعضی از آنها کلمه Perfume حک شده است. تندترین و ماندگارترین بوها از 20 تا 30 درصد روغن عصاره گیاه تشکیل شده‌اند که تا هشت ساعت ماندگاری دارد.

دوات آنلاین-مانند خیلی از چیزهای دیگر که در دنیا زنانه و مردانه دارند، عطرها هم بسته به جنسیت افراد متفاوت است و تعداد محدودی از عطرها هستند که جنسیتی نبوده و هم مردان و هم زنان می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

پس اگر به‌دنبال یک عطر مناسب و خوشبو هستید، بهتر است در ابتدا فرق بین عطرهای زنانه و مردانه را بدانید و سپس دست به انتخاب بزنید. وقتی برای خرید عطر مراجعه می‌کنید، به دو فاکتور اصلی در شناسایی عطر مردانه و زنانه توجه داشته باشید؛ فاکتور اول برچسبی است که روی عطر زده شده و معمولا با واژه for men یا for women از هم تفکیک شده‌اند.

 

فاکتور دوم، ترکیب عطرها براساس پایه آنهاست، به‌طوری که معمولا از عطرهای اصلی برای زنانه یا مردانه کردن عطرها استفاده نمی‌شود بلکه تولیدکنندگان بیشتر تلاش می‌کنند عطری طبیعی بسازند تا مطلوب مشتریان باشد؛ در نتیجه عطرهای پایه را برای ساخت عطری منحصربه‌فرد با دیگر عطرها ترکیب می‌کنند و در نهایت با برچسب‌های عطر مردانه و زنانه به فروش می‌رسانند. بنابراین ترکیب عطرها نقشی در این میان ندارد و تنها به عمل آوردن آن است که عطر را مردانه و زنانه می‌کند.

 

به طور کلی، عطرهایی که بوی چوب و جنگل، مُشک و چرم می‌دهند، بوی زیاد و تند دارند، عطرهای مردانه هستند و در مقابل، عطرهایی که بوی گل و تازگی می‌دهند و شیرین هستند و بوی ملایمی دارند، در گروه عطرهای زنانه قرار می‌گیرند. هر فرد، بوی مخصوص به خودش را دارد، بنابراین، بوی عطرها از نظر هر فرد متفاوت است. به عنوان مثال، یک مرد ممکن است عطری زنانه انتخاب کند، اما این به‌دلیل تمایلات زنانه‌اش نیست بلکه احساس می‌کند با انتخاب آن، بوی بدن خودش را کامل می‌کند. این دقیقا در مورد زنان هم صدق می‌کند و ممکن است از عطرهای مردانه استفاده کنند، چرا که می‌خواهند قوی‌تر به نظر برسند.

 

اما در کنار فاکتورهایی که باید موقع انتخاب عطر مناسب دقت داشته باشید، تندی بوی عطر هم فاکتور مؤثری است. ترکیبات مختلفی که در عطرها به کار می‌رود، تأثیر چشمگیری روی مدت ماندگاری آن دارد:

 

عطر‌ Perfume: اگر روی شیشه عطرها را موقع خرید نگاه کنید، روی بعضی از آنها کلمه Perfume حک شده است. تندترین و ماندگارترین بوها از 20 تا 30 درصد روغن عصاره گیاه تشکیل شده‌اند که تا هشت ساعت ماندگاری دارد.

 

عطر Eau de Parfum: عطرهایی که روی شیشه آنها عبارت Eau de Parfum نوشته شده، نسبت به عطرهای Perfume غلظت کمتری دارند. این قبیل عطرها، از 15 تا 20 درصد ترکیبات معطر تشکیل شده‌اند.

 

عطر Eau de Toilette : این عبارت که روی شیشه برخی عطرهای نوشته می‌شود، اغلب مخصوص مردان است و به اندازه eau de‌parfum تند و تیز نیست.

 

عطر Eau de Cologne: این نوع عطرها، جزو ملایم‌ترین عطرها هستند و تنها از حدود 2 تا 4 درصد روغن ساخته می‌شوند.

 

منبع: جام جم

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.