2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بیوگرافی کامل سارا بهرامی

بیوگرافی کامل سارا بهرامی

براي نخستين مرتبه در 9 سالگی، پدرش او را در کلاس تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کرد. شايد تئاتر و کار کردن به مفهوم بازيگر شدن از همان موقع برایش آغاز شد و تصميم گرفت که بازيگر شود.

دوات آنلاین-سارا بهرامی از آن دست بازیگرانی است که توانایی حضور در نقش‌های متفاوت را دارد. در این مطلب با بیوگرافی این هنرپیشه توانا آشنا می‌شویم:

 

سارا بهرامی متولد بهمن سال 1361 در اصفهان  و فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه تنکابن مازندران است. او در یک خانواده 6 نفره متولد شد و دو خواهر و یک برادر دارد و دوست دار.

براي نخستين مرتبه در 9 سالگی، پدرش او را در کلاس تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت نام کرد. شايد تئاتر و کار کردن به مفهوم بازيگر شدن از همان موقع برایش آغاز شد و تصميم گرفت که بازيگر شود.

 

بعد از پايان تحصيلات متوسطه، در دانشگاه، رشته تئاتر خواند. سپس از اصفهان به تهران آمد و پیگیر تئاتر شد و نقش های کوچکی را هم بازی کرد.

 

وی فعالیتش در بازیگری را با تئاتر شروع کرد و در تئاتر های چون متولد 1361, راهزنان, مخمصه, هم هوایی و … حضور داشت.

 او در سینما، فیلم آینه های روبرو در سال 88 را با نگار آذربایجانی کار کرد و سپس در فیلم یک عاشقانه ساده سامان مقدم در سال 1390 حضور داشت.

 

بازی در سریال پروانه در سال 1392 شروع حرفه ای در این عرصه برای او بود و توانست در بین مردم شناخته شود. او در این سریال نقش مقابل حامد کمیلی را بازی می‌کرد. آخرین کار سارا بهرامی در تلویزیون نیز سریال پرده نشین به کارگردانی بهروز شعیبی است که از شبکه یک سیما پخش شد.

او درباره فعالیت‌های حرفه‌ای خودش می‌گوید: تئاتر هم چنان در کنارم بود. نقش کوچکی در سریال «فرات» مازیار میری داشتم و سپس در سریال «مثل یک کابوس» بازی کردم. اما نخستین نقش اصلی زندگی ام «پروانه» با جلیل سامان بود.

 

او ادامه می‌دهد: من در دانشگاه ادبیات نمایشی خوانده ام و بخش تئوری ماجرا را می شناسم شاید به رمان خواندن هم ربط دارد. من زیاد رمان می خوانم و رمان خواندن یکی از لذت بخش ترین تفریحات زندگی ام است.

 

سارا بهرامی توضیح می‌دهد: دلم می خواهد با آقای فرهادی کار کنم . این علاقه ام به موفقیت های امروز فیلم های آقای فرهادی ربطی ندارد. هنوز برای من چهارشنبه سوری دوست داشتنی ترین فیلم آقای فرهادی است برای فیلم جدایی نادر از سیمین هم تست دادم !

 

به عقیده بهرامی بازیگری کار سختی است: مخزنت خالی می شود و باید زمانی صرف کنی تا این مخزن دوباره پر شود و انرژی دوباره برگردد.

بهرامی در برنامه دورهمی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال عاشق شده است یا نه جوابی کلی داد و بدون اشاره به زندگی شخصی اش گفت: به نظر من عاشق شدن فرصت و شانسی است که خدا به بعضی‌ها می‌دهد. من هر روز عاشق شدن را تجربه می‌کنم. هر روز دنبال عاشق شدن هستم. هر وقت در زندگی کم می‌آورم به تعداد بی‌نهایت برگ درختان نگاه می‌کنم و فکر می‌کنم آنی که می‌تواند این همه برگ را نقاشی کند قطعا می‌تواند از من مواظبت کند.

 

سارا بهرامی برای اولین بار برای بازی در فیلم ایتالیا ایتالیا به کارگردانی کاوه صباغ زاده نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اول زن در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر و جشن منتقدین و نویسندگان سینمای ایران شد.

 

او توانست در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی متفاوتش در فیلم دارکوب موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شود

 

سال 97 برای سارا بهرامی سال خوبی است چون دو فیلم موفق هزار پا و دارکوب از او روی پرده رفته و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.