2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
گز و پولکی را از اصفهان بخرید!

گز و پولکی را از اصفهان بخرید!

بلیط لحظه آخری مشهد اصفهان می‌تواند شما را با قیمت بسیار مناسبی به این شهر پرآوازه و توریستی برساند. اصفهان یکی از استان‌های مهم در ایران است که هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ گردشگری اهمیت فراوانی دارد. اصفهان شهری است که چندین قرن قدمت دارد،

بلیط لحظه آخری مشهد اصفهان می‌تواند شما را با قیمت بسیار مناسبی به این شهر پرآوازه و توریستی برساند. اصفهان یکی از استان‌های مهم در ایران است که هم از لحاظ صنعتی و هم از لحاظ گردشگری اهمیت فراوانی دارد. اصفهان شهری است که چندین قرن قدمت دارد، با سفر به این شهر شاهکارهایی از هنر و ذوق معماران و نقاشان ایرانی را می‌بیند که سال‌های دور به دستور شاهان مختلف ساخته شده‌اند.

 

همانطور که گفتیم، سالانه گردشگران خارجی بسیاری به این شهر می‌آیند. یکی از لذت‌ بخش‌ترین قسمت‌های سفر برای این گردشگران خارجی و حتی گردشگران داخلی، خرید سوغاتی از شهر اصفهان و گشت و گذار در بازارهای قدیمی این شهر است.

 

سوغات اصفهان چیست؟

بسیاری از مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند، علاقه دارند که حتما چند ساعتی را به بازار وکیل رفته و از سوغاتی‌های معروف اصفهان خریداری کنند.

 

گز آردی، گز لقمه‌ای، پولکی، ظرف‌های مینا کاری شده، ظرف‌های مسی، ملیله کاری، صنایع دستی، قالی، پولکی، نبات، فیروزه، ظروف معرق کاری و ظروف قلم‌کاری برخی از سوغاتی‌های مشهور اصفهان هستند. از آنجایی که ایرانی‌ها در خرید و خوراک تنقلات خوش اشتها بوده وشیرنی‌جات را بیشتر می‌پسندند، در اینجا قرار است بیشتر درباره گز و پولکی اصفهان و محل خرید آن‌ها صحبت کنیم.

 

بهترین گز و پولکی اصفهان را از کجا خریداری کنیم؟

با رزرو هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان و اقامت در این هتل درجه یک در اصفهان، فاصله بسیار کمی با مراکز گردشگری مانند سی و سه پل و کاخ هشت بهشت خواهید داشت. در این حالت می‌توانید پس از گردش در این مراکز جذاب تاریخی، به مراکز تجاری اصفهان نیز رفته و از خرید سوغاتی‌های باکیفیت و خوشمزه اصفهان لذت ببرید.

 

اما بهتر است پیش از اینکه به بازارهای مختلف اصفهان رفته و یا گاها حتی با صرف هزینه‌های بسیار، گز و پولکی بی‌کیفیتی را دریافت کنید، ابتدا درباره خوشنام‌ترین مغازه‌ها تحقیق کرده و سپس خرید کنید.

 

بازار اصفهان و میدان نقش جهان

در بازار و میدان نقش جهان هر چند متر یک مغازه فروش پولکی و گز را می‌بینید. معمولا مغازه‌هایی که سال‌ها است در کار فروش گز و پولکی هستند، در این زمینه خبره بوده و گز بی‌کیفیت دست مشتری نمی‌دهند.

بازار اصفهان و میدان نقش جهان

گز نیکومنش

اگر بلیط لحظه آخری مشهد اصفهان را تهیه کرده‌ و می‌خواهید به این شهر تاریخی سفر کنید، پیشنهاد می‌کنیم که تجربه خرید و لذت خوردن گز و پولکی نیکومنش را از دست ندهید.

 

کارخانه تولید کننده این گز، بخشی از محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کند؛ درنتیجه هیچ نگرانی درباره میزان کیفیت و پسته موجود در این گزها نداشته باشید.

 

گز کرمانی

حتما تا به حال نام گز کرمانی به گو‌ش‌تان خورده است، گز کرمانی از با سابقه‌ترین و معروف‌ترین گزهای موجود در اصفهان است. گز کرمانی 100 سالی می‌شود که گز باکیفیت و پر پسته تولید کرده و به دست مشتریان می‌دهد.

 

البته موسس گز کرمانی در حال حاضر زنده نیست و تولید این گز توسط پسرش مدیریت می‌شود، مغازه اصلی گز کرمانی در خیابان عبدالرزاق اصفهان قرار گرفته است.

 

گز مظفری

گز مظفری یکی از قدیمی‌های تولید گز در اصفهان بوده که تقریبا 90 سال است در این حرفه فعالیت می‌کند. شعب مختلف این برند قدیمی و خوشنام، در خیابان‌های شیخ بهائی و خیابان شیخ صدوق قرار گرفته‌اند.

بازار اصفهان و میدان نقش جهان

گز آنتیک

با رزرو هتل پارسیان عالی قاپو اصفهان می‌توانید یک گردش عالی در اصفهان را تجربه کنید، سپس با خرید و چشیدن طعم گز و پولکی آنتیک سفر خودتان را تکمیل کنید. حتما از نام این گز متوجه شده‌اید که بسته‌بندی و شمایل این گز احتمالا نسبت به سایر گزها بهتر و شکیل‌تر می‌باشد. گزهای آنتیک بسیار مجلسی بوده و جعبه‌های شیکی دارند.

 

هر چند قیمت گز آنتیک 40 درصد نسبت به سایر گزها بالاتر است، اما برای یک سوغاتی آبرومند برای افرادی از خانواده که نسبت نزدیکی دارند، گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مغازه فروش گز آنتیک در اصفهان، خیابان چهار باغ بالا و در مجتمع باران واقع شده است.

 

گز سلامتیان

سنت ادامه دادن راه پدر همواره باعث رشد و ماندگاری بسیاری از کسب و کارها در اصفهان شده است. گز سلامتیان نیز بیش از یک قرن است که در تولید گز و پولکی فعالیت کرده و در این کار حرفه‌ای محسوب می‌شود.

 

گز آریا

بلیط لحظه آخری مشهد اصفهان را تهیه کنید و به دیدن این شهر بیایید؛ سپس از خرید در مراکز گز و پولکی اصفهان لذت ببرید.

 

گز آریا یکی از گز فروشی‌های معروف در اصفهان است که سال‌ها در این زمینه فعال بوده است. گز و پولکی آریا از مواد اولیه باکیفیت و مرغوب استفاده می‌کند و چندین سالی می‌شود که نشان قلب سالم اصفهان را دارد.

 

چگونه گز و پولکی با کیفیت را تشخیص دهیم؟

  • درصد پسته و بادام موجود در گز
  • کیفیت و میزان تازگی پسته و بادام استفاده شده
  • قیمت معقول گز به طوری که نه بسیار پایین و نه خیلی بالا باشد
  • بسته‌بندی گز
  • شرایط نگهداری گز در مغازه و یا فروشگاه‌ها
  • نرم و ترد بودن گز
  • شرایط نگهداری پولکی در یخچال‌ها
  • نوع پولکی‌ها
  • تازه بودن پولکی
  • میزان شهرت و خوشنامی گز و پولک فروشی

مواردی که در بالا نام برده شدند، در شناخت و خرید گز و پولکی با کیفیت کاربرد خواهند داشت.

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.